Numatoma LRT būstinės statybos kaina paaugo 24 mln. Eur

VŽ jau rašė, kad bendra naujosios būstinės projekto vertė sieks iki 60 mln. Eur (su PVM). Šįsyk LRT praneša apie 84 mln. Eur.
Anot pranešimo, projekto finansavimui ketinama imti ilgalaikę paskolą. Pirmasis statybų etapas prasidėtų ne anksčiau nei 2027 metais.
VŽ primena, jog prieš metus pranešta, kad skelbtą architektūros konkursą laimėjo Lietuvos ir Suomijos UAB „Architektūros linija“, MB „Syrusas“, veikianti su prekės ženklu IMPLMNT, ir biuras „Aketuri architektai“. Tuomet su jais buvo organizuojamos derybos.
Galiausiai 2024 m. rudenį LRT baigė derėtis su naujosios būstinės architektūros konkurso nugalėtojais ir pasirašė 1,04 mln. Eur (su PVM) vertės sutartį su biuru „Architektūros linija“.
„Architektūros linija“ konkursui pateikė projektą „6 kiemai“.
Planuojama, kad pastato projektavimas bus užbaigtas iki 2026 m.
„Nugalėtojų projektas – ne tik šiuolaikinius darbuotojų lūkesčius bei tvarumo standartus atitinkanti darbo vieta visuomeninio transliuotojo poreikiams, bet ir būsima žalia zona, jauki ir atvira visiems“, – teigia Monika Garbačiauskaitė-Budrienė, LRT generalinė direktorė.
Anot pranešimo, sklype S. Konarskio g. 49 bus sukurta nauja žalioji erdvė. Vienas iš erdvės akcentų – kultūros paveldu pripažintas memorialinis kalnelis 1991 m. Sausio 13-osios aukoms ir įvykiams atminti.
Taip pat skelbiama, kad naujas LRT pastato projektas bus tvaresnis ir ekonomiškesnis. Visuomeninis transliuotojas praneša, kad dabartinės patalpos neatitinka jo poreikių, yra netvarios ir energetiškai neefektyvios. Anot pranešimo, per metus LRT elektrai ir šildymui išleidžia daugiau nei 1,5 mln. Eur.
„Lakoniška pastato išvaizda slepia vidinę įvairovę, kuri atspindi vartotojų darbo ir rekreacijos poreikius. Pastato struktūra leidžia kurti skirtingas istorijas ir veiklas, palaikant nuolat kintančią darbo aplinką. Administracijos terasa ant stogo suteikia galimybę stebėti istorinį ir naująjį LRT pastatą, taip pat viešąją erdvę, kurioje susilieja praeitis, dabartis ir ateitis. Naujoji LRT būstinė tampa ne tik funkcionaliu pastatu, bet ir paslaptingu daiktu, kuris savyje slepia begalę istorijų ir ateities perspektyvų“, – teigia Gintaras Čaikauskas, architektas, projekto autorius.
Antras konkursas
Planuojama, jog apie 3,48 ha ploto sklypo dalyje S. Konarskio g. 49 galėtų iškilti beveik 22.400 kv. m ploto pastatai, taip pat būtų rekonstruojamas beveik 5.000 kv. m ploto dabartinis LRT pastatas.
Pastarasis taptų atviras visuomenei, jame būtų įrengtas muziejus, edukacinės erdvės, biblioteka, mediateka, bendradarbystės erdvė.
Kituose pastatuose didžiąją dalį patalpų (apie 8.200 kv. m ploto) turėtų užimti televizijos turiniui kurti reikalingos erdvės, tokios kaip studijos, montažinės, sandėliai, pasiruošimo kambariai ir pan. Įvairioms administracinio darbo erdvėms numatoma apie 25% ploto – 6.800 kv. m, maitinimui, poilsiui, techninėms patalpoms bei sandėliams ketinama skirti 3.600 kv. m, neformaliam darbui – 1.600 kv. m, susitikimų ir pasitarimų kambariams – 530 kv. m ploto.
Naujasis pastatas bus pritaikytas skirtingoms medijoms, orientuotas į dabartinius poreikius, tačiau kartu apimantis ir pokyčius ateityje. Tai antras kartas, kai šiam objektui skelbiamas architektūros konkursas.
Pirmąjį LRT organizavo 2021 m. liepą, jį laimėjo biuro „Aketuri architektai“ idėja, bet konkurso komisija nutarė nepasirašyti sutarties su nė vienu iš laimėtojų. Jai esą abejonių kėlė, kad visos idėjos nebuvo įgyvendintos be priekaištų – esmė atitiko, tačiau „buvo problemų formalumuose“.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai