Lietuvoje veikianti „Flo“ aktyviai medžios įsigijimų
Bendrovė pernai taip pat skelbė ketinanti reikšmingai plėsti savo komandą Lietuvoje

Anot Tamaros Orlovos, „Flo“ finansų vadovės, bendrovė taikosi į sandorius ir įsigijimus (angl. Mergers and Acquisitions, M&A), kurie ne tik padėtų pagreitinti dabartinių verslo segmentų augimą, bet ir padėtų augti naujose srityse.
„Manome, kad M&A yra logiškas kitas žingsnis, – technologijų portalui „Sifted“ teigė T. Orlova. – Mes jau pradėjome dairytis po rinką ir aiškintis, kokiose srityse galėtume pagreitėti, savo portfelį papildant naujomis technologijomis.“
Iki šiol „Flo“ daugiausiai technologijas vystė pati, tad aktyvi M&A paieška žymi šio glaudžiai su Lietuva susijusio vienaragio strategijos pokytį. Kaip teigia T. Orlova, tarp „Flo“ įsigijimų galėtų būti bet kokios technologijos, kurios „reikšmingai pagerintų naudotojų patirtį bei pridėtų vertės srityse, kurioms skiriame daugiausiai dėmesio“.
Pavyzdžiui, perimenopauzės segmente, kuriam „Flo“ 2025 m. ketina skirti daugiau dėmesio, tai galėtų būti įvairius skaitmeninius įrankius kuriantys startuoliai arba hibridiniai sprendimai, padedantys pasiekti naudotojus tiek skaitmeninėje, tiek realioje erdvėje, sako „Flo“ finansų vadovė.
„Mūsų pagrindinis tikslas yra įgyvendinti kitus mūsų plano žingsnius – sukurti strategiją, kurios dėka „Flo“ taptų holistišku moterų sveikatos partneriu, – teigia T. Orlova. – Mes jau esame daugiau, nei tiesiog menstruacijų ciklo sekimo programa.“
„Flo“ teigia šiuo metu turinti 75 mln. kas mėnesį aktyvių naudotojų, iš kurių 50% iš JAV. Šie skaičiai suponuoja, kad „Flo“ naudojasi daugmaž kas ketvirta amerikietė moteris, kuriai nuo 18 iki 44 m. amžiaus.
Iš viso, kaip praėjusių metų pabaigoje skelbė bendrovė, jos programėlė yra atsisiųsta 380 mln. kartų.
Kaip rašė VŽ, pernai „Flo“ pagaliau sulaukė vienaragio įverčio, iki kurio kompanijai nedaug trūko dar 2021 m. – 2024 m. liepos pabaigoje pranešta, kad „Flo“ pritraukė 200 mln. USD investiciją iš JAV privataus kapitalo bendrovės „General Atlantic“, kuri per šį raundą bendrovei suteikė 1 mlrd. USD įvertį.
Plėsis Lietuvoje
„Flo Health“ 2015 m. Baltarusijoje įkūrė Dmitrijus ir Jurijus Gurskiai, o jau kitais metais startuolis gavo 1 mln. USD investiciją iš „Flint Capital“ ir „Haxus Venture Fund“ rizikos kapitalo fondų.
2020 m. bendrovė žengė į Lietuvą, o 2021 m. VŽ pripažino, kad sprendimą paspartino to meto politiniai įvykiai Baltarusijoje – 2020-ųjų rinkimų farsas ir po jo vykę masiniai protestai prieš diktatorių Aliaksandrą Lukašenką, paskatinę Baltarusijoje veikusias technologijų komandas palikti šią šalį, arba joje stipriai sumažinti veiklos apimtį.
Traukiantis iš Baltarusijos, „Flo“ sparčiai didino savo darbuotojų skaičių Lietuvoje ir dabar čia turi didžiausią savo kompanijos padalinį. Portalo rekvizitai.lt renkami duomenys rodo, kad UAB „Flo Health“ šiuo metu dirba 237 darbuotojai.
Pati kompanija praėjusių metų pabaigoje skelbė, kad po 200 mln. USD finansinės injekcijos ketina plėsti savo veiklos apimtį Lietuvoje ir pasamdyti 130 darbuotojų – „Flo Health“ šalyje teigė ieškosianti papildymo inžinerijos, produktų vystymo, rinkodaros komandoms.
Romanas Bugajevas, „Flo Health“ technologijų vadovas, tuomet sakė, kad plėtra susijusi su Lietuvos talentų pasiūla.
„Lietuva užima pirmąją vietą ES, vertinant moterų, dirbančių mokslo ir technologijų srityje, dalį ir jaunų, į IRT sektorių įžengiančių specialistų skaičių. Lietuvos talentų bazė, ypač IT ir inžinerijos srityse, leidžia ne tik didinti mūsų pajėgumus, bet ir skatinti inovacijas“, – tuomet buvo cituojamas jis.
Per savo istoriją „Flo“ buvo minima ir kiek labiau kontroversiškame kontekste, ypač dėl itin jautrių asmens duomenų rinkimo ir panaudojimo.
Kompanijai ne vienus metus tenka atmušinėti kaltinimus dėl šių duomenų pasidalijimo su trečiosiomis šalimis, pavyzdžiui, „Facebook“ ir „Google“, o pernai kolektyvinį duomenų apsaugos ieškinį prieš „Flo“ nagrinėti priėmė teismas Kanadoje.
2021 m. „Flo“ be teismo išsprendė ginčą su JAV konkurencijos prievaizdu – Federaline prekybos komisija (FTC) – dėl to, kaip bendrovė 2016–2019 m. laikotarpiu tvarkė vartotojų asmens duomenis. Pati „Flo“ teigė, kad su kai kuriomis trečiomis šalimis duomenimis dalijosi tik labai ribota apimtimi, siekiant įvertinti programėlės veikimą. Pagal susitarimą su FTC, bendrovė įsipareigojo neklaidinti naudotojų dėl to, kaip ji tvarko jų asmens duomenis.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai