Pirmojo pusmečio „Utenos trikotažo“ EBITDA – 418.000 Eur

Papildyta parduoto nekilnojamojo turto verte.
„Vienas pagrindinių mūsų transformacijos tikslų buvo atkurti veiklos pelningumą. Dėl griežto kaštų valdymo, kryptingų pastangų į pelningus produktus ir efektyvaus gamybos organizavimo kartu su subrangovais, šį tikslą pavyko pasiekti anksčiau nei tikėtasi", – bendrovės pranešime cituojama Nomeda Kaučikienė, „Utenos trikotažo“ vadovė.
Pirmasis ir antrasis metų ketvirčiai, jos teigimu, tekstilės sektoriui tradiciškai būna lėtesni, kadangi sezono pikas dar tik laukia. Vis tik, rezultatai rodo, kad sprendimai pasiteisina.
„Utenos trikotažo“ įmonių grupė 2025 m. pirmąjį pusmetį realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 9,7 mln. Eur arba 30,9% daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Eksporto dalis grupės pardavimuose sudarė 80,8%.
Bendrovės pardavimai užsakomųjų trikotažo gaminių segmente per pirmąjį metų pusmetį išaugo 45,2% ir pasiekė 7,6 mln. Eur. Nuosavų prekių ženklų pardavimai išliko stabilūs – 1,1 mln. Eur.
Pasak N. Kaučikienės, pardavimų postūmį lėmė ir padidėjusi paklausa aukštos pridėtinės vertės produktams, ypač iš vilnos, ekologinių ir funkcinių medžiagų. Būtent šiuose segmentuose stebimas augantis klientų aktyvumas. Todėl konkurencinis pranašaumas šioje kategorijoje bus stiprinamas.
Atskirai bendrovė „Utenos trikotažas“ praėjusį pusmetį uždirbo 418.000 Eur EBITDA, kai prieš metus ji buvo neigiama ir siekė -1,3 mln. Eur. Bendrovės pelnas prieš apmokestinimą po ilgo laiko persirito į teigiamą ir siekė 136.000 Eur.
Grupės rezultatai taip pat gerėjo. Grupės EBITDA 2025 m. pirmąjį pusmetį sudarė 114.000 Eur, kai 2024 m. ji buvo neigiama -1,6 mln. Eur. Konsoliduoti grupės nuostoliai, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, sumažėjo 78% – nuo 2,3 mln. Eur iki 0,5 mln. Eur.
Neigiamos įtakos grupės rezultatams turėjo nuo liepos 21 d. veiklą sustabdžiusi siuvimo paslaugų AB „Šatrija“.
Pajamų gauta pardavus dalį nenaudojamo nekilnojamojo turto Utenoje – jos panaudotos atsiskaitymui su pagrindiniu kreditoriumi.
Buvo parduoti veikloje nenaudojami pastatai, esantys už pagrindinio fabriko teritorijos. Sandorio vertė – 435.000 Eur. Nors šis vienkartinis sandoris turėjo teigiamos įtakos bendram pelningumui, N.Kaučikienės aiškinimu, „Utenos trikotažo“ antrojo ketvirčio rezultatas ir be jo būtų teigiamas.
Vadovė priduria, kad turimi „Utenos trikotažo“ užsakymai antram metų pusmečiui leidžia tikėtis išlaikyti pardavimų augimo dinamiką ir stiprinti veiklos pelningumą.
„Utenos trikotažo“ įmonių grupei be „Utenos trikotažo“ priklauso bendrovės „Utenoswear“, „Gotija“, „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina).