Mikroautobusų gamybos UAB „Forveda“ metai: 59% didesni pardavimai, 100 darbuotojų

Pernai vasarą įmonė persikėlė į specialiai jai suprojektuotą ir pastatytą gamyklą, o darbuotojų skaičius išaugo 40% iki 100.
Būtent aukštos kvalifikacijos specialistų prisijungimas praėjusių metų antroje pusėje, Artūro Liudkevičiaus, „Forvedos“ bendraturčio ir generalinio direktoriaus teigimu, leido didinti gamybos apimtį.
Pasak vadovo, Vilniaus rajone, prie pat miesto ribos, įsikūrusi bendrovė savo patalpose dabar pajėgi per metus pagaminti 300–400 mikroautobusų, vienu metu gamindama 16–20, o tai dvigubai daugiau nei senose patalpose.
„Taip tapome patrauklesni platesniam klientų ratui, kuriems svarbu, kad būtume pajėgūs pagaminti daugiau nei iki šiol. Pavyzdžiui, klientas nori, kad viena įmonė perdarytų šimtą vienetų mikroautobusų. Ir jis turi jaustis saugiai, kad paslaugos tiekėjas tai pajėgs. Turime galimybę priimti didesnius užsakymus, o likusią gamybos pajėgumų dalį užpildyti mažesniais projektais“, – bendrovės pranešime cituojamas A. Liudkevičius.
300 mikroautobusų 2024-aisiais pagaminusi įmonė pernai atliko rekordiškai daug konversijų iš dyzelinu varomų mikroautobusų į elektrinius – jų pagamino daugiau nei per visą įmonės veiklos istoriją.
Išlaikiusi bendradarbiavimą su Skandinavijos klientais, „Forveda“ užmezgė ryšius su Jungtinės Karalystės vežėjais bei Rumunijoje keleivius vežančiomis įmonėmis.
„Šiuo metu darbo netrūksta nei mums, nei mūsų konkurentams – tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Miestai aktyviai atnaujina savo transporto parkus, nauji konkursai vyksta nuolat, tačiau visa ši banga yra keliama milžiniškų vyriausybių skiriamų subsidijų, o dabartinė geopolitinė situacija kelia vis daugiau neapibrėžtumo“, – neslepia verslininkas.
Tad, anot jo, jeigu šalys nukreips daugiau lėšų gynybai, subsidijų karpymas gali sulėtinti elektrifikacijos tempą.
„Elektriniai mikroautobusai nėra pigiausia alternatyva, todėl finansavimo mažinimas gali reikšmingai pakeisti rinką“, – priduria A. Liudkevičius.
Todėl šiais metais plėtra bus atsargi, nedidinant darbuotojų skaičiaus. Kadangi bendrovė turi sutarčių visiems šiems metams, planuojama, kad apyvarta viršys 20 mln. Eur.
Šių metų pradžioje rašyta, kad viena didžiausių Europos transporto bendrovių „Deutsche Bahn AG“ (DB) pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos bendrove „Altas Auto“, gaminančia mažus bei vidutinius autobusus. Joje numatyta, jog lietuviai ketveriems metams tampa pagrindiniu 7 ir 8 metrų ilgio elektrinių bei dyzelinių autobusų modelių tiekėju.
„Mūsų tikslas visada buvo kurti tokius autobusus, kurie augintų mūsų klientų verslus. DB pasirinkimas rodo, kad esame teisingame kelyje. Didžiausia mūsų užduotis dabar – užtikrinti nepriekaištingą ir sklandų aptarnavimą visoje Vokietijoje“, – tuomet pranešė Ignas Pranskevičius, UAB „Altas komercinis transportas“, veikiančios su prekių ženklu „Altas Auto“, vadovas.
Tuo metu Klaipėdos elektrinių autobusų „Dancer“ gamintoja UAB „Vėjo projektai“, kreditoriams nepatvirtinus restruktūrizavimo plano, pradėjo bankroto procedūrą.
„Dancer“ grupė valdo 100% UAB „Elektrinio transporto sistemos“ akcijų ir 20% UAB „Dancer Mobility“ akcijų. Tačiau nei vienas iš juridinių asmenų nėra pelningas ir neturi jokio vertingo turto, o sukaupti finansiniai reikalavimai viršija 10 mln. Eur. Todėl teismas konstatavo, kad įmonė nemoki ir yra pagrindas spręsti dėl bankroto bylos iškėlimo.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai