2025-01-08 15:12

„Kautros“ planas: 14 mln. Eur vertės autobusų stotis Druskininkuose su helio balionu

Druskininkų autobusų stoties projektas. MB „Balčyčio studija“ vizualizacija.
Druskininkų autobusų stoties projektas. MB „Balčyčio studija“ vizualizacija.
Viena didžiausių šalies keleivių vežėjų UAB „Kautra“ ėmėsi Druskininkų autobusų stoties atnaujinimo: šiuo metu jau nugriovus senąjį pastatą, iki 2026 m. pabaigos žadama pastatyti naują stotį, kurioje būtų ne tik transportui reikalinga infrastruktūra, bet ir prekybos, paslaugų bei pramogų erdvės.

Linas Skardžiukas, „Kautros“ generalinis direktorius, VŽ sako, kad siekia sukurti kiek įmanoma tvaresnį projektą, į kurį ruošiamasi investuoti 14 mln. Eur.

„Čia yra privačios, mūsų, investicijos. Aišku, tikėjomės, kad viskas kainuos mažiau, bet situacija yra tokia, kad viskas išbrango, ir, palyginti su kainomis prieš 3 metus (tuomet įmonė pradėjo planuoti projektą – VŽ), viskas pabrango 40%“, – sako L. Skardžiukas.

Projektą įgyvendina „Kautros“ antrinė UAB „Druskininkų investicija“.

Bendrovė 1,16 ha ploto sklype Gardino g. 1 buvusią 820 kv. m ploto stotį rekonstruoja į 5.650 kv. m ploto pastatą. Transporto paskirties patalpų plotas sieks kiek daugiau nei 2.890 kv. m, likusios erdvės numatytos prekybos ir paslaugų zonoms.

„Pagrindiniame aukšte numatomos patalpos, užtikrinančios autobusų stoties funkciją: pasažas, vedantis į autobusų stoties zoną cokoliniame aukšte, stoties kavinė, vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo patalpos-klasės bei transporto bilietų ir kelionių aptarnavimo patalpos“, – rašoma stoties techniniame projekte.

Taip pat stotyje numatoma įrengti laukimo salę, amfiteatrą ir užtikrinti pasikėlimą helio balionu. Projekte numatytoje elektrinių autobusų aptarnavimo zonoje bus remonto dirbtuvės su plovykla, patalpos darbuotojams, 4 elektrinių autobusų parkavimo  ir įkrovimo vietos.

Idėja

L. Skardžiukas sako, kad įmonė laikėsi tos pačios idėjos, kaip ir jau įgyvendintuose Kauno bei Vilkaviškio autobusų stočių projektuose.

„Stotis yra miesto vartai ir išskirtinis objektas, ir jam turi būti išskirtinis dėmesys bei idėja. Norime, kad stotyje būtų ir papildomų paslaugų, ir prekybos centras, ir galimybės laisvalaikį praleisti, būtų kavinių, restoranų. Kad būtų naujovių, ir, kaip būdinga Druskininkams, dar ir atrakcijų“, – pasakoja L. Skardžiukas.

Kaip atrakciją „Kautra“ Druskininkuose numato įrengi helio balioną, kurį gamina Prancūzijos kompanija „Aerophile“. Balionas 30 žmonių talpinančią gondolą kels į maždaug 200 m aukštį, arba kiek aukščiau nei Vilniaus televizijos bokštas.

Pagal gamintojo technines specifikacijas, esant tinkamoms oro sąlygoms, helio balionu galima atlikti iki 6 pasikėlimų per dieną.

„Tai tikrai bus pats šiauriausias helio balionas pasaulyje. Mintis yra ne mūsų, o Druskininkų. Administracija seniai ieškojo, kur statyti balioną Druskininkuose, kaip atskirą objektą. