„Utenos trikotažui“ Vokietijos „About You“ sumokėjo 2 mln. Eur
Sumokėta kompensacija yra didžiausia Lietuvos prekių ženklų istorijoje viešai įvardinta suma už intelektinę nuosavybę

Pagal gruodžio 9 d. pasirašytą sutartį, Vokietijos bendrovė sumokėjo 2 mln. Eur kompensaciją „Utenos trikotažo“ antrinei įmonei „Aboutwear“, o ši perleido savo valdomus prekių ženklus.
„Ketverius metus trukusį ginčą su Vokietijos įmone baigiame taikiu susitarimu. „About You Gmbh“ perleidžiame prekės ženklus su „About“ žymeniu bei nutraukiame mūsų inicijuotus teisinius procesus Europoje ir Lietuvoje, o gauta kompensacija, iš jos padengus su šiuo procesu susijusias išlaidas, bus naudojama šiemet patvirtintai bendrovės pertvarkai įgyvendinti“, – per biržą išplatintame pranešime cituojamas Vytautas Vaškys, „Utenos trikotažo“ valdybos pirmininkas.
Pasak jo, pagal sutartį „Utenos trikotažo“ antrinė įmonė „Aboutwear“ Vokietijos bendrovei perleidžia prekių ženklus „About Baltic Underwear“ ir „About the Sensology of Wear“ bei įsipareigoja pakeisti savo pavadinimą, kad nebebūtų naudojamas žymuo „About“.
Pažymima, kad gauta suma gali būti reikšminga „Utenos trikotažo“ restruktūrizavimo byloje, kurią spalio 8 d. yra iškėlęs Panevėžio apygardos teismas. „Utenos trikotažas“ šiuo metu vykdo akcininkų ir kreditorių patvirtintą ketverių metų restruktūrizavimo planą.
VŽ rašė, kad SBA grupės valdoma restruktūrizuojama tekstilės gamybos bendrovių grupė „Utenos trikotažas“ per devynis šių metų mėnesius patyrė 3,2 mln. Eur grynojo nuostolio – 2,4 karto daugiau nei tuo pačiu metu pernai (1,32 mln. Eur).
„Utenos trikotažo“ bendrovės grynasis nuostolis augo iki 2,4 mln. Eur (prieš metus – 1,23 mln. Eur). Grupės nuostolis prieš mokesčius, palūkanas ir nusidėvėjimą augo 3,7 karto iki 1,98 mln. Eur (0,53 mln. Eur prieš metus), bendrovės – 3,1 karto iki 1,58 mln. Eur (0,51 mln. Eur).
Nuo sausio iki rugsėjo grupė uždirbo 10,5 mln. Eur pajamų – 31,1% mažiau nei tuo pačiu metu pernai (15,2 mln. Eur).
Pasak įmonės, trečiojo ketvirčio pardavimai išlieka žemi, tačiau nuo ketvirčio pabaigos pastebimas nuosaikus užsakymų ir gamybos apimties didėjimas.
Grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai šiemet sumažėjo 32,5% iki 9,3 mln. Eur.
Prekės ženklų „Utenos“ ir „About“ pardavimai krito 11,5% iki 1,4 mln. Eur, o funkcinių-techninių drabužių gamintojos „Šatrija“ – 19,2%. Beveik 81% produkcijos „Utenos trikotažas“ eksportavo.
Ilgas procesas
VŽ primena, kad Lietuvoje prasidėję teisiniai ginčai tarp Vokietijos ir Lietuvos įmonės 2022-ųjų pavasarį persikėlė į Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybą (ESINT, angl. EUIPO).
Tarnyba, įvertinusi abiejų pusių pateiktus argumentus, 2024 m. pavasarį nusprendė prašymą tenkinti iš dalies ir „About You“ pripažino negaliojančiu 25 ir 35 klasėse, t. y. drabužių, avalynės, galvos apdangalų, taip pat mažmeninei prekybai internetu (rankinėms, tekstilės gaminiams, drabužiams ir t. t.). Neginčytoms kitų produktų ir paslaugų kategorijoms, taip pat kai kurioms 35 klasės, pavyzdžiui, mažmeninei prekybai internete dažais, kosmetika, parfumerija ir pan., produktų kategorijoms „About You“ prekių ženklas buvo paliktas galioti.
Vis dėlto šį gruodį tarp ginčo šalių buvo pasirašyta taikos sutartis, o sumokėta kompensacija yra didžiausia šalies prekių ženklų istorijoje viešai įvardinta suma už intelektinę nuosavybę.
Apie taikos susitarimus
Erikas Saukalas, „Metidos“ teisinių paslaugų grupės partneris, advokatas, VŽ neseniai teigė, kad taikos sutartys yra gana dažnas teisminių ginčų užbaigimo būdas, ypač verslo ginčuose, nes tai leidžia šalims pasiekti abipusiškai priimtiną sprendimą ir išvengti ilgo bei brangaus teisminio proceso.
„Dažnai į teismą nueinama dėl to, kad šalys nesutaria dėl ginčo esmės ar galimų sprendimo būdų, o derybos iki teismo būna neveiksmingos“, – teigia E. Saukalas.
Advokato teigimu, taip pat pasitaiko atvejų, kai iki teismo šalys negali pasiekti susitarimo dėl principinių ar emocinių priežasčių, tačiau jau prasidėjus teisminiam procesui dažnai pervertina kaštus ir laiko sąnaudas, todėl atsiveria galimybė sudaryti taikos sutartį.
„Taikos sutartį galima sudaryti bet kurioje teisminio proceso stadijoje. Net jeigu šalys laimėjo bylą pirmosios instancijos teisme, visada yra rizika, kad aukštesnės instancijos teismas gali pakeisti sprendimą. Dėl šios rizikos šalys dažnai nusprendžia sudaryti taikos sutartį, kad išvengtų nežinomybės ir pasiektų aiškumą ginče. Taikos sutartis leidžia užbaigti ginčą greičiau su aiškiai apibrėžtomis sąlygomis“, – akcentuoja E. Saukalas.
Metų pabaigos sandoris
Šiandien „About You“ pranešė ir dar vieną žinią: apie strateginę partnerystę su „Zalando“. Pastaroji perka konkurentę „About You“: trečiadienio rytą Vokietijos e. prekybininkės išplatino bendrą pranešimą, jog susitarė dėl strateginio verslo susijungimo. Šį sandorį šalys vadina siekiu tapti Europos mados ir gyvenimo būdo e. prekybos lyderiais.
VŽ rašė, kad Lietuvos pirkėjai Vokietijos elektroninės prekybos platformose „About You“ ir „Zalando“ kartu sudėjus šių metų pirmąjį pusmetį apsipirko už kiek daugiau nei 31 mln. Eur, rodo Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) pateikta aktuali PVM informacija, pagal kurią VŽ apskaičiavo įmonių apyvartas.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai