Kaip paskatinti dirbtinio intelekto proveržį Baltijos šalyse?

Pasaulinė dirbtinio intelekto vizija ir vietinės kliūtys
Dirbdamas įmonėje, kuri dirbtinį intelektą integruoja į verslo procesus, matau, kad ši plačiai pritaikoma technologija gali sustiprinti ekonomiką. Dirbtinis intelektas padeda įmonėms tapti atsparesnėms, padidinti našumą ir kovoti su įvairiausiais trikdžiais – nuo pasaulinės prekybos iššūkių iki aplinkosaugos krizių. Dirbtinis intelektas gali ne tik padėti greičiau prisitaikyti prie nuolatinių pokyčių, bet ir paspartinti pažangą siekiant tvarumo tikslų, nes gali pasiūlyti išsamią duomenų analizę, kuri leidžia įsivertinti daromą poveikį aplinkai ir imtis neatidėliotinų pokyčių.
Vis tik šiandien pasaulio fragmentiškumas, ribojantis dalijimąsi duomenimis, išlieka rimčiausia kliūtimi verslo kelyje į pažangą. Dirbtinio intelekto veiksmingumas priklauso nuo galimybės gauti patikimą ir išsamią informaciją.
Kuo daugiau apribojimų, suvaržymų ir politinių sienų jam nustatysime, tuo mažesnį teigiamą poveikį dirbtinis intelektas gali turėti mūsų šalims ir įmonėms. Susiskaldžiusiame pasaulyje dirbtinis intelektas negali klestėti. Tai galime pavadinti DI pažangos iššūkiu, kurį šiandien mėgina išspręsti daugelis šalių.
3 žingsniai sprendžiant dirbtinio intelekto pažangos iššūkį
1. Pamatai dirbtiniam intelektui
Pirmąjį žingsnį proveržio link turėtų žengti pačios įmonės, perkeldamos visus verslo valdymo duomenis į debesiją, nes ji suteikia prieinamus, susistemintus duomenis – tokius, kokių reikia dirbtiniam intelektui.
Debesų kompiuterija, jungianti informacijos išteklius – tai ateities verslo pamatas, nes debesija pagrįstus sprendimus galima nuolat atnaujinti įdiegiant naujas DI funkcijas. Integruota programinė įranga sukuria standartizuotą aplinką tiek duomenims, tiek procesams, todėl duomenų valdymas tampa paprastesnis, o DI programos – veiksmingesnės.
2. Pramonės ekosistemos sukūrimas
Žengdami toliau, turime suburti įmones į pramonės ekosistemą. Norint padidinti produktyvumą, atsparumą ir sparčiau siekti tvarumo tikslų, įmonės turi dalytis duomenimis su tiekėjais, klientais ir partneriais.
Baltijos šalyse, kuriose įmonės jau bendradarbiauja susitelkusios į technologijų ir gamybos klasterius, labai svarbu sukurti pažangius verslo tinklus. Kuo plačiau keičiamasi duomenimis, tuo geriau dirbtinis intelektas gali veikti, suteikdamas verslui konkurencinį pranašumą ir skatindamas inovacijas visoje ekosistemoje.
3. Tarptautiniai susitarimai
Galiausiai, užtikrinti atsakingai veikiančio dirbtinio intelekto proveržį gali vyriausybės ir reguliavimo institucijos, pašalindamos nereikalingas kliūtis, trukdančias keistis duomenimis tarpvalstybiniu ir tarptautiniu mastu.
Siekiant suderinti technologijų, duomenų privatumo ir dirbtinio intelekto etiško naudojimo reglamentavimą, ypač didžiuosiuose pasaulio ekonomikos regionuose, labai svarbios bendros tiek valstybės institucijų, tiek ir pramonės atstovų pastangos.
