Atnaujintas „Tesla Model Y“ pabrango, bet ir siūlo daugiau

Per pastaruosius dvejus „Tesla Model Y“ stipriai įsitvirtino Skandinavijos šalių, Europos ir viso pasaulio rinkose. 2023 m. Vokietijoje, Kinijoje ir JAV esančiose gamyklose buvo pagaminta 1,2 mln. šio modelio automobilių. Praėjusiais metais šis skaičius, „Statistos“ pateikiamais duomenimis, smuko iki 1,09 mln. vnt., tačiau tai leido antrus metus iš eilės išlaikyti populiariausio pasaulyje naujo automobilio statusą ir aplenkti antroje vietoje likusią „Toyota Corollą“ (1,08 mln. vnt.) ir „Toyota RAV4“ (1,02 mln. vnt.).
Dabar „Tesla“ nuodugniai atnaujino savo bestselerio vidų ir išorę, prikabinusi kodinį pavadinimą „Juniper“ ir, pasak gamintojo, patobulinusi beveik visus komponentus.



Supaprastintos automobilio stilistikos pokyčius įkvėpė radikalaus dizaino Europoje neparduodamas „Teslos“ pikapas „Cybertruck“. Priekinėje dalyje į akis krinta visą automobilio plotį apimanti vientisa šviesų juosta. Tokia pati šviesų dekoracija puošia ir galinę krosoverio dalį. Stilistiniai pokyčiai neaplenkė ir ratų, išorinių veidrodėlių bei langų, bagažinės dangčio konstrukcija modifikuota, siekiant atpiginti jo remontą.
Daugiau kilometrų
Gamintojas sumažino aerodinaminį pasipriešinimą – elektromobiliui ši savybė yra itin svarbi, nes leidžia mažinti važiavimui naudojamos energijos sąnaudas. O tai, net palikus nepakeistą akumuliatoriaus talpą, leido padidinti su viena įkrova nuvažiuojamą atstumą.
Baziniame modelyje montuojami 57,5 kWh naudojamos talpos akumuliatoriai, o jo nuvažiuojamas atstumas, matuojant pagal WLTP standartą, siekia 500 km. Didysis, 75 kW akumuliatorius versijai RWD su galiniais varomaisiais ratais teoriškai leidžia nuvažiuoti iki 622 km. Dviejų motorų varoma versija AWD su tokia baterija nuvažiuoja iki 586 km.

Naudojant kintamos srovės įkrovimo stotelę, naująjį „Model Y“ galima įkrauti iki 11 kW galia, o didelės galios, nuolatinės srovės stotelė leidžia pasiekti iki 250 kW galią. Tai, gamintojo pateikiamais duomenimis, leidžia per 15 minučių įsikrauti energijos, kurios pakaktų įveikti 267 km atstumui.
Nauji standartai
Automobilio salonas įtikinami parodo, kad „Tesla“ pakėlė savo standartus. Visi apdailos paviršiai tapo šiek tiek solidesni ir minkštesni. Palyginti su pirmtaku, geriau atrodo ir apdailai naudojama oda.
Sėdynės dabar patogesnės ir suteikia geresnį palaikymą. Siūloma naujovė – priekinės sėdynės dabar gali būti ne tik šildomos, bet ir vėdinamos. Abi funkcijos yra standartinėje įrangoje, kartu su foninio apšvietimo sistema.

Po atnaujinimo patobulinta multimedijos įranga su centriniu 15,4 colio jutikliniu ekranu. Gamintojas skelbia apie pagerintas duomenų perdavimo galimybes, o ir taip gerai skambančią garso aparatūrą papildė dar du garsiakalbiai. Skirtingai nei atnaujintame mažesniajame „Model 3“, kuriame posūkio signalas įjungiamas ant vairo įrengtais mygtukais, naujajame „Model Y“ palikta tradicinė posūkių svirtelė.
Galinėje salono dalyje taip pat pagerintas sėdynių komfortas, o keleiviai dabar gali naudotis tarp priekinių sėdynių įrengtu 8 colių jutikliniu ekranu. Juo galima kontroliuoti oro kondicionavimo sistemą, elektra valdomas ir šildomas galines sėdynes, taip pat žaisti žaidimus ar žiūrėti „Netflix“ arba „Youtube“ turinį. Kaip ir anksčiau, salone yra sočiai vietos tiek į aukštį, tiek į plotį.

