2025-01-17 12:47

Dešimtmečio virsmas: Vilniaus taksi parke dedami paskutiniai potėpiai

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lašantis stogas, dažasvydžio dažų sluoksniai, išluptos šildymo sistemos, automobilių remonto servisai, metalo supirktuvė ir karstų dirbtuvės – tokį Vilniaus taksi parką 2016 m. rado investuotojai. Šiandien pastatas pakeitė veidą: jame įsikūrė paslaugų ir prekybos verslai, muziejus, o dabar įrengiama ir erdvių biurams.

Galiausiai liks paskutinis etapas: terasa ant stogo ir 50 metų stovintis pastatas Naujininkuose visiškai pakeis savo pirminę taksi parko paskirtį. Nors šiuo metu pastate taksi niekas neremontuoja, vis dėlto automobilių tema toliau ryški.

Alfredas Eitutis, projektą įgyvendinančios NT plėtros UAB „M14 invest“ vadovas ir pastato administratorės UAB „T Parkas“ direktoriaus pavaduotojas, juokauja, kad pastato temą užprogramavo jo vieta.

„Vilniaus Sapiegų parke buriasi startuolių bendruomenė, pas mus visi telkiasi, kas su transportu. Čia ir vieta tokia: šalia Dariaus ir Girėno g., kur pravažiuoja tūkstančiai automobilių, gali matyti skrendančius lėktuvus, o perėjus tiltą – geležinkelio stotis“, – teigia jis.

Beveik 30.000 kv. m ploto aštuonių aukštų „T Parke“, Pelesos bei Dariaus ir Girėno g. sankirtoje, pirminė rekonstrukcija, per kurią buvo atnaujintas ir fasadas, užbaigta dar 2018 m.

Sostinės Naujininkų mikrorajone 1974 m. pastatytą taksi parką „M14 invest“ iš antrinės tuomečio DNB banko įmonės investuotojai įsigijo 2016 m. Kaip rašė VŽ, tuo metu jų idėja buvo išnaudoti unikalią objekto konstrukciją – pastato viduryje visus aukštus jungiantį dvigubą serpantiną – ir sukurti verslo centrą, į kurį galima įvažiuoti automobiliu.

Tačiau tokio plano atsisakyta – neatsirado pakankamai nuomininkų, kuriems tai būtų aktualu, ir galiausiai nuspręsta imtis derinti skirtingas funkcijas.

„Pastatas yra didelis ir gilus, reikėjo pagalvoti, ką čia daryti. Jis netinkamas butams, todėl padarėme projektą biurų patalpoms. Didžioji dalis darbų jau padaryta, o pirmuose aukštuose turime komercinių patalpų: parduotuvių, sporto klubą. Pastebėjome, kad šioje Vilniaus pusėje trūko tokių paslaugų“, – pasakoja A. Eitutis.

Pirmuose aukštuose įsikūrę paslaugų teikėjai, per du pastato aukštus, 4.700 kv. m plote, – automobilių muziejus. Reportažą apie jį galite skaityti čia.

Vylėsi prikelti

A. Eitutis pasakoja, kad įsigijus objektą jau buvo parengtas projektas griauti taksi parką ir vietoj jo statyti vieno aukšto parduotuvę. Visgi, pašnekovo teigimu, griauti pastato nesinorėjo, nes jo konstrukcijos nebuvo pažeistos, todėl nuspręsta jį atnaujinti.

„Konversija padeda išsaugoti Kauno projektavimo instituto suprojektuotą industrinį pastatą. Nedaug turime tokių, dažnai jie griaunami ir vietoj jų statomi daugiabučiai, o čia išsaugome struktūrą, serpantiną, dvi spirales“, – kalba A. Eitutis.

Alfredas Eitutis, „Automuziejaus” įkūrėjas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Alfredas Eitutis, Automuziejaus įkūrėjas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Kai atėjome, buvo išplėšytos šildymo sistemos, viskas išpjaustyta, priduota į metalo supirktuvę, kuri buvo pirmame aukšte. Kadangi veikė dažasvydis, želatininius dažus reikėjo smėliuoti, valyti, utilizuoti. Apie 5.000 t atliekų buvo priduota perdirbti. Visas betono grindis pakeitėme, o jis pats – perdirbtas. Tad tvarumo požiūriu išeina net geriau, kad negriovėme“, – svarsto pašnekovas.

Išskirtinis pastato elementas – serpantinas – išliks. Dabar jame vyksta renginiai, filmavimai.

„Būna, eina žmonės į sporto klubą, sutinka praeivių su švediškomis karinėmis uniformomis. Yra tokio šarmo, kad, atėjęs į taksi parką, nežinai, ką pamatysi. Tai ypač nustebina žmones, kurie nėra čia lankęsi ar buvo tik dažasvydyje“, – pasakoja pašnekovas.

Anot jo, pagal projektą per serpantino vidurį būtų galima įrengti du panoraminius liftus, vis dėlto kol kas to daryti įmonė neplanuoja.

Nuomininkai

Šiuo metu 5–8 aukštuose baigiamas patalpų biurams remontas, kuriam buvo gautas 4 mln. Eur finansavimas iš Urbo banko. Anot A. Eitučio, dar deramasi dėl patalpų nuomos, o sutarčių dar nepasirašyta. Taip pat ieškoma ir kavinės pirmame aukšte: „Kavinės ateitų, kai atsiras biurai, tada būtų daugiau žmonių, užtikrintas srautas.“

Anot jo, biurų plotas užims apie 10.000 kv. m, juose dirbti galėtų apie 800 darbuotojų.

Be sporto klubo, pirmame aukšte yra vairavimo simuliatorių akademija, keli automobilių servisai, vienas jų tvarko retro stiliaus automobilius, įsikūrusios darbo drabužių, reklamos gamybos įmonės.

A. Eitutis sako besidžiaugiantis, kad muziejumi gali sukurti erdvę bendruomenei, menininkams ir jų eksponatams. Taip pat organizuoja edukacijos projektus mokiniams.

„Mūsų muziejus labiau atspindi pasaulinę, o ne sovietinę automobilizmo raidą. Norime, kad žmonės į automobilį pažiūrėtų kaip į dizaino, meno kūrinį. Taip išėjo, kad Naujininkuose turime naują židinį, kur atėję žmonės kitaip pamato rajoną“, – svarsto jis.

Pasak jo, įrengus biurų, paskutinis darbas bus stogo terasa.

„Norėtume sukurti erdvę išgerti kavos. Dabar daug terasų Vilniuje atsidarė, ir ant stogų jos vienos populiariausių. O čia sėdėdamas ant stogo gali susekti, ar jau leidžiasi tavo lėktuvas, ir važiuoti į oro uostą pasitikti artimųjų“, – juokaudamas priduria pašnekovas.

52795
130817
52791