„Telia“ atsikratė TV verslo Skandinavijoje
2018 m. įsigyto verslo pardavimo rinkoje buvo tikimasi jau kurį laiką

Šis padalinys apima TV4 ir MTV prekės ženklus, atitinkamai Švedijoje ir Suomijoje. Sandorį ketinama užbaigti trečiąjį 2025 m. ketvirtį, pranešime teigia „Telia“.
„Mūsų prioritetas yra susitelkti į tai, ką „Telia“ daro geriausiai – teikti aukščiausio lygio ryšio paslaugas, kuriomis kasdien naudojasi milijonai žmonių. Šis susitarimas aiškiai tai atspindi“, – pranešime sako Patrikas Hofbaueris, „Telia Company“ vadovas.
TV padalinį „Telia“ parduoda nuostolingai. 2018 m. už jį Švedijos žiniasklaidos koncernui „Bonnier“, kuriam priklauso kontrolinis „Verslo žinių“ paketas, kompanija sumokėjo virš 10 mlrd. SEK, įskaitant papildomas sandorio išlaidas.
Visgi, kaip rašo Švedijos verslo naujienų portalas „Dagens Industri“, buvęs „Bonnier“ grupės TV verslas po „Telia“ stogu taip ir neįsivažiavo, o rinkoje jau kurį laiką buvo svarstoma apie galimą pardavimą.
Stefanas Wardas, „Telia“ analitikas iš „Pareto“ teigė tikėjęsis panašios, 5-7 mlrd. SEK pardavimo kainos bei pridūrė, jog sandoris turėtų teigiamai atsiliepti „Telia“ pelningumui.
„Tai yra geras sandoris. Kaina nėra labai gera, bet nematau ir didelių problemų. Tai yra strategiškai protingas pardavimas“, – „Dagens Industri“ cituoja S. Wardą.
„Telia“ TV verslą perkanti „Schibsted Media“ valdo Skandinavijoje gerai žinomus žiniasklaidos prekės ženklus, pavyzdžiui, laikraščius VG ir „Aftenposten“ Norvegijoje, ar Švedijos žiniasklaidos priemones „Aftonbladet“ bei „Svenska Dagbladet“.
VŽ primena, kad pernai „Telia“ vairą perėmęs P. Hofbaueris grupės mastu ėmėsi rimtų permainų, siekdamas padidinti efektyvumą bei padidinti grąžą akcininkams. Rugsėjį paskelbta, kad „Telia“ keičia veiklos modelį, o to pasekmė – apie 3.000 darbuotojų atleidimai, kurie neaplenkė ir Lietuvos.
Pats P. Hofbaueris VŽ teigė, kad grupė buvo tapusi „per brangi, per sudėtinga ir per lėta“.
Aktyvią neprioritetinių verslų pardavimo politiką vykdė ir P. Hofbauerio pirmtakė Alison Kirkby, „Teliai“ vadovavusi nuo 2020 iki 2024 m. Šiuo laikotarpiu Skandinavijos grupė pasitraukė iš verslų Turkijoje ir Danijoje, už 0,9 mlrd. Eur pardavė tarptautinę didmeninių duomenų perdavimo kompaniją „Telia Carrier“.
AB „Telia Lietuvos“ pajamos pernai augo 3,1%, iki 491,1 mln. Eur, EBITDA (neįskaitant vienkartinių sąnaudų ir pelno) – 5%, iki 177 mln. Eur, tuo metu grynasis pelnas padidėjo 12,6%, iki 71,6 mln. Eur.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai