Prekybininkų apyvartos vasarį ūgtelėjo 2,9%

2025 m. vasarį, palyginti su 2024 m. vasariu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis padidėjo 3%, ne maisto prekėmis prekiaujančių – 9,3%, automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sumažėjo 9,8%.
Pokytis per mėnesį
Vasarį, palyginti su sausiu, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta padidėjo 1,7%, o maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvarta nepakito.
Per mėnesį, pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką, maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis padidėjo 0,6%, ne maisto prekėmis prekiaujančių – sumažėjo 1,2%, automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių apyvarta padidėjo 10,2%.
Apie šių metų planus mažmenininkai kalba nuosaikiai. Dalis jų tikisi augimo infliacijos apimtimi, kiti užsimena apie rinkos lėlėjimą. Pavyzdžiui, Vokietijos mažmeninės prekybos kvepalais ir kosmetika įmonė „Douglas“ visoje Europoje, o kartu ir Lietuvoje, sumažino šių finansinių metų prognozę, akcentuodama, kad Europos premium grožio rinka, ypač Vokietijoje ir Prancūzijoje, lėtėja.
Vaido Lukoševičiaus, „Rimi Lietuvos“ generalinio direktoriaus, vertinimu, 2025 m. prekybininkų rezultatai priklausys nuo to, kaip jiems seksis suvaldyti augančius veiklos kaštus, kuriuos pastaraisiais metais didino kilusios energijos išteklių kainos ir kasmet keliamos minimalios mėnesinės algos (per pastaruosius penkerius metus didėjo 71%).
„Mūsų tikslai nesikeičia – siekiame pačių geriausių rezultatų, o tai reiškia, kad stengiamės sėkmingai išlaikyti rinkos dalį“, – VŽ sakė Marius Tilmantas, „Maxima LT“ Pirkimų departamento vadovas.
Restoranai – be didesnio augimo
Maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvarta (be PVM) 2025 m. vasarį sudarė 114,3 mln. Eur to meto kainomis ir, palyginti su 2025 m. sausiu, pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką, palyginamosiomis kainomis išliko nepakitusi.
Šį vasarį, palyginti su 2024 m. vasariu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis padidėjo 0,9%.
Vis dėlto nepaisant šios statistikos, rinkoje juntami nerimo ženklai. Pavyzdžiui, UAB „Burokėlis ir krapas“, valdžiusi restoranus „Jurgis ir Drakonas“, „Brooklyn Brothers“ ir „Detroito sesės“, vasario pabaigoje paskelbusi, kad stabdo veiklą ir inicijuoja neteisminį nemokumo procesą, atleidžia visus 49 darbuotojus.
„Susidėjo viskas: mažėjančios apyvartos, nes žmonės taupo. Apyvartos mažėja visame maitinimo sektoriuje, tačiau PVM išaugo, didėjo atlyginimai, patalpų nuomos, išlaikymo kaštai, dar prisideda ir paskolos, kurios mus pasiveja iš pandemijos metų. Tapo neįmanoma išgyventi, kai pajamos vis mažėja, tačiau išlaidos vis didėja, viskas aplinkui brangsta“, – VŽ vasario pabaigoje teigė Odeta Bložienė, „Burokėlis ir krapas“ vadovė.
Be to, VŽ rašė, kad šį vasarį inicijavusi neteisminį nemokumo procesą visus darbuotjus pranešė atleidžianti ir restoranų grupės „Amber Food“ valdoma įmonė „Saldi kava“, jungianti prekių ženklus „Sugamour“ ir „Mollusca“.
Sprendimas stabdyti įmonės veiklą buvo priimtas įvertinus įmonės finansinę situaciją ir jos perspektyvas. Bendrovė atleido 105 darbuotojus.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai