VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-03-28 05:45

„Čili Pizza“ franšizė – patikima ir pelninga investicija

„Čili Pizza“ nuotr.
„Čili Pizza“ nuotr.
Mažėjančios palūkanos – gera naujiena tiems, kas skolinasi, nekokia tiems, kas nori investuoti. Pasaulyje populiari investavimo forma kuriant naujus verslus pasinaudojant franšizėmis vis dažniau atrandama ir Lietuvoje.

„Net 9 Lietuvos ir visi 19 Latvijos „Čili Pizza“ restoranų veikia franšizės pagrindais. Juos dažnai valdo ne tie, kurie svajojo atsidaryti restoraną, bet nesugalvojo kokį, o investuotojai, kurie ieškojo kaip efektyviai padidinti turimą kapitalą“, – sako „Čili Pizza“ restoranų tinklą valdančios bendrovės „LTK Food Group“ generalinė direktorė Goda Karosaitė.

Tuo metu, kai maitinimo įstaigos užsidarinėja viena po kitos, o likusios skundžiasi sumažėjusiomis pajamomis, „Čili Pizza“ restoranų tinklas veikia stabiliai.

„Per 27 veiklos metus esame išbandyti ne vienos krizės ir visas jas atlaikėme. Maitinimo sektorius laikomas vienu sudėtingiausių, bet sukurtas verslo modelis leidžia uždirbti net sunkiausiais laikais, tad mūsų prekės ženklas tikrai patraukli ir saugi investicija“, - nedvejoja „Čili Pizza“ valdytoja.

Išbandyta ne viena krize

Pasaulyje franšizė dažniausiai vertinama kaip patraukli investavimo forma. Šis būdas taikomas įvairiausiuose versluose. Tipiniai franšizių pirkėjai – fiziniai ir juridiniai asmenys, turintys laisvo kapitalo ir norintys saugiai investuoti.

Paprastai investicija į rinkoje jau patikrintą verslo modelį duoda gerokai didesnę grąžą, nei tradicinės investavimo formos, ir palyginti mažai rizikinga. Tuo pačiu verslininkai diversifikuoja savo veiklos sričių portfelį, verslo struktūra tampa atsparesnė pastaruoju metu itin permainingiems išoriniams veiksniams.

Lietuvoje pirmosios franšizės buvo susijusios būtent su maitinimo sritimi. Spartėjant gyvenimo tempui maitinimas tampa vis labiau „pirmojo būtinumo“ paslauga, o investicijos į ją vis patrauklesnės. Skirtingai nuo laikų, kai maitinimo sektorius formavosi, investuotojai šiandien dažnai renkasi ne populiarius užsienio prekės ženklus, bet Lietuvoje sukurtą ir patikrintą verslo modelį. Praktika parodė, kad tai, kas populiaru užsienyje, nebūtinai prigis ir mūsų šalyje.

„Čili Pizza“ šiuo požiūriu itin saugi investicija. Daugiau kaip 25 metus veikiantis restoranų tinklas turi didelę patirtį ir nuolat investuoja į naujus receptus, žinomumą, naujus technologinius sprendimus, rinkos tyrimus, kad būtų žingsniu priekyje.

Vien į skaitmeninius sprendimus, kurie maitinimo versle leidžia optimizuoti išlaidas ir didinti konkurencingumą, investuoti šimtai tūkstančių eurų.

Franšizę įsigiję partneriai nuo pirmos dienos naudojasi jau veikiančiu įmonės interneto tinklapiu, skaitmeniniu meniu, kurio pagalba maistas ne tik užsakomas, bet ir atsiskaitoma, kas padeda greičiau aptarnauti klientus, įvairiais kitais inovatyviais įrankiais.

Itin didelis privalumas tai, kad naujai atsidaręs restoranas gauna prieigą prie „Čili Pizza“ maisto pristatymo į namus sistemos bei būrį jau žinančių ir mėgstančių „Čili Pizza“ prekės ženklą jų vartotojų. Praktika rodo, kad internetu užsakomas maistas, sudaro reikšmingą dalį restoranų pajamų.

„Verslo požiūriu didelė mūsų stiprybė ta, kad nesame tik franšizės pardavėjai. Patys valdome 20 restoranų, tai svarbi mūsų verslo dalis, todėl nuolat stebime rinką, reaguojame į pokyčius ir šią patirti iškart perduodame partneriams“, - sako G. Karosaitė.

Solidi finansinė parama

Nusprendęs įsigyti „Čili Pizza“ franšizę verslininkas turi tik pasirinkti vietą, kur norėtų vystyti maitinimo verslą, ir paskirti už restorano vystymą atsakingą asmenį. „Čili Pizza“ perduos reikalingas žinias, technologijas, apmokys personalą, padės geresnėmis kainomis gauti restorano įrangą ir inventorių.

Itin svarbi ir net franšizių pasaulyje reta prekės ženklo savininko parama – „Čili Pizza“ franšizės pirkėjui gali suteikti net 50 tūkst. eurų siekiantį kreditą verslo pradžiai.

Jau pradėjus veiklą visos žaliavos, buities chemija, servetėlės bei kiti kasdieniai dalykai perkami centralizuotai už geresnes kainas, nei galėtų įsigyti pavienis restoranas.

„Ir visuomet turėsite rimtą patyrusį patarėją. Mūsų atstovai rengia nuolatinius mokymus, bet kada suteikia reikiamą pagalbą, dalinasi patirtimi iškilus sunkumams, įdiegia restoranuose naujus technologinius sprendimus“, - pasakoja G. Karosaitė.

„Čili Pizza“ vykdo nuolatines asortimento tobulinimo kolaboracijas su Italijos ir Lietuvos šefais, organizuoja naujų patiekalų gamybos mokymus atvykstant į vietą, ieško geresnių ir kokybiškesnių ingredientų.

Taip pat svarbi šio verslo dalis – žinomumas. Tyrimų duomenimis, daugiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų „Čili Pizza“ įvardina kaip mėgstamiausią restoranų tinklą, 6 iš 10 gyventojų šiuose restoranuose lankosi bent kartą per mėnesį, o patį prekės ženklą atpažįsta beveik kiekvienas lietuvis.

Po 2024 metais vykdytos įvaizdžio stiprinimo kampanijos „Čili Pizza“ tapo 3 pagal pasirinkimą prekės ženklu tarp restoranų.

Išlaikyti tokį žinomumą – brangi investicija, kurią atlieka „Čili Pizza“ restoranų tinklas.

Žinomumas pasveriamas ir finansiškai. Praktika rodo, kad restoranui pakeitus prekės ženklą į „Čili Pizza“, pajamos vidutiniškai išauga apie 50%. Vien per maisto kurjerius vienas „Čili Pizza“ restoranas atlieka apie 25 tūkst. užsakymų per mėnesį, o miegamuosiuose didmiesčių rajonuose šis skaičius siekia ir 40 tūkst. Naujam nežinomam restoranui tai pasiekti būtų labai sunku.

„Pastebime ir naują tendenciją. Jei anksčiau restoranai sėkmingiau veikdavo didžiuosiuose miestuose, dabar veiklos geografija plečiasi. Naujojoje Akmenėje atidaryta „Čili Pizza“ po atidarymo greitai pritrūko maisto produktų pagrindiniams patiekalams ir skubiai teko papildyti atsargas, nes susidomėjimas gerokai viršijo lūkesčius“, - pasakoja G. Karosaitė.

52795
130817
52791