VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-05-06 06:00

Daugiakanalė prekyba: kas veikia ir kas svarbu „Eurovaistinės“ klientams

„Nuoseklus augimas ir gebėjimas prisitaikyti prie klientų poreikių lėmė, kad internetinė vaistinė tapo ne papildoma, o visiškai integruota „Eurovaistinės“ verslo dalimi“, – sako Andrius Jurgelevičius, „Eurovaistinės“ internete vadovas. Bendrovės nuotr.
„Nuoseklus augimas ir gebėjimas prisitaikyti prie klientų poreikių lėmė, kad internetinė vaistinė tapo ne papildoma, o visiškai integruota „Eurovaistinės“ verslo dalimi“, – sako Andrius Jurgelevičius, „Eurovaistinės“ internete vadovas. Bendrovės nuotr.
Daugiakanalis prekybos modelis verslui suteikia ne tik platesnių galimybių surasti ir prisijaukinti savo klientą, bet ir unikalių iššūkių. Andrius Jurgelevičius, „Eurovaistinės“ internete vadovas, sako, kad daugiau nei dešimt metų internetu prekiaujanti bendrovė nuolat tobulina procesus, kad patenkintų kintančius vartotojų lūkesčius ne tik fizinėse vaistinėse, bet ir įsigyjant grožio ir sveikatos prekių internete.

A. Jurgelevičius teigimu, daugiakanalė prekyba jau seniai yra neatsiejama prekybos verslo dalis.

„Klientai visada tikisi teigiamos apsipirkimo patirties, tačiau sklandžiai veikiančių atskirų kanalų nepakanka. Siekiame, kad tiek fizinės vaistinės, tiek e. parduotuvė papildytų viena kitą, užtikrindamos pirkėjams lankstumą ir patogumą“, – teigia pašnekovas.

Anot „Eurovaistinės“ internete vadovo, du kanalai leidžia patenkinti skirtingus klientų poreikius: fizinis kanalas suteikia galimybę pasinaudoti gyva vaistininko konsultacija ir greitai įsigyti norimų produktų arba vaistų, o internetinė prekyba leidžia patogiai peržiūrėti visą asortimentą ir gauti prekes tiesiai į namus arba atsiimti jas patogiu būdu: vaistinėje ar paštomate.

Pasak A. Jurgelevičiaus, abu kanalai turi pranašumų, priklausomai nuo kliento poreikių.

„Plačiame fizinių vaistinių tinkle prekę galima įsigyti čia ir dabar. Ši patirtis yra neįkainojama, kai staiga sunegalavusiam klientui prireikia ne tik vaistų, bet ir greitos profesionalo konsultacijos. Internetinė prekyba patogi tiems, kurie mėgsta pasinaudoti išskirtinėmis internetinėmis akcijomis ar gauti prekes pristatymu į namus. Be to, virtualios lentynos taip stipriai neriboja plotu, todėl galime pasiūlyti gerokai įvairesnį asortimentą“, – komentuoja vadovas.

Pripratę prie daugiakanalės prekybos modelio, klientai, sako A. Jurgelevičius, labiausiai vertina patogumą.

„Jie nori turėti galimybę lengvai perjungti kanalus – pavyzdžiui, patikrinti prekę internete ir ją nusipirkti vaistinėje arba naudotis lojalumo programos privalumais, nepriklausomai nuo to, kur perka“, – teigia jis. 

Strategiją formavo klientų poreikiai

A. Jurgelevičiaus teigia, kad „Eurovaistinė“ internete turi tvirtus pagrindus, sudėtus atsižvelgiant į klientų poreikius.

„Atsižvelgdami į klientų lūkesčius, internetinę prekybą pradėjome plėtoti dar 2014 metais. Nuo pat pradžių e. prekyba buvo integruota „Eurovaistinės“ dalis, tai buvo papildomas prekybos kanalas, skirtas planuojantiems savo laiką. Žinoma, iššūkių turėjome, pavyzdžiui, prekiaudami internetu anuomet negalėjome šimtu procentų atkartoti apsipirkimo fizinėje vaistinėje patirties, kur klientą sutinka ir konsultuoja specialistai – vaistininkai ir kosmetologai. Taip pat prekiaujant internetu, svarbu atsižvelgti į teisinius reguliavimus, susijusius su receptinių ir nereceptinių vaistų įsigijimu – laukėme kol bus priimtos reikalingos įstatymo pataisos“, – vardija vadovas.

Norint užtikrinti vientisą kliento patirtį, elektroninės prekybos procesai buvo pritaikyti fizinėse vaistinėse, pavyzdžiui, galimybė atsiimti užsakytas prekes vaistinėje, o, atsižvelgiant į tai, kad vis daugiau žmonių apsiperka naudodami išmaniuosius įrenginius – „Eurovaistinė“ internete persikėlė ir į mobiliąją programėlę.

„Be to, turėjome užtikrinti temperatūros režimo palaikymą tuo metu, kai užsakymai keliauja pas klientus ar į paštomatus. Apskritai daug dėmesio skiriame paslaugos prieinamumui – prekes pristatome ne tik į vaistines ar paštomatus, bet ir į atokias vietoves, pavyzdžiui, Kuršių neriją. Siūlome tos pačios dienos pristatymą Vilniuje.“, – dalinasi A. Jurgelevičius. 

Keitėsi su rinka

Anot jo, nuoseklus augimas ir gebėjimas prisitaikyti prie klientų poreikių lėmė, kad internetinė vaistinė tapo ne papildoma, o visiškai integruota „Eurovaistinės“ verslo dalimi.

„Galima išskirti du reikšmingus įvykius, po kurių tapome ir šiandien galime save vadinti tikra interneto vaistine. 2016 metais pradėjome teikti nereceptinių vaistų pristatymo į namus paslaugą, o 2022 metais atsirado galimybė internetu įsigyti ir receptinius bei kompensuojamus vaistus“, – akcentuoja A. Jurgelevičius.

Šie pokyčiai ne tik išplėtė bendrovės paslaugų spektrą, bet ir sustiprino klientų pasitikėjimą prekių ženklu.

„Klientai teigiamai vertina platų vaistinių tinklą Lietuvoje bei internetinės prekybos siūlomus privalumus, kuriuos nuolat tobuliname, ir turbūt net nesusimąsto, kad galėtų būti kitaip“, – sako pašnekovas.

A. Jurgelevičius teigia, kad „Eurovaistinės“ daugiakanalės prekybos strategija keitėsi kartu su rinkos pokyčiais.

„Pereidami prie daugiakanalės prekybos modelio, pirmiausia norėjome klientams internete suteikti apsipirkimui fizinėje vaistinėje kuo artimesnę patirtį. Vėliau stengėmės atsižvelgti į nuolat augančius rinkos lūkesčius: augant sveikatingumo ir rūpinimosi savo išorine bei vidine sveikata bangai, kryptingai plėtojame sveikatingumo prekių, dermatologinės kosmetikos kategorijas. Turime vaistininkų ir kosmetologų komandą, kuri teikia konsultacijas visomis ryšio priemonėmis“, –  pasakoja pašnekovas.

Jis papildo, kad abiem prekybos kanalais su „Eurovaistinės“ klientais dirba viena klientų aptarnavimo komanda, todėl tuomet, kai vartotojas nori bendrauti su aptarnavimo centro specialistu, jo patirtis nesiskiria – tiek apsiperkant fizinėje vaistinėje, tiek internetu.

„Su vaistininkais noriai konsultuojasi ne tik vyresnio amžiaus klientai, kurie ne retu atveju teikia prioritetą fizinėms vaistinėms, nes dažnai turi mėgstamą vaistininką ir juo pasitiki. Mūsų e. vaistinėje suformavus krepšelį su pasirinktais vaistais ir kitomis priemonėmis, klientui taip pat suteikiama nemokama, individuali nuotolinė farmacijos specialisto konsultacija“, – galimybes atskleidžia A. Jurgelevičius.

Receptinių vaistų pirkimo atveju klientas nukreipiamas į susirašinėjimo langą (angl. Live chat), kur specialistas su juo aptaria, kaip vartoti vaistus, išsiaiškina, ar vaistai paskirti pirmą kartą ir atsako į kitus pacientui kylančius klausimus.

„Nereikia laukti skambučio, viskas vyksta formuojant užsakymą. Tuo pačiu galima papildomai įsigyti ir kitų reikalingų prekių, o užsakymus su receptiniais vaistais pristatome nemokamai net ir į namus“, – pasakoja vadovas. 

Būti visur

A. Jurgelevičus sako, kad dabartinės tendencijos rodo, jog pirkėjai tikisi vis labiau personalizuotų paslaugų.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

„Vartotojai nori gauti personalizuotų pasiūlymų, jiems pritaikytų pagal pirkimo istoriją. Tikėtina, kad ateityje kiekvienas klientas matys ir personalizuotą puslapio vaizdą, kuris bus formuojamas pagal jo naršymo, pirkimo istoriją, – mano jis. – Socialinių tinklų dėka šiuo metu tendencijos išpopuliarėja žaibišku greičiu, o klientai tikisi, kad jos taip pat spėriai atsiras pardavėjų asortimente. Manau, kad ateityje tai evoliucionuos į „360 paslaugą“, kai klientas sveikatos specialisto konsultaciją galės gauti internetu, jam iškart bus paskirtas gydymas, o reikalingi vaistai tą pačią dieną bus pristatyti nė neišėjus iš namų“.

Be to, sako jis, įmonei jau nepakanka naudoti keletą skirtingų prekybos kanalų – svarbu ir būti visose socialinėse platformose, kuo arčiau kliento.

„Klientai turi lūkestį pasirinkti jiems tą akimirką labiausiai priimtiną kanalą taip, kaip įprasta socialiniuose tinkluose – bendrauti per susirašinėjimo langą, balso žinutėmis, vaizdo skambučiais. Žinoma, jie nori būti išgirsti ir visose platformose – „Facebook“, „Instagram“,  „Threads“ ir kt. Visur reaguojame į klientų pastabas ir esame šalia jų, net jeigu tai „Google reviews“ komentaras apie patirtį vaistinėje“, – pabrėžia A. Jurgelevičius.

52795
130817
52791