VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-02-28 05:45

Kauniečių pamėgto „Bocmano“ istorija: kaip vaikis iš Jurbarko subrandino verslo sėkmės receptą

„Net šimtą kartų gaminant tą patį patiekalą, vieną kartą gali pamiršti įberti druskos. Tačiau jei klientas pažįsta komandą, vadovą, mato jų dedamas pastangas, tragedijos nebus. Kita vertus, mes savo klaidas taip pat pripažįstame ir nuo jų nebėgame“, – savo verslo filosofija dalinasi Karolis Luzgauskas, Kaune valdantis du „Bocmano“ prekių ženklo restoranus. Bendrovės nuotr.
„Net šimtą kartų gaminant tą patį patiekalą, vieną kartą gali pamiršti įberti druskos. Tačiau jei klientas pažįsta komandą, vadovą, mato jų dedamas pastangas, tragedijos nebus. Kita vertus, mes savo klaidas taip pat pripažįstame ir nuo jų nebėgame“, – savo verslo filosofija dalinasi Karolis Luzgauskas, Kaune valdantis du „Bocmano“ prekių ženklo restoranus. Bendrovės nuotr.
Kauniečius ir miesto svečius 15 metų savo restoranuose vaišinantis Karolis Luzgauskas sako, kad maitinimo sektorius ne veltui laikomas viena sudėtingiausių verslo sričių. Kad pavyktų, būtina sustyguoti net menkiausias detales, bet kartais ir to nepakanka. Greitojo maisto kavinę „Bocmanas“ ir restoraną „Bocmanas. Pratęsimas“ Kaune valdantis verslininkas dalijasi patirtimi, kaip pavyksta išlaikyti stiprias „Bocmano“ prekių ženklo pozicijas, ir atskleidžia šių metų planus – plėsti paslaugų spektrą ir tapti dar didesniu žaidėju rinkoje.

K. Luzgauskas sako, kad maitinimo versle vadovams dažnai tenka būti darboholikais ir perfekcionistais. Nors pats pripažįsta, kad toks požiūris į verslą jam patinka, jis reikalauja aukų.

„Maitinimo verslas įtraukia, jam reikia skirti labai daug laiko ir savęs. Iš dalies jį galima palyginti su scena, kurioje atlieki vieną iš pagrindinių vaidmenų. Tačiau žmonės iš šalies jo užkulisių nemato, mažai kas supranta, kiek laiko tenka atimti iš šeimos“, – akcentuoja pašnekovas.

Jeigu kituose sektoriuose galima daug nuveikti pritaikius skaitmeninius sprendimus ir technologijas, šioje veikloje, anot vadovo,  be žmogiškojo faktoriaus neišsisuksi.

„Vienas nepasiruošęs ar nepatenkintas darbuotojas iš rikiuotės gali išvesti visą renginį ar restoraną. Todėl vadovo darbas – visus suprasti ir sustyguoti taip, kad daug skirtingų patirčių, charakterių ir nuomonių dirbtų dėl  vieno bendro tikslo. Įdomu ir tai, kad šiame versle sėkmės nelemia didelis noras ar gilios kišenės:  gali turėti daug svajonių ir pinigų, tačiau čia svarbiau patirtis, verslininko gyslelė ir psichologijos išmanymas“, – teigia jis. 

Verslumas – genuose

K. Luzgauskas pasakoja, kad žinių bagažą jis sukaupė mokydamasis iš savo klaidų ir sėkmių, o verslumo geną paveldėjo iš tėvų: 1993 metais jie maitinimo paslaugų verslo ėmėsi Jurbarke.

„Tėvai verslą pradėjo nuo keturių staliukų. Jie klientams siūlė lietuviškus patiekalus, kuriuos patys gamino ant vadinamojo pečiaus. Manau, kad tokiu būdu gamintų patiekalų ir aura buvo išskirtinė – tą vietą pamėgo ne tik miestelio gyventojai, bet ir keliu palei Nemuną Klaipėdos link pravažiuojantys svečiai“, – pirmąją akistatą su maitinimo verslu atsimena pašnekovas.

Jis pasakoja, kad darbščių tėvų valdomas verslas plėtėsi, atsirado svečių namai ir antroji kavinė. O šeimoje augę keturi vaikai verslo virtuvę matė ir joje sukosi nuo mažų dienų.

„Žinojome, kad prieš mokyklą reikia padengti stalus, o po jos – padėti viską sutvarkyti. Nuo mažumės mums buvo skiepijamas suvokimas: jeigu nori užsidirbti – eik padirbti“, –  pasakoja K. Luzgauskas.

Pasak jo, tėvai į verslą investavo visą savo energiją, laikui bėgant jie įsigijo didesnes patalpas ir turėjo viziją, kad užaugę vaikai perims kavinę ir toliau tęs šeimos tradicijas.

„Tačiau mes puikiai suvokėme, koks sunkus šitas darbas. Kai užaugome, visi stojome mokintis ir pabėgome iš mažo miestelio. Vėliau dėl ligos netekome tėčio ir šeimos verslą mamai teko uždaryti“, – prisimena jis. 

Pats sau pardavė idėją

K. Luzgauskas sako, kad įstojęs į Kauno technologijos universiteto Chemijos fakultetą kartu pradėjo verslauti:

„Studijavau maisto technologijas, vėliau – personalo vadybą. Vis dėlto, verslas, matyt, buvo mano kraujyje, nuo vaikystės mačiau, kaip jis veikia ir perpratau dėsnius. Pradėjęs studijuoti, galima sakyti, tapau  Kauno prekybos Bazių „Urmas“ vaikiu, mėginau prekiauti. Vėliau tapau nekilnojamojo turto (NT) brokeriu – tai buvo pirmasis verslas, iš kurio uždirbau“.

„Iš anksto matau, kai ateina klientai, kuriems net neužsisakius jau viskas neskanu. To nereikia priimti asmeniškai – reikia suvokti, kad ne visi klientai yra mūsų ir ne visiems mes galime būti geri. Tokį požiūrį ugdau visoje komandoje“, – sako Karolis Luzgauskas. Bendrovės nuotr.

Būdamas NT brokeriu, K. Luzgauskas turėjo progų Kaune apžiūrėti ir klientams išnuomoti ar parduoti ne vienas patalpas. Todėl sužinojęs apie patogioje lokacijoje išnuomojamas patalpas, kurios, jo nuomone, turėjo nemažai potencialo, pats suskubo pasinaudoti atsiradusia galimybe.

„Apžiūrėjęs patalpas Laisvės alėjoje, nusprendžiau išbandyti jėgas paslaugų versle. Kartu su partneriais ten įrengėme pramogų ir pasilinksminimo vietą, vėliau klientams pradėjome siūlyti užkandžių. Sekėsi neblogai, bet atėjo metas apsispręsti – arba tęsiu NT brokerio veiklą, arba visas jėgas atiduodu naujajai veiklai“, –  pasakoja K. Luzgauskas.

Anot pašnekovo, pasirinkęs antrąjį variantą, galiausiai susidūrė su sunkumais – kurį laiką sėkmingai veikęs naktinis klubas, miesto centre prasidėjus renovacijai, funkcionuoti nebegalėjo.

„Pirmoji įkurta vieta, galima sakyti, išsikvėpė ir teko ją uždaryti. Tačiau tuomet, kai dirbau NT srityje, mačiau, kiek galimybių ir potencialo turi Kaunas – jau tada buvau nusižiūrėjęs dar vienas nedideles patalpas. Pasitarę su partneriais nusprendėme, kad ten reikėtų įkurti šiuolaikišką greitojo maisto užkandinę ir pasiūlyti kauniečiams kebabų bei mėsainių – 2015 metais, ir miestui ir mums tai dar buvo naujiena“, – pasakoja pašnekovas. 

Bocmanas – tėčio atminimui

K. Luzgauskas dalinasi įdomia detale: pavadinimą ir logotipą naujajai užkandinei jis turėjo dar tada, kai apie verslą net susimąstęs nebuvo.

„Šeimoje visi žinome istoriją, kad, būdamas jaunas, tėtis įsidarbino didelėje įmonėje. Kartą darbe jis vilkėjo dryžuotus jūrininko marškinėlius, o bendradarbis, kuris dar nežinojo tėčio vardo, šūktelėjo: Ei, bocmane!”. Taip tėčiui prilipo Bocmano pravardė, kitaip jo Jurbarke niekas nevadino. Kai netekome tėčio, sugalvojau iš nuotraukos sukurti logotipą, pats dar nežinodamas, kam to reikia. O atsiradus užkandinei, supratau, kad tai – geriausias būdas įamžinti jo atminimą”, – kodėl pirmąją užkandinę pavadino „Bocmanu“ pasakoja pašnekovas.

K. Luzgauskas pripažįsta, kad pats apie greitojo maisto gamybą tuomet nieko nenutuokė.

„Pasisekė, nes kaip tik tuo metu susipažinau su vienu jaunu prancūzu, kuris ieškojo darbo ir turėjo šefo patirties – jis sukūrė pirmąjį „Bocmano“ meniu, gamino kokybišką maistą, o ir pats tapo traukos objektu miestiečiams“, –  kalba verslininkas. 

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Vietoj vienos – kelios avantiūros

Užkandinė buvo populiari, klientų ir gerų įvertinimų netrūko. Tuomet K. Luzgauskas su partneriu pradėjo mąstyti apie verslo plėtrą.

„Sugalvojome įkurti didesnę antrąją užkandinę. Bet neapskaičiavome rizikos ir patekome į spąstus. Rūpintis mažu verslu yra viena, o plečiant veiklą auga nuoma, daugėja iššūkių, kyla daugiau nesutarimų. Maža to, atsiradusi antroji užkandinė pakenkė ir pirmajai“, – kokių iššūkių atnešė teigiamu pokyčiu turėjusi tapti plėtra  prisimena vadovas.

Visgi, užuot keitę veiklos modelį, partneriai nusprendė patikrinti vandenis sostinėje ir, pritraukę daugiau kapitalo, atidarė greitojo maisto kavinę Vilniuje.

„Į sostinę išsiruošėme ne šiaip – kavinei pasirinkome patį centrą, Vilniaus gatvę. Šįkart klaida buvo investuoti kartu su partneriais, kurių gerai nepažinojau. Rezultatas – baro atidarymo vakarą sužinojau, jog būsiu pasyviuoju partneriu, neturinčiu jokios valdymo teisės. Tokiu rėžimu „Bocmanas“ Vilniuje kurį laiką veikė, paskui partneriams ėmė trūkti pinigų, kol galiausiai sulaukiau patalpų savininko skambučio, jis prašė susimokėti skolas. Partneriams pasiūliau verslą išpirkti, tuomet, jau apdairiau paieškojęs, susiradau kitų investuotojų, su kuriais toje pačioje vietoje pamėginome atidaryti kokteilių barą „Bocmanas Bar“. Šią idėją galutinai sužlugdė prasidėjusi COVID19 pandemija“, – avantiūrą Vilniuje prisimena pašnekovas.

K. Luzgauskas patikslina, kad tuo metu, kai startavo projektas Vilniuje, nė viena iš Kaune turėtų užkandinių jau nedirbo visu pajėgumu. Tačiau tai netapo priežastimi  nuleisti rankas.  Kartą vaikščiodamas po miestą jis aptiko dar vienas potencialiai verslui tinkamas patalpas – investavus laiko ir lėšų čia duris atvėrė trečiasis „Bocmano“ greito maisto restoranas Kaune.

„Patyręs dvi nesėkmes iš eilės, minčių leistis į dar vieną nuotykį neturėjau. Tačiau taip nutiko, kad tinkama vieta pati pasitaikė kelyje. Per pusantro mėnesio atidarėme naują „Bocmano“ greitojo maisto restoraną, o po pusmečio džiaugėmės pirmaisiais rezultatais. Netrukus erdvę praplėtė 300 kv. m. dydžio terasa. Tai buvo geriausias sprendimas, kokį galėjau priimti. Tokių rezultatų, kuriuos skynėme tą ir ateinančias kelias vasaras, negalėjau nė tikėtis“ – pašnekovas pasakoja apie beveik devynerius metus sėkmingai gyvuojantį restoraną.

Pasak vadovo, jis iki šiol nepraranda ištikimų lankytojų rato, o ir pats vadovas ten mėgsta padirbėti savo malonumui.

„Einu ten pailsėti – kepu mėsainius ir bendrauju su nuolatiniais lankytojais“, – sako jis. 

Išplėtė paslaugų spektrą

K. Luzgauskas pripažįsta, kad daugiau potencialo šiuo metu turi naujausias jo projektas – restoranas „Bocmanas. Pratęsimas“.

„Kai sužinojome, kad Kauno senamiestyje įsikūręs multifunkcinis centras Lietuvos krepšinio namai ieško operatoriaus kavinės patalpoms, nusprendėme kandidatuoti ir mums pavyko. Tiesa, laimėjus konkursą, teko spręsti naują iššūkį, nes centro lankytojų nebetenkino iki šiol kitose lokacijose mūsų siūlytas greitasis maistas ir užkandžiai. Ką gi, teko prisiminti vaikystę, puodus ir vėl mokytis iš naujo. Matyt, nuo likimo nepabėgsi“, – šypsosi K. Luzgauskas.

Šiame restorane palaipsniui plečiamas siūlomų paslaugų paketas.  „Bocmanas. Pratęsimas“ ne tik maitina klientus, bet ir organizuoja šventes, pagal užsakymą tiekia maistą, bendradarbiauja su krepšinio muziejumi ir kitais verslais.

„Sukaupę nemažai patirties, klientams siūlome solidų paslaugų krepšelį – galime kurti  renginių scenarijus, tapti patikimu švenčių patarėju, padėti suplanuoti renginių išlaidas, tarpininkauti, ieškant kokybiškų paslaugų renginiams ir pasirūpinti visomis kitomis renginių ir švenčių sėkmę garantuojančiomis detalėmis“, – vardija jis.

K. Luzgauskas skaičiuoja, kad 2022 metais verslas bendrai generavo 414.295 Eur, o 2023 metais – 594.175 Eur apyvartą. Pasak jo, dabartinę sėkmę lėmė tai, kad per daugiau kaip 15 metų renginių ir maitinimo versle jis niekada nesiliovė mokytis ir nebijojo prisiimti rizikos.

„Tikslieji mokslai man davė suvokimą, kad tada, kai netenkina vienos sąlygos, reikia kurti kitas. Toks požiūris lėmė, kad po kelių pirmųjų bandymų, kurie ne visi buvo sėkmingi, nenustojau, nevengiau rizikuoti ir mėginau dar kartą. Kitas kelias – rinktis saugią zoną, bet joje gali pratūnoti visą gyvenimą, taip nieko ir nepasiekęs. Aš laikausi kitokios taktikos, jos dėka tėčio atminimui sukurtas „Bocmanas“ toliau užtikrintai, nestokodamas kūrybiškumo iriasi į priekį“, – sako K. Luzgauskas.

52795
130817
52791