ES: „Meta“ leis „Facebook“ ir „Instagram“ naudotojams Europoje dalytis mažiau duomenų
Europos Komisija (EK) pareiškė, kad JAV technologijų milžinė įsipareigojo suteikti šią galimybę nuo sausio mėnesio, siekdama išspręsti teisinį ginčą dėl jos sistemos „mokėk arba sutik“, už kurią jai buvo skirta 200 mln. Eur bauda.
„Meta“ naudotojams suteiks veiksmingą pasirinkimą: sutikti dalytis visais savo duomenimis ir matyti visiškai personalizuotos reklamos skelbimus arba pasirinkti dalytis mažiau asmens duomenų ir matyti mažesnį personalizuotos reklamos kiekį“, – teigė EK.
Tai pirmas kartas, kai „Meta“ socialiniuose tinkluose bus pasiūlytas toks pasirinkimas, pažymėjo Komisija, veikianti ir kaip 27 šalių Bendrijos skaitmeninio bei antimonopolinio reguliavimo institucija.
Toks sprendimas buvo priimtas po derybų su bendrove, kuri dėl savo „mokėjimo už privatumą“ sistemos anksčiau šiais metais buvo pripažinta pažeidusi skaitmeninės konkurencijos taisykles.
Pagal šią sistemą, kurią aktyviai kritikuoja teisių gynimo grupės, naudotojai turi mokėti, kad išvengtų duomenų rinkimo, arba sutikti dalytis savo duomenimis su „Facebook“ ir „Instagram“, kad galėtų toliau nemokamai naudotis šiomis platformomis.
Komisijai atlikus tyrimą, balandį buvo padaryta išvada, kad „Meta“ naudotojams neparūpino mažiau personalizuotų, bet lygiaverčių platformų versijų.
„Meta“ buvo skirta bauda ir bendrovė buvo įspėta, kad pagal Skaitmeninių rinkų aktą (SRA) jai gali būti skiriamos kasdienės baudos, jei ji nesilaikys šio įstatymo.
Bendrovė jau pernai lapkritį naudotojams Europoje pradėjo teikti galimybę matyti mažiau personalizuotų reklamos skelbimų. Tačiau tai jos neišgelbėjo nuo baudos.
Komisijos atstovas atsisakė išsamiai paaiškinti, kaip naujas pasiūlymas pagerino padėtį, tačiau pridūrė, kad nors dėl šio įmonės įsipareigojimo jai iškelta byla nėra automatiškai nutraukiama, tai yra „labai geras žingsnis į priekį“ ir „teigiama žinia“ ES naudotojams.
Briuselis dabar stebės, ar pasiūlymas veiksmingai įgyvendinamas, ir „sieks gauti atsiliepimus bei įrodymus iš „Meta“ ir kitų suinteresuotųjų šalių apie šio naujo reklamos modelio poveikį ir priėmimą“.
Komisijos pranešimą patvirtinusi „Meta“ pareiškė: „Personalizuota reklama yra labai svarbi Europos ekonomikai – „Meta“ reklama pernai buvo susijusi su 213 mlrd. Eur vertės ekonomine veikla ir padėjo išlaikyti 1,44 mln. darbo vietų visoje ES.“