Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2025-02-22 16:19

Pirkimo internetu augimas Lietuvoje – vienas didžiausių ES

VŽ in
VŽ in
Europos Sąjungoje (ES) ir toliau vis dažniau apsiperkama internetu, o Lietuva pagal pirkėjų skaičiaus pokytį 2014–2024 m. yra viena iš lyderių.

Eurostatas skelbia, kad 2024-aisiais 77% interneto naudotojų per paskutinius 12 mėn. pirko ar užsisakė prekių ar paslaugų internetu savo reikmėms. Tai yra 17 procentinių punktų daugiau negu 2023 m., kai per pastaruosius metus internetu buvo pirkę 59% interneto naudotojų.

Didžiausia dalis interneto vartotojų pirkusių internetu 2024 m. buvo Airijoje (96%), Nyderlanduose (94%) ir Danijoje (91%).

Mažiausia dalis tokių pirkėjų yra Bulgarijoje (57%), Italijoje ir Rumunijoje – po 60%.

Per pastarąjį dešimtmetį – 2014–2024 m. – ryškus pirkimo internetu augimas užfiksuotas Rumunijoje (padaugėjo nuo 17% interneto naudotojų 2014 m. iki 60% 2024 m.), Vengrijoje (nuo 42% iki 79%) ir Lietuvoje – nuo 36% interneto vartotojų, pirkusių internetu 2014-aisiais iki 72% pernai.

Dažniausiai internetu perkamos prekės buvo drabužiai, avalynė ir aksesuarai – per pastaruosius 3 mėnesius jų pirko 45% ES vartotojų, Lietuvoje – 36%.

Antroje vietoje ES – maisto pristatymas iš restoranų ir kitų maitinimo įstaigų – 21%, Lietuvoje – kosmetika, grožio ar sveikatingumo produktai, kurių pirko beveik penktadalis.

VŽ neseniai aprašė Baltijos šalių gyventojų apklausą apie e. prekybos įpročius.

SEB banko užsakymu „Norstat“ atliktos apklausos duomenimis, kartą per savaitę ar per mėnesį internete ką nors nusiperka 2 iš 3 suaugusių Lietuvos gyventojų, 46% – apklaustųjų internetu perka maždaug kartą per mėnesį, penktadalis – kiekvieną savaitę, o 30% – rečiau kaip kartą  per mėnesį. Lietuvoje respondentų, kurie niekada neapsiperka elektroninėje erdvėje, apklausos duomenimis, yra 2%.

„Apklausa parodė, kad dauguma gyventojų įpratę elektroniniu būdu atsiskaityti už komunalines paslaugas, televiziją ir internetą. Vis dėlto daugiausia Lietuvoje apklaustų žmonių atkreipia dėmesį, kad internete dažniausiai yra linkę pinigus leisti drabužiams (50%), kosmetikai ir grožio prekėms (33%), taip pat – įvairiems vaistinių siūlomiems preparatams (40%)“, – pastebi Vidmantas Markevičius, SEB banko Elektroninės komercijos vadovas.

Baltijos šalių tyrimo duomenimis, aktyviausi e. parduotuvių pirkėjai – 25–44 metų amžiaus Vilniaus gyventojai, jie dažniau negu kitų regionų pirkėjai naršo ir perka e. parduotuvėse.

 

52795
130817
52791