2025-05-13 05:45

Pasibaigus Europos uostų išpardavimo kinams akcijai, Briuselis prisiminė saugumą

Uosto darbuotojas stumia užtvarą šalia Pietų Korėjos tanko „Black Panther K2“ Lenkijos karinio jūrų laivyno Gdynės uoste, Lenkijoje. AP nuotr.
Uosto darbuotojas stumia užtvarą šalia Pietų Korėjos tanko „Black Panther K2“ Lenkijos karinio jūrų laivyno Gdynės uoste, Lenkijoje. AP nuotr.
Gdynės konteinerių terminalas, kurio akcijų paketą jau daugiau kaip 20 metų valdo Honkonge registruota bendrovė „Hutchison“, yra vienas iš pavyzdžių, su kokiu strateginiu susipainiojimu dabar susiduria Europos Sąjunga (ES).

Praėjusiais metais Gdynės uoste buvo perkrauta 975.000 TEU (vienetas, atitinkantis 20 pėdų ilgio konteinerį) konteinerių. „Hutchison Port Holdings“ terminalą valdančios įmonės „Wolny Okreg Gospodarczy“ akcijų įsigijo 2005 m. sausį.

Gdynės uostas ypač svarbus ne tik dėl jame vykdomos prekybos, bet ir dėl to, kas yra šalia: karinio jūrų laivyno bazės, laivų statyklos ir Lenkijos elitinių specialiųjų jūrų pajėgų būstinės, o tai reiškia, kad bet kas, kas valdo terminalą, turi galimybę stebėti Europos ir NATO karinės logistikos ir gynybos operacijas.

52795
130817
52791