Pasitikėjimas yra šių tarptautinių susitarimų ir nuostatų kertinis akmuo. Susiskaldymas dažnai kyla dėl nepasitikėjimo sistemomis ar institucijomis. Nustatydami vieningas duomenų ir DI naudojimo etikos taisykles, galime kurti „pasitikėjimo konfederacijas“, taip skatindami dalytis informacija, kuri ir lems dirbtinio intelekto pažangą.
Ar surinksime DI dėlionę?
Kiekvienas žingsnis – nuo debesijos infrastruktūros diegimo iki verslo tinklų kūrimo ir tarptautinio bendradarbiavimo stiprinimo – mažina susiskaldymą. Pažanga šiose srityse Baltijos šalims ypač svarbi, nes DI technologijų bei inovacijų proveržis skatina ir ekonomikos augimą.
Šis procesas, panašus į didelę dėlionę, kurią iš pirmo žvilgsnio gali būti sudėtinga surinkti. Tačiau palaipsniui, kiekvienai detalei radus tinkamą vietą – diegiant sprendimus įmonėse, kuriant tinklus ir politikos gaires – pamatysime vientisą paveikslą.
Jei pirmenybę teiksime bendradarbiavimui ir sugebėsime įveikti susiskaldymą, galėsime užtikrinti, kad dirbtinis intelektas klestėtų ne tik tam tikrose pasaulio vietose, bet ir Lietuvoje, visame Baltijos regione ir už jo ribų.

Dar daugiau DI galimybių 2025 -aisias
Praėjusiais metais dirbtinis intelektas, kuris papildė SAP verslo valdymo programas, daugybę idėjų pavertė realiais pokyčiais. Išpildėme savo pažadą klientams ir sukūrėme daugiau nei 130 vertingų generatyvinio DI funkcijų, kuriomis verslas gali naudotis kartu su mūsų debesijos programomis. Tai mūsų klientams leidžia darbus atlikti ne tik greičiau, bet ir išmaniau.
Vieniems mūsų sprendimai padėjo laimėti sporto turnyrus pasitelkiant dirbtinio intelekto strategines įžvalgas, kitiems – palengvino darbo laiko apskaitą ir leido darbuotojams susitelkti į pridėtinę vertę kuriančias užduotis, tretiems – supaprastino ir palengvino žmogiškųjų išteklių administravimo naštą.
Šiuo metu mūsų programine įranga besinaudojantys klientai daugiau kaip 80 proc. užduočių gali atlikti pasitelkę DI asistentą „Joule“, kuris kalba jų gimtąja kalba ir turi 1300 įvairių įgūdžių.
Pavyzdžiui, naudodamiesi „Joule“ asistentu, mūsų klientai gali ne tik pradėti pokalbį mobiliuoju telefonu, pasitikslinti naujausius skaičius ar užsisakyti lėktuvo bilietus, bet ir paprašyti pateikti reikiamos informacijos ar analitinių įžvalgų. Pardavimų komandos dabar gali net 50 proc. greičiau pasiekti reikiamus duomenis, o su dirbtinio intelekto pagalba nestruktūrizuotą tekstą paversti struktūrizuotais duomenimis. Jau dabar kiekvienas veiklos procesas organizacijose DI pagalba tampa efektyvesnis, sprendimai – pagrįsti duomenimis, o darbuotojai – labiau kompetentingi ir spartesni.
It tai tik pradžia: 2025 m. žadame dar daugiau naujų dirbtinio intelekto funkcijų visame mūsų sprendimų asortimente. Siekdami suteikti klientams dar daugiau galimybių, pagerinti kasdienį darbą ir užtikrinti didesnę investicijų grąžą, kuriame dirbtiniu intelektu paremtus plėtinius bendradarbiaudami su aukščiausio lygio partneriais, tokiais kaip AWS, „Meta“, „NVIDIA“, „Mistral“.
Sekite mūsų naujienas ir sužinokite, kaip SAP dirbtinio intelekto sprendimai jau šiandien keičia verslo valdymą mūsų interneto svetainėje: www.sap.com
