Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2025-01-25 13:05

Startuolis „Boop“ išsprendė tūkstančiams aktualią problemą ir auga kartais

Deividas Celencevičius, vienas iš augintinių priežiūros paslaugų startuolio „Boop“ įkūrėjų ir vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Deividas Celencevičius, vienas iš augintinių priežiūros paslaugų startuolio „Boop“ įkūrėjų ir vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2022 m. Lietuvoje sukurta gyvūnų priežiūros paslaugų programėlė „Boop“ veikia penkiose šalyse, šiemet planuoja plėstis bent dvigubai, o ją sukūrusi UAB „Boopapp“ skaičiuoja, kad pernai gyvūnų šeimininkų sumokėta suma už paslaugas jų teikėjams išaugo keturgubai – 2024 m. jie atliko pavedimų už 0,2 mln. Eur.

2023 m., po pirmųjų 300.000 Eur investicijų, įmonė skaičiavo, kad jos rinkos vertė siekia apie 3 mln. Eur.

Deividas Celencevičius, vienas iš „Boop“ įkūrėjų, tikisi, kad šiemet per kelis mėnesius užbaigus antrą investicijų pritraukimo raundą, per kurį tikimasi gauti 1 mln. Eur plėtrai, įmonės vertė pakils iki 10 mln. Eur.

Koncentruojasi į vieną paslaugą

Kaip VŽ rašė, programėlę „Boop“ tuomet „Vinted“ dirbęs D. Celencevičius pradėjo kurti prasidėjus COVID-19 karantinui, kuomet atsirado daugiau laisvo laiko. Programėlės tikslas – gyvūnų savininkus suvesti su jų priežiūros paslaugas teikiančiais asmenimis.

Pradžioje programėlė kurta plačiam paslaugų spektrui: nuo priežiūros ir pavedžiojimo iki kirpyklų, dresūros ir veterinarijos. Šiuo metu koncentruojamasi būtent į ilgalaikės, mažiausiai dienos, priežiūros paslaugas.

„Šunų vedžiojimas Lietuvoje nepopuliarus. Kirpyklos, veterinarijos jau turi susiformavusius kanalus, per kuriuos apie jas sužino, tad ten nelendame. Taip pat kaip ir šunų viešbučiai, kurie turi galimybę pas mus skelbti apie savo paslaugas, bet sudaro iki 2% paslaugų teikėjų bendruomenės“, – pasakoja D. Celencevičius.

Deividas Celencevičius, vienas iš augintinių priežiūros paslaugų startuolio „Boop“ įkūrėjų ir vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Deividas Celencevičius, vienas iš augintinių priežiūros paslaugų startuolio „Boop“ įkūrėjų ir vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo 2023-ųjų, kuomet pradėta aktyvi veikla, „Boop“ registruotų narių skaičius išaugo nuo 30.000 iki 80.000, iš kurių Lietuvoje – 60.000. Kasdien užsiregistruoja dar apie 500 naujų paslaugų teikėjų arba gyvūnų savininkų.

Dar išraiškingesni finansiniai rezultatai, kasmet paaugantys apie 4 kartus.

„Skaičiuojame ne įmonės pajamas, bet per programėlę padarytus pavedimus. 2023 m. atlikta pavedimų už 50.000 Eur, pernai – už 200.000 Eur, o šiemet tikimės perkopti milijoną“, – kiek gyvūnų savininkai sumokėjo paslaugų teikėjams, skaičiuoja D. Celencevičius.

Įmonės pajamos – 10% nuo paslaugos sumos iš paslaugos teikėjo ir 9% – iš paslaugos gavėjo. Plečiant veiklą, sistemą ketinama keisti į aiškesnę ir patogesnę, tik dar neapsispręsta, į kokią tiksliai. 

Para augintinio priežiūros kainuoja 15–40 Eur, dar už 1 Eur/parai galima užsisakyti gyvūno sveikatos bei civilinės atsakomybės draudimą.

Metų pabaigoje veiks 10-yje šalių

„Boop“ įkūrėjų skaičiavimu, paslaugų apimtys tikrai augs, nes net Lietuvos, kurioje pradėta veikla, potencialas dar neišnaudotas. Atliktas tyrimas rodo, kad 67% augintinių šeimininkų išvykdami palieka juos giminėms arba draugams. Apie 70-80% iš tų, kurie išbando „Boop“ paslaugas, pakeičia įpročius ir toliau naudojasi programėle.

Pirmoji 300.000 Eur investicija, kurią suteikė UAB „Globalūs investiciniai sprendimai“, panaudota pernai vykdytai „Boop“ plėtrai į Latviją, Estiją, Lenkiją ir Suomiją.

Jei Baltijos šalyse įmonė konkurentų praktiškai neturi, Lenkijoje ir Suomijoje tenka pečiais pasistumdyti su jau veikiančiomis vietinėmis ar net tarptautinėmis programėlėmis.

„Baltijos šalių rinka maža ir nelabai įdomi didiesiems. Pas mus veikia, pavyzdžiui „Yoopies“, bet labai pasyviai ir jų registruotų narių skaičius, spėju, sudaro gal 10% mūsų. O didesniems žaidėjams, kaip Vakarų Europoje įsitvirtinusiai JAV platformai Rover.com, mes visai neįdomūs“, – pasakoja D. Celencevičius.

Visoje Europoje veikianti „Yoopies“ siūlo ne tik gyvūnų, bet ir senjorų, vaikų priežiūros paslaugas, o Rover.com specializuojasi atstovauti įvairiems gyvūnų priežiūros paslaugų teikėjams.

Įgijus patirties konkuruojant Lenkijoje ir Suomijoje bei šiemet sulaukus investicijų, „Boop“ ketina žengti į dar 5-6 šalis Rytų ir Centrinėje Europoje, kuriose jau veikia panašios programėlės.

„Vengrija, Slovakija, Rumunija, kitos šio regiono šalys. Dabar mūsų strategija orientuota į šalis pietryčių pusėje“, – atskleidžia „Boop“ įkūrėjas.

Investicijų ketinama pritraukti parduodant akcijas, bet pagrindiniu akcijų paketo savininku išliks „Boop“ ir pirmieji trys jo įkūrėjai – Celencevičių šeima bei už platformos techninę dalį atsakingas Gediminas Geigalas.

Pasak D. Celencevičiaus, tikslas, kad „Boop“ išlaikytų 70% akcijų, tačiau gali būti, kad jų bus duota ne tik investuotojams, bet ir prie komandos prisidėjusiems žmonėms.

„Čia kaip „Vinted“, kuri padalino pirmiesiems darbuotojams tam tikrą akcijų skaičių, tarp jų ir man. Dabar aš dalį jų pardaviau, kad galėčiau visą dėmesį skirti tik savo projektui“, – pasakoja „Boop“ vadovas.

Gyvūnų priežiūra – ant bangos

Kaip VŽ rašė, kad išaugus augintinių reikšmei šeimininkams, išryškėjus gyvūnų humanizacijai, kai jie yra visaverčiai šeimos nariai, padidėjo ir jiems reikalingų paslaugų ir prekių pasiūla, jų priežiūrai, grožiui, sveikatai ir gerovei apskritai išleidžiamos sumos auga.

Pavyzdžiui, veterinarijos sektorius, kuriame dominuoja smulkūs žaidėjai, pavienės klinikos ar vieno gydytojo veterinarijos kabinetai, atkreipė ir investuotojų dėmesį. Prieš kelerius metus įsigijimus sektoriuje pradėjus investiciniams fondams, ėmė formuotis keli stambesni tinklai, prasidėjo konsolidacija.

52795
130817
52791