Keturioms vaistinėms – VVTAT įspėjimai už klaidinančią reklamą

Tyrimo metu nustatyta, kad vaistinėse skelbtoje kosmetikos gaminių reklamose naudoti neteisingi, nepagrįsti arba klaidinantys teiginiai, iš viso bene 200 skirtingų gaminių aprašymų neatitiko teisės aktų reikalavimų.
Tarp pažeidimų identifikuoti šie atvejai: naudoti teiginiai, priskiriantys kosmetikos gaminiams gydomąjį ar profilaktinį poveikį, pavyzdžiui, „gydo mikroįtrūkimus“, „veikia priešuždegimiškai“, „greitina žaizdų gijimą“. Reklamoje akcentuotos sudedamųjų dalių savybės, kai iš tiesų tokiomis savybėmis galutinis produktas nepasižymi, pavyzdžiui, „Alijošiaus ekstraktas <...> turi pakankamai daug vitamino B12 ir aminorūgščių, kurios skatina proteino formavimą“.
Naudoti neleistini sąžiningumo kriterijaus neatitinkantys teiginiai, tokie kaip „be parabenų“, „SLS free“, kurie sudaro klaidingą įspūdį apie produktų pranašumą.
VVTAT primena, kad, pagal ES reglamentus ir nacionalinę teisę, kosmetikos gaminių reklama negali klaidinti vartotojų, o gydomieji teiginiai yra griežtai draudžiami. Kosmetikos gaminiai nėra vaistai, todėl jiems neturi būti priskiriamos gydomosios ar ligų prevencinės savybės.
„Reklamos teisingumas, sąžiningumas ir pagrįstumas yra kertiniai vartotojų apsaugos principai. Klaidinanti reklama ne tik pažeidžia vartotojų teisę į teisingą informaciją, bet ir gali turėti įtakos jų sveikatai bei pasitikėjimui vaistinėmis kaip institucijomis“, – teigia Goda Aleksaitė, VVTAT direktorė.
Pasak jos, ypatingą susirūpinimą kelia tai, jog pažeidimai nustatyti būtent vaistinių tinkluose, kurie dėl savo profilio ir patikimumo vartotojų akyse turi aukštesnį įsipareigojimų standartą. Skelbiant neteisingą informaciją apie kosmetikos produktus, vaistinės gali klaidinti vartotojus, sudarydamos įspūdį, kad produktas turi vaistinį ar gydomąjį poveikį, nors realybėje jis yra tik kosmetinis.
Įvertinusi visas atliktų tyrimų aplinkybes ir tai, kad bendrovės nedelsiant ėmėsi veiksmų šalinti skleidžiamą klaidinančią informaciją, ją tikslinti, taip pat ėmėsi papildomų priemonių, kad tokie atvejai ateityje nesikartotų, VVTAT už Lietuvos Respublikos Reklamos įstatymo pažeidimus minimoms vaistinėms skyrė įspėjimus.
VVTAT primena, kad ir anksčiau aktyviai vykdė kosmetikos gaminių reklamos priežiūrą: dar 2024 m. daugiau nei 100 verslo subjektų sulaukė rekomendacijų dėl netinkamos reklamos koregavimo.
VVTAT nutarimas per 30 kalendorinių dienų nuo nutarimo priėmimo dienos gali būti apskųstas teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.