2013-06-26 00:01

Komerciniai atnaujinami rečiau, tarnauja ilgiau

Lengvąjį komercinį automobilį pirkėjai renkasi atsižvelgdami į tai, kiek komerciniu automobiliu vidutiniškai kainuoja nuvažiuoti vieną kilometrą, o patogumui ir grožiui teikiama mažiau reikšmės, todėl tokių automobilių gamintojai neskuba atnaujinti turimos pasiūlos.
Pirmasis „Dacia“ furgonas „Dokker Van“ pirkėjus vilioja patrauklia kaina.

„Renault Kangoo“ šiemet atsinaujino ne tik iš išorės, bet ir viduje.

„Toyota Hilux“ pikapas pastaruosius porą metų neužleidžia perkamiausio lengvojo komercinio automobilio pozicijų tiek Lietuvoje, tiek Baltijos šalyse.

Automobilių pramonės atstovai dažnai gamina bendrus modelius, tad iš išorės skirtumų nedaug.
Šiemet Lietuvoje debiutuojantis „Ford Transit Custom“ išrinktas geriausiu 2013 m. komerciniu automobiliu.

Bendradarbiaujant su prancūzais gaminamas „Proace“ modelis praplėtė „Toyota“ pasiūlą.

Netrukus Lietuvoje debiutuosiantis „Mercedes-Benz Sprinter“ – pirmasis pasaulyje furgonas, atitinkantis „Euro 6“ ekologijos reikalavimus. Gamintojų, „Newspress“ nuotraukos.

„Metų komercinio automobilio“ („International Van of the Year“) konkurso nugalėtojai
1992 m. „Volkswagen Transporter“
1993 m. „Nissan Sanny Van“
1994 m. „Citroen Jumper“/“Peugeot Boxer“/“Fiat Ducato“
1995 m. „Mercedes–Benz Sprinter“
1996 m. „Mercedes–Benz Vito“
1997 m. „Citroen Berlingo“/“Peugeot Partner“
1998 m. „Renault Master“
1999 m. „Opel Astra Van“
2000 m. „Iveco Daily“
2001 m. „Ford Transit“
2002 m. „Renault Traffic“/“Opel Vivaro“
2003 m. „Ford Transit Connect“
2004 m. „Volkswagen Transporter T5“
2005 m. „Mercedes–Benz Vito“
2006 m. „Fiat Doblo“
2007 m. „Ford Transit“
2008 m. „Citroen Jumpy“/“Peugeot Expert“/“FIAT Scudo“
2009 m. „Citroen Nemo/Peugeot Bipper/Fiat Fiorino“
2010 m. „Nissan NV 200“
2011 m. „Fiat Doblo Cargo“
2012 m. „Renault Cangoo Z.E.“
2013 m. „Ford Transit Custom“


Pasiruošė naujiems standartams

Sunkiojo krovininio transporto gamintojai pastaruosius keletą metų skubėjo pasiruošti naujiems standartams – nuo 2014 m. galima gaminti tik „Euro 6“ ekologijos reikalavimus atitinkančias transporto priemones.
Tiesa, bent jau pastaruoju metu dauguma Lietuvos vežėjų, dirbančių su Rytų rinkomis, skuba įsigyti „Euro 5“ standartą atitinkančių vilkikų. Modernieji modeliai, reiklesni degalų kokybei, kurios Rytų rinkose galima tikėtis ne visuomet. O Vakarų Europos keliuose dirbantys vežėjai jau atidžiai skaičiuoja, ar neverta brangiau mokėti už naujausius modelius, nes kuo ekologiškesnis vilkikas, tuo mažesni mokesčiai.
Vieni pirmųjų dar 2011 m. savo gaminius – 440 ir 480 AG, 13 l darbinio tūrio „Euro“ 6 variklius – pristatė „Scania“, 2011 m. pabaigoje naujos kartos „Actros
“ vilkikus, kuriuos galima rinktis ir su „Euro 6“ varikliais pristatė ir „Mercedes-Benz“. MAN – kitas vokiečių sunkiojo transporto gamintojas, Lietuvos vežėjus šį pavasarį pakvietė į Lietuvą aplankiusį MAN turo per Europą „Roadshow 2013“ renginį, kuriame vežėjus supažindino su naujaisiais vilkikais, turinčiais „Euro 6“ variklius.
„Volvo Truks“ dar 2012 m. rugsėjį Europoje pradėjo vilkikų prekybą su pirmuoju „Euro 6“, 460 AG D13 serijos varikliu, o šį birželį pradėta prekyba naujaisiais D5, D8, D11 ir D13 serijų varikliais. DAF naująjį XF vilkiką su „Euro 6“ Europai taip pat pristatė praėjusį rudenį, o šį pavasarį paskelbė apie kitų dviejų modelių – CF ir LF – su „Euro 6“ gamybą.
Italų „Iveco“ savo tolimųjų reisų flagmaną „Stralis Hi-Way“ pristatė 2012 m. vasarą, o šiemet jų įsigyti vilioja ir Lietuvos vežėjus. Paskutiniai iš didžiojo vilkikų gamintojų septynetuko savo naujoves pristatė „Renault Trucks“. Apie 2 mlrd. EUR kainavusias permainas bendrovė pranešė su užmoju. Birželio 11 d. „Renault Trucks“ į Lioną sukvietė keletą tūkstančių žmonių ir pristatė visiškai atnaujintą modelių šeimą.

„Volvo“ modelis FH oficialiai pristatytas pernai vasarą, šiemet jų prekyba pradėta ir Lietuvoje.

„Renault Trucks“ važiuojant į tolimus reisus siūlo savo naujausią T seriją.

Gamintojų nuotr. Per metus Lietuvos automobilių prekybos salonuose gali pasirodyti ir 100 naujos kartos, atnaujintų ar iš viso naujų modelių, o lengvojo komercinio transporto pirkėjus naujienomis gamintojai pradžiugina gerokai rečiau. O ir šiemet Lietuvos verslui siūlomos vos kelios naujienos, tad prireikus atnaujinti įmonės transporto parką dažniausia perkamas jau keletą metų nuo konvejerio riedantis automobilis.
„Volkswagen“, „Peugeot“, „Citroen“, „Fiat“, „Nissan“ atstovai ar pardavėjai VŽ deklaravo, kad ypatingų naujovių Lietuvos rinkoje šiemet neturi. Kita vertus, populiariausi jų komerciniai automobiliai atnaujinti arba naujos kartos pristatyti per pastaruosius keletą metų.
52795
130817
52791