2025-04-10 19:44

Atnaujintas „Tesla Model Y“ pabrango, bet ir siūlo daugiau

Naujasis „Model Y“ estafetę perima iš savo itin sėkmingo pirmtako, tačiau dabar jo paklausai poveikį gali daryti prieštaringi kompanijos įkūrėjo E. Musko veiksmai pasaulinėje politinėje arenoje. „Teslos“ nuotr.
Naujasis „Model Y“ estafetę perima iš savo itin sėkmingo pirmtako, tačiau dabar jo paklausai poveikį gali daryti prieštaringi kompanijos įkūrėjo E. Musko veiksmai pasaulinėje politinėje arenoje. „Teslos“ nuotr.
Dvejus pastaruosius metus perkamiausias naujas automobilis pasaulyje buvo atnaujintas, suteikiant daugiau elegancijos salonui, įdiegiant naujų technologijų, padidinant komforto lygį ir viena įkrova nuvažiuojamą atstumą.

Per pastaruosius dvejus „Tesla Model Y“ stipriai įsitvirtino Skandinavijos šalių, Europos ir viso pasaulio rinkose. 2023 m. Vokietijoje, Kinijoje ir JAV esančiose gamyklose buvo pagaminta 1,2 mln. šio modelio automobilių. Praėjusiais metais šis skaičius, „Statistos“ pateikiamais duomenimis, smuko iki 1,09 mln. vnt., tačiau tai leido antrus metus iš eilės išlaikyti populiariausio pasaulyje naujo automobilio statusą ir aplenkti antroje vietoje likusią „Toyota Corollą“ (1,08 mln. vnt.) ir „Toyota RAV4“ (1,02 mln. vnt.).

Dabar „Tesla“ nuodugniai atnaujino savo bestselerio vidų ir išorę, prikabinusi kodinį pavadinimą „Juniper“ ir, pasak gamintojo, patobulinusi beveik visus komponentus.

Naujojo modelio priekinė ir galinė dalis leidžia jį nesunkiai atskirti nuo pirmtako. „Teslos“ nuotr.

 

 

Supaprastintos automobilio stilistikos pokyčius įkvėpė radikalaus dizaino Europoje neparduodamas „Teslos“ pikapas „Cybertruck“. Priekinėje dalyje į akis krinta visą automobilio plotį apimanti vientisa šviesų juosta. Tokia pati šviesų dekoracija puošia ir galinę krosoverio dalį. Stilistiniai pokyčiai neaplenkė ir ratų, išorinių veidrodėlių bei langų, bagažinės dangčio konstrukcija modifikuota, siekiant atpiginti jo remontą. 

Daugiau kilometrų

Gamintojas sumažino aerodinaminį pasipriešinimą – elektromobiliui ši savybė yra itin svarbi, nes leidžia mažinti važiavimui naudojamos energijos sąnaudas. O tai, net palikus nepakeistą akumuliatoriaus talpą, leido padidinti su viena įkrova nuvažiuojamą atstumą.

Baziniame modelyje montuojami 57,5 kWh naudojamos talpos akumuliatoriai, o jo nuvažiuojamas atstumas, matuojant pagal WLTP standartą, siekia 500 km. Didysis, 75 kW akumuliatorius versijai RWD su galiniais varomaisiais ratais teoriškai leidžia nuvažiuoti iki 622 km. Dviejų motorų varoma versija AWD su tokia baterija nuvažiuoja iki 586 km.

 Vienas iš „Teslos“ privalumų – gamintojo sukurtas itin greito įkrovimo tinklas. „Teslos“ nuotr.

Naudojant kintamos srovės įkrovimo stotelę, naująjį „Model Y“ galima įkrauti iki 11 kW galia, o didelės galios, nuolatinės srovės stotelė leidžia pasiekti iki 250 kW galią. Tai, gamintojo pateikiamais duomenimis, leidžia per 15 minučių įsikrauti energijos, kurios pakaktų įveikti 267 km atstumui.

Nauji standartai

Automobilio salonas įtikinami parodo, kad „Tesla“ pakėlė savo standartus. Visi apdailos paviršiai tapo šiek tiek solidesni ir minkštesni. Palyginti su pirmtaku, geriau atrodo ir apdailai naudojama oda.

Sėdynės dabar patogesnės ir suteikia geresnį palaikymą. Siūloma naujovė – priekinės sėdynės dabar gali būti ne tik šildomos, bet ir vėdinamos. Abi funkcijos yra standartinėje įrangoje, kartu su foninio apšvietimo sistema.

Salonas tapo dar labiau minimalistinis, visa informacija vairuotojui pateikiama centriniame ekrane. „Teslos“ nuotr.

