2013-04-26 00:01

„Elmenhorster“ užsitarnavo lietuvišką vardą

Žiežmariuose gaminamos „Elmenhorster“ sultys savo prekės ženklo sėkmę grindžia lietuviškumu, ilgamete istorija rinkoje ir investicijomis į inovatyvius rinkodaros sprendimus. Šis prekės ženklas – vienas iš konkurso „Metų prekės ženklas 2013 m.“ dalyvių.
Juditos Grigelytės nuotr.
Vidas Komparskas, UAB „Eckes-Granini Lietuva“ rinkodaros vadovas: „Sulčių rinka labai dinamiška, ir jei nori išlaikyti savo rinkos dalį, turi nuolat investuoti ir ieškoti naujovių pirkėjams, skoniai turi nuolat keistis. Praūžusi krizė gerokai sumažino sulčių vartojimą, ir tik įvesdami naujų produktų sugebėjome augti ir didinti rinkos dalį.“

Informacija apie prekės ženklą „Elmenhorster“
Prekės ženklo sukūrimo data – Lietuvoje nuo 1992 m. Paskutinis atnaujinimas – 2009 m., buvo pakeistas logotipas, pakuočių dizainas
Ženklą atnaujinusi agentūra – latvių bendrovė „DPJN“
Pagrindinė prekės ženklo idėja – lietuviškos (Lietuvoje gaminamos) aukščiausios kokybės (iš geriausių vaisių) sultys, nektarai ir sulčių gėrimai visai šeimai
Metinės investicijos į prekės ženklo komunikaciją ir rinkodarą Lietuvoje – 1,5 mln. Lt
Subženklai – „Elmenhorster Gimtinės“, „Elmenhorster Vital“ ir „Elmenhorster VitaTigras“
Ženklo savininkė – UAB „Eckes-Granini Lietuva“
Šaltinis: UAB „Eckes-Granini Lietuva“

„Metų prekės ženklo 2013 m.“ konkursas Šiuo metu vyksta dienraščio „Verslo žinios“ ir rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen
“ organizuotas „Metų prekės ženklo 2013 m.“ konkursas greitai vartojamų produktų kategorijoje. Atsižvelgiant į rinkos tyrimų bendrovės RAIT atliktą vartotojų apklausą, atrinktų finalininkų reklamos investicijų dalį ir pokytį rinkoje (remiantis TNS LT duomenimis) ir žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ prekių ženklų komunikacijos efektyvumo bei įvaizdžio ataskaitą, bus išrinktas „Metų prekės ženklas 2013 m.“. Portalo „vz.lt“ skaitytojai šiuo metu taip pat renka savo simpatijų ženklą.
Visi nugalėtojai bus apdovanoti gegužės 8 d. rinkodaros pasiekimų konferencijoje „Password“. Nugalėtojus renka komisija, sudaryta iš rinkodaros, tyrimų ir reklamos specialistų. Nominacijos bus įteiktos tokiose kategorijose: „Metų prekės ženklas 2013 m.“, „Sėkmingiausias greitojo vartojimo produktas, pasirodęs 2012 m.“, „Sėkmingiausias naujas prekės ženklas, pasirodęs 2012 m.“, „Daugiausia vartotojų simpatijų pelnęs prekės ženklas“, įvertinti bus ir originaliausi dizaino sprendimai.
Šaltinis: VŽ Vidas Komparskas, UAB „Eckes-Granini Lietuva“ rinkodaros vadovas, VŽ teigia, kad pats prekės ženklas „Elmenhorster“ yra kilęs iš Rytų Vokietijos, Rostoko miesto. „Veiklos pradžioje sultys importavome. Tačiau augant pardavimams pakeitėme verslo modelį, ėmėmės jų gamybos patys. Tuo vokiška prekės ženklo istorija ir baigėsi, šiandien Lietuvoje „Elmenhorster“ ženklas yra gerokai stipresnis ir žinomesnis nei Vokietijoje, – pasakoja p. Komparskas. – O pasikeitus savininkams, kai prieš 7 m. „Elmenhorster Vilnius“ įsigijo tarptautinis sulčių gamintojas „Eckes-Granini Group“, prasidėjo tikrasis prekės ženklo kūrimas, kardinaliai išaugo investicijos į rinkodarą, buvo atnaujinta skonio gama, pakeista pakuotė, jos formos, dizainas, šiek tiek atjaunintas ir pats logotipas“, – prekės ženklo istoriją brėžia UAB „Eckes-Granini Lietuva“ rinkodaros vadovas.
Per pastaruosius porą metų „Elmenhorster“ prekės ženklas buvo papildytas dviem naujomis „Gimtinės“ produktų linijomis. Parduotuvių lentynose 2012 m. pasirodė ir „Vital“ ženklu pažymėtų gaminių.
Šiandien UAB „Eckes-Granini Lietuva“ pirkėjams siūlo daugiau nei 40 įvairių rūšių sulčių, nektarų ir sulčių gėrimų, pilstomų į keturių rūšių pakelius. Populiariausias produktas – „Elmenhorster“ įvairių vaisių gėrimas 2 l pakuotėje.
„Kelią į vartotojo krepšelį bandome atrasti ir netradiciniais sprendimais – įvairiais žaidimais internete, socialiniuose tinkluose. Tai išaugino mūsų prekės ženklo žinomumą tarp jaunimo. Ir šiandien stengiamės labiau orientuotis į šią vartotojų kategoriją, nuolat siūlome interaktyvių sprendimų, žaidimų internete, kur jie gali laimėti prizų ir kartu palaikyti ryšį su prekės ženklu
“, – sprendimus pasakoja p. Komparskas.
Jis skaičiuoja, kad metinės investicijos į prekės ženklo komunikaciją ir rinkodarą Lietuvoje siekia apie 1,5 mln. Lt.
„Anksčiau rinkodaros biudžeto liūto dalį atsiriekdavo tradiciniai žiniasklaidos kanalai, o šiandien jiems tenka jau tik apie 60% visų lėšų, tačiau vis daugiau skiriame internetui, komunikacijai socialiniuose tinkluose, nes būtent čia ir lankosi mūsų tikslinė auditorija – 20–40 metų vartotojai, gyvenantys didžiuosiuose miestuose. Tad ir nesiblaškome, orientuojamės į pagrindinę vartotojų grupę“, – kalba rinkodaros vadovas.
Vietos gamintojo koziris
„Svarbiausias mūsų ginklas, išskiriantis mus iš konkurentų, – mūsų sultys spaudžiamos Lietuvoje. Pagrindinė prekės ženklo žinutė – sveikas, lietuviškas, kokybiškas produktas visai šeimai, ir šias vertybes stengiamės visada pabrėžti, pristatydami visas savo produktų linijas. Natūralumas ir kokybė visų pirma yra „Elmenhorster“, sveikumas ateina iš „Vital“ gaminių linijos, lietuviškumas – iš „Gimtinės“ serijos. Prekės ženklą sutvirtiname ir subženklų vertybėmis“, – aiškina pašnekovas. Pasak jo, lietuviškumo įvaizdį bendrovė labiau sustiprino išleisdama „Gimtinės“ liniją, šios sultys spaudžiamos iš lietuviškų obuolių. „Norėjome vartotojams dar kartą priminti, kad „Elmenhorster“ sultys spaudžiamos Lietuvoje“, – sako p. Komparskas.
Jis skaičiuoja, kad bendrovės užimama rinkos dalis pagal pardavimus vienetais 2012 m. siekė 22,3% (2007 m. – 18,2%).
52795
130817
52791