Kaip vaiką sudominti mokymusi ir mokslu: atsakymas yra ir jis gana paprastas

Mokslininkai, tarp jų ir Hoover-Dempsy (1997) tyrimas, pateikia išvadas, kad statistiškai yra reikšminga koreliacija tarp tėvų įsitraukimo į vaikų ugdymą, jų akademinių rezultatų ir motyvacijos. Sistemingai ugdymo procese dalyvaujantys tėvai namuose padeda sukurti aplinką, kuri skatina vaiko smalsumą ir norą mokytis, pažinti jį supantį pasaulį ir geriau prisitaikyti bei įveikti jo keliamus iššūkius. Ne mažiau svarbu, kad vaiko tobulėjimo procese aktyviai dalyvaujantys tėvai geriau supranta vaiko stiprybes ir silpnybes, gali tikslingiau atliepti vaiko poreikius, jį nukreipti tinkame linkme ir taip prisidėti ne tik prie vaiko sėkmingo mokymosi mokykloje, bet ir pasirenkant tinkamą kelią gyvenime.
Panašias išvadas pateikia ir Epstein (2001) šeimos bei mokyklos partnerystės tyrimas. Čia teigiama, kad tėvų įsitraukimas į vaiko mokymosi procesą gerina jo sėkmę mokykloje, didina vaiko motyvaciją mokytis, kuria bendrą pozityvų požiūrį į mokymąsi, gerina socialinę kompetenciją ir emocinį stabilumą bei padeda išvengti elgesio problemų. Be to, vaikas ima suvokti, kad mokymasis nėra ribojamas tik mokyklos, o tėvai gali jam padėti įsitvirtinti mokykloje įgytas žinais per praktinius užsiėmimus ir kasdienę veiklą.
Žaidimai atrinkti psichologų
Kaip jau užsiminta, straipsnio pradžioje, siekiant vaiką paskatinti mokytis ir atrasti jį dominančias sritis, negalima naudoti spaudimo. Spaudimas, ką, matyt, patvirtintų daugelis tėvų, paprastai sukelia neigiamas vaiko reakcijas. Koks galimas sprendimas, kas gali vaikams padėti suartėti su tėvais, sudominti juos mokymusi ir mokslu, paskatinti tobulėti savarankiškai, siekti pažinti pasaulį?
Vėlgi, atsakymus galime rasti moksliniuose tyrimuose, o daugelis tėvų tai gali patvirtinti ir savo praktika: vaikai neįtikėtinai puikiai geba mokytis per žaidimus, o tėvai yra neįkainojama pagalba tai skatinant. Žaidimas nelygu žaidimui. Šiandieniniai vaikai – nuo pačių mažiausių iki paauglių – dažnai yra įnikę į išmaniuosius įrenginius, todėl jiems sudominti reikia išmanių ugdomųjų ir edukacinių žaidimų.
„Praktika rodo, kad šiuolaikinio vaiko poreikius patenkinti ir jį sudominti galima pasiūlius žaidimų ir mokomąją įrangą, kuri atitinka jų gebėjimus, lavina kūrybiškumą, loginį mąstymą ir socialinius įgūdžius, o visa tai padedama pasiekti per žaidimą, kuris pritraukia vaiko dėmesį, – teigia Laurynas Salys, švietimo inovacijų VšĮ „Edukacijos forumas“, kuris valdo lavinamųjų žaidimų namams ir mokykloms e. parduotuvę SmartPlayWorld.lt, vadovas. – Visi mūsų siūlomi ugdomieji žaislai ir žaidimai yra atrinkti patariant vaikų psichologams.“
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2908?placement=
Vaiko ugdymui: nuo konstruktorių iki animacijos kūrimo
„Edukacijos forumo“ e. parduotuvėje SmartPlayWorld.lt atstovaujama įvairiems pasaulyje pripažintiems prekių ženklams, kurie skirti šiuolaikiniam švietimui ir ugdymui, vaiko ir tėvų bendravimo skatinimui. Tarp jų – kūrybiškumą ir vaizduotę skatinanti platforma „Piximakey“, leidžianti vaikams kurti animacijas bei filmus, „Avishkaar“ – siūlanti pažangius STEM (mokslas, technologijos, inžinerija, matematika) edukacinius sprendimus, kurie moksleiviams padeda įgyti praktinių technologijų įgūdžių, „Plus Plus“ – inovatyvūs konstruktoriai, lavinantys loginį mąstymą bei smulkiąją motoriką, „Corinth 3D“ – edukacinė platforma, suteikianti interaktyvias 3D vizualizacijas įvairioms mokomosioms disciplinoms, „Carson“ – garsėjanti edukaciniais mikroskopais bei optiniais prietaisais, kurie skatina gamtos mokslų pažinimą.
„Atstovaudamas šiuos prekės ženklus „Edukacijos forumas“ siekia gerinti mokymo kokybę ir skatinti naujausius technologinius sprendimus Lietuvos švietimo sistemoje, taip pat pasiūlyti tėvams priemonių ir žaidimų, kurie mokymusi ir mokslu galėtų sudominti jų vaikus, padėtų tėvams ir vaikams rasti glaudesnį ryšį, sutelktų juos bendrai veiklai“, – pasakoja L. Salys.
Pasaulį didina 457 kartus
E. parduotuvėje SmartPlayWorld.lt visi žaidimai ir žaislai suskirstyti pagal keletą kategorijų. Juos galima pasirinkti pagal amžių – nuo 3–5, 6–8, 9–11 metų iki skirtų paaugliams, be to, atskirai rasite įvairių konstruktorių, programavimo ir robotikos žaidimų, įrangos aplinkos ir gamtos pažinimui, kūrybinių rinkinių, žaislų ankstyvajai raidai skatinti.
„Pavyzdžiui, SmartPlayWorld.lt siūlomas skaitmeninis mikroskopas „Carson“ su integruota kamera ir vaizdo įrašymo funkcija bei USB jungtimi didina net 86–457 kartus, o tai kompiuterio ekrane leidžia pamatyti objektų detales, apie kurių egzistavimą net neįsivaizdavote. Patikėkite, vaikams tai daro neišdildomą įspūdį ir ragina dar labiau pažinti pasaulį“, – tikina „Edukacijos forumo“ vadovas.
Jis atkreipia dėmesį, kad šiuolaikinių lavinamųjų žaidimų namams ir mokykloms kainos yra gana draugiškos. Pavyzdžiui, minėtas didelių galimybių mikroskopas kainuoja 79,94 Eur su PVM, daugelis kitų žaislų ir žaidimų – nuo kelių iki kelių dešimčių eurų.
Išsamiau susipažinti su „Edukacijos forumo“ ir e. parduotuvės SmartPlayWorld.lt siūlomais lavinamaisiais žaidimais namams ir mokykloms galima bus ir vasario 27 – kovo 2 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vyksiančioje tradicinėje „Vilniaus knygų mugėje“.