Po atnaujinimo patobulinta multimedijos įranga su centriniu 15,4 colio jutikliniu ekranu. Gamintojas skelbia apie pagerintas duomenų perdavimo galimybes, o ir taip gerai skambančią garso aparatūrą papildė dar du garsiakalbiai. Skirtingai nei atnaujintame mažesniajame „Model 3“, kuriame posūkio signalas įjungiamas ant vairo įrengtais mygtukais, naujajame „Model Y“ palikta tradicinė posūkių svirtelė.

Galinėje salono dalyje taip pat pagerintas sėdynių komfortas, o keleiviai dabar gali naudotis tarp priekinių sėdynių įrengtu 8 colių jutikliniu ekranu. Juo galima kontroliuoti oro kondicionavimo sistemą, elektra valdomas ir šildomas galines sėdynes, taip pat žaisti žaidimus ar žiūrėti „Netflix“ arba „Youtube“ turinį. Kaip ir anksčiau, salone yra sočiai vietos tiek į aukštį, tiek į plotį.

Standartinėje įrangoje dabar yra ir galinis jutiklinis ekranas, kuriuo galima valdyti klimato kontrolės ir multimedijos sistemą. „Teslos“ nuotr.

Bagažinė dabar yra šiek mažesnė, tačiau ji vis dar išlieka didžiulė: jos talpa siekia konkurentams vargiai įkandamus 822 l. Be to, po jos grindimis yra daug vietos. Visi bagažinės paviršiai dabar taip pat padengti minkštu audiniu, o du šone įrengti mygtukai leidžia vienu spustelėjimu nulenkti galines sėdynes, taip krovinių skyriaus tūrį padidinant iki 2.138 l.

Priekinės bagažinės dugne dabar įrengtas kamštis. Tai leidžia netikėtą galimybę: visą skyrių pripildyti ledukų ir taip laikyti atšaldytus gėrimus. Ledukams ištirpus, kamštį galima ištraukti ir išleisti vandenį.

Standartinėje „Model Y“ įrangoje yra ir kablys priekabai: visos šio elektromobilio versijos gali vilkti iki 1.600 kg svorio priekabą.

Tyliau ir aštriau

Patobulinti „Juniper“ langai leido net 20% sumažinti salone girdimą triukšmą, ir tai tikrai nesunku pajusti. Kiek pagerėjo anksčiau daug kritikos sulaukusios pakabos komfortas ir dabar per didesnius nelygumus galima pervažiuoti, nesibaiminant dėl nugaros skausmo.

„Tesla“ taip pat padirbėjo prie vairo mechanizmo, dėl to naujasis „Model Y“ tapo kiek klusnesnis nei anksčiau. Kartais 4,75 m ilgio krosoveris netgi atrodo esantis mažesnis ir kompaktiškesnis, nei yra iš tikrųjų. O paspaudę dešinę koją, galite naudotis įspūdinga dinamika ir puikiu sukibimu. Didžiausias versijos „Long Range AWD“ greitis siekia 201 km/h, o pagreitis nuo 0 iki 100 km/h trunka vos 4,8 sekundės.

Neskaičiuojant penkių kėbulo spalvų, siūloma nedaug pasirenkamų priedų. Bazinėje įrangoje yra balta spalva, kiti pasirinkimai kainuoja 1.300 arba 2.600 Eur. „Teslos“ nuotr.

Galingosios versijos kaina prasideda nuo 53.970 Eur, o pigiausias variantas su galiniais varomaisiais ratais ir mažiausia baterija siūlomas nuo 45.970 Eur. Palyginti su pirmtaku, tai yra maždaug 1.300 Eur didesnė kaina. Ir ji didesnė nei konkurentų VW ID. 4 (nuo 42.431 Eur) ar „Toyota bZ4X“ (nuo 41.100 Eur). Tačiau naujasis Y modelis siūlo gausią standartinę įrangą, jo salonas sukuria išskirtinį pojūtį, dėl to jis tam tikra prasme atrodo atitinkantis kainą.

Nėra optimizmo

Tačiau nuo pat šių metų pradžios „Teslos“ pardavimų statistika nesuteikia optimizmo. Tikėtina, kad visame pasaulyje buvo laukiama būtent šio bestselerio atnaujinimo, dėl to galėjo mažėti ir bendri kompanijos pardavimai. Tačiau dabar „Juniper“ pasiekė salonus ir jis atrodo labai konkurencingas. Savo klasėje jis yra vienas geriausiai važiuojančių automobilių. Kiti pranašumai – tikslus valdymas ir aukščiausios klasės dinamika, platus įkrovimo tinklas ir nuotoliniu būdu teikiamos gamintojo paslaugos.

Dabar bus įdomu sužinoti, kiek prekių ženklo asociacija su Elonu Musku paveiks elektromobilių ieškančių pirkėjų norą pirkti šio amerikietiško prekių ženklo automobilius.

 

 

52795
130817
52791