Bagažinė dabar yra šiek mažesnė, tačiau ji vis dar išlieka didžiulė: jos talpa siekia konkurentams vargiai įkandamus 822 l. Be to, po jos grindimis yra daug vietos. Visi bagažinės paviršiai dabar taip pat padengti minkštu audiniu, o du šone įrengti mygtukai leidžia vienu spustelėjimu nulenkti galines sėdynes, taip krovinių skyriaus tūrį padidinant iki 2.138 l.
Priekinės bagažinės dugne dabar įrengtas kamštis. Tai leidžia netikėtą galimybę: visą skyrių pripildyti ledukų ir taip laikyti atšaldytus gėrimus. Ledukams ištirpus, kamštį galima ištraukti ir išleisti vandenį.
Standartinėje „Model Y“ įrangoje yra ir kablys priekabai: visos šio elektromobilio versijos gali vilkti iki 1.600 kg svorio priekabą.
Tyliau ir aštriau
Patobulinti „Juniper“ langai leido net 20% sumažinti salone girdimą triukšmą, ir tai tikrai nesunku pajusti. Kiek pagerėjo anksčiau daug kritikos sulaukusios pakabos komfortas ir dabar per didesnius nelygumus galima pervažiuoti, nesibaiminant dėl nugaros skausmo.
„Tesla“ taip pat padirbėjo prie vairo mechanizmo, dėl to naujasis „Model Y“ tapo kiek klusnesnis nei anksčiau. Kartais 4,75 m ilgio krosoveris netgi atrodo esantis mažesnis ir kompaktiškesnis, nei yra iš tikrųjų. O paspaudę dešinę koją, galite naudotis įspūdinga dinamika ir puikiu sukibimu. Didžiausias versijos „Long Range AWD“ greitis siekia 201 km/h, o pagreitis nuo 0 iki 100 km/h trunka vos 4,8 sekundės.

Galingosios versijos kaina prasideda nuo 53.970 Eur, o pigiausias variantas su galiniais varomaisiais ratais ir mažiausia baterija siūlomas nuo 45.970 Eur. Palyginti su pirmtaku, tai yra maždaug 1.300 Eur didesnė kaina. Ir ji didesnė nei konkurentų VW ID. 4 (nuo 42.431 Eur) ar „Toyota bZ4X“ (nuo 41.100 Eur). Tačiau naujasis Y modelis siūlo gausią standartinę įrangą, jo salonas sukuria išskirtinį pojūtį, dėl to jis tam tikra prasme atrodo atitinkantis kainą.
Nėra optimizmo
Tačiau nuo pat šių metų pradžios „Teslos“ pardavimų statistika nesuteikia optimizmo. Tikėtina, kad visame pasaulyje buvo laukiama būtent šio bestselerio atnaujinimo, dėl to galėjo mažėti ir bendri kompanijos pardavimai. Tačiau dabar „Juniper“ pasiekė salonus ir jis atrodo labai konkurencingas. Savo klasėje jis yra vienas geriausiai važiuojančių automobilių. Kiti pranašumai – tikslus valdymas ir aukščiausios klasės dinamika, platus įkrovimo tinklas ir nuotoliniu būdu teikiamos gamintojo paslaugos.
Dabar bus įdomu sužinoti, kiek prekių ženklo asociacija su Elonu Musku paveiks elektromobilių ieškančių pirkėjų norą pirkti šio amerikietiško prekių ženklo automobilius.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai