2025-03-10 09:59

„Password 2025“ finale susirungs 30 efektyviausių rinkodaros sprendimų

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rinkodaros ir komunikacijos ekspertų komisija iš 48 paraiškų išrinko 30 efektyviausių, stipriausių kampanijų, kurios toliau rungsis finale. Labiausiai šiais metais nustebino viešasis sektorius, šiemet pateikęs rekordinį skaičių paraiškų – 16-a, šešios jų keliauja į finalą.

Visi finalininkai savo geriausius metų darbus pristatys metinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų efektyvumo konferencijoje „Password 2025“ kovo 27 d.

Čia iš kandidatų bus atrinkti ir apdovanoti skirtingų kategorijų nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas – efektyviausia Metų rinkodaros kampanija.

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta į „Viešojo sektoriaus komunikacijos kampanijos“ (16) ir į „Efektyviausios pardavimų skatinimo rinkodaros“ (14) kategorijas.

Vertinant pateiktas kampanijas, didžiausias dėmesys tenka pasiektiems rezultatams (40%), toliau po lygiai balų atitenka likusiems kriterijams: verslo situacijai ir tikslams (20%), įžvalgai (20%) bei įgyvendinimui (20%).

Dovilė Dovidavičiūtė, reklamos agentūros „Sons & Daughters“ vadovė, „Password 2025“ komisijos narė, pasidžiaugia, kad tarp konkurso dalyvių šiemet – daug stiprių viešojo sektoriaus kampanijų ir socialinių projektų.

„Čia matome kampanijas, kurios yra ir efektyvios, ir daro realų poveikį, nuo to tik geriau mums visiems: ir kaip specialistams, ir kaip visuomenei. Ir apskritai šiemetinės paraiškos – stiprios, profesionaliai parengtos. Kartu turime dalyvių, kurie metai iš metų lipa ant „Password“ scenos, o jų darbai stebina ir šiemet“, – kalba D. Dovidavičiūtė.

Paklausta apie favoritus, ji nusišypso: „Jų yra keli, skirtingose kategorijose. Tai ryškios, drąsios, išskirtinės kampanijos, kurios fiksuoja labai gerus rezultatus.“

Saulius Šukaitis, žiniasklaidos planavimo agentūros „DentsuX“ vadovas, „Password 2025“ komisijos narys, taip pat pagiria šiemet naujomis spalvomis suskambėjusį viešąjį segmentą.

„Ankstesniais metais vis kviesdavome juos, tačiau jų gretos nebūdavo gausios, o šiemet matome esminį pokytį. Tradiciškai nemažai stiprių kampanijų rungiasi ir pardavimo skatinimo, ir įvaizdinės kampanijos kategorijose. Turime nemažai pretendentų, stiprių kampanijų, tačiau, kaip visada, viskas remsis skaičiais – rinksime efektyviausias kampanijas“, – kalba S. Šukaitis.

Drąsa ir netikėtumai

Justas Razmus, AB „Vilniaus pergalė“ rinkodaros vadovas, „Password 2025“ komisijos narys, taip pat pasidžiaugia stipresniais pretendentais.

„Kadangi konkurso komisijos nariu esu jau ne pirmą kartą, matau, kad užpildytų paraiškų kokybė nuosekliai kyla, – seniau buvo nemažai tokių darbų, kurie sunkiai galėjo net pretenduoti į apdovanojimus, o šiemet tokių pasitaikė vos vienas kitas. Kitaip tariant, ne tik vertinimui pateiktos kampanijos rezultatyvios, tačiau ir jų paraiškos sudėliotos profesionaliai“, – kalba J. Razmus.

Pasak jo, jei reikėtų trumpai apibūdinti, kokie darbai šiemet dominuoja, galima būtų įvardinti drąsą ir netikėtus sprendimus, mat rinkodaros kolegos žengė ir į temas bei sritis, kurios yra už šios specialybės ribų. 

„Dalyje kampanijų pasitelkiama nacionalinio pasididžiavimo tema, rinkodaros įrankiais keičiami aukščiausio lygio politikų naratyvai, net visos šalies piliečių požiūris į šiuo metu aktualiausias temas. Taip pat yra darbų, kurių ašis – specialiai kampanijoms sukurtos dainos ir dingusių žmonių paieškas imituojantys žaidimai, yra ir kampanijų, kuriomis pirkėjai įtraukiami į sprendimų priėmimo procesus ilgam laikui, tarsi būtų įmonės darbuotojai. Tarp konkurso dalyvių yra ir keli tęstiniai darbai, nuosekliai statomi ant ankstesniais metais sukurto komunikacinio pagrindo“, – pabrėžia J. Razmus.

Tai, pašnekovo teigimu, rodo ilgalaikę kampanijų kokybę, o ne atsitiktinę trumpalaikę sėkmę.

„Kraujo skonį pajuto ir viešojo sektoriaus atstovai, mat jų darbų kategorijoje gausu puikių ir originalių darbų, todėl stebėsiantys geriausių konferencijos darbų pristatymus tikrai pamatys įdomių naujų dalykų“, – žada J. Razmus.

Ir saldus, ir nesaldus laimėjimas

VŽ primena, kad efektyviausia Metų rinkodaros kampanija praėjusių metų „Password“ konkurse buvo išrinkta konditerijos gamintojos „Vilniaus pergalės“ kampanija „Gaidelio“ krekeriai traukia paragauti“, – ji laimėjo ir Efektyviausios produktų įvedimo kampanijos kategorijoje, ir didįjį konkurso prizą. 

Tai buvo antras kartas per penkerius metus, kai „Vilniaus pergalė“ laimi svarbiausią titulą „Verslo žinių“ organizuojamoje rinkodaros efektyvumo konferencijoje „Password“. 2020-aisiais efektyviausia Metų kampanija buvo išrinkta provokuojanti „Vilniaus pergalės“ naujo saldumynų prekių ženklo „Troosik“ įvedimo į rinką kampanija.

Pernai laimėjusi ir efektyviausia pripažinta kampanija sprendė rebusą, kaip „Gaideliui“ tapti tuo, kuo dar niekada nebuvo, mat daugiau nei 55 metų istoriją skaičiuojantis „Gaidelio“ prekių ženklas visada buvo „saldus“.

Buvo užsibrėžti ambicingi planai – per metus atsiriekti 10% krekerių rinkos, atsistoti tarp TOP 5 produktų šiame segmente. Kampanija, pasižymėjusi stipria ir aiškia įžvalga, tikslais, pasirinktais įgyvendinimo sprendimais, pasiekusi ir viršijusi užsibrėžtus tikslus nugalėjo ir „Password“. 

52795
130817
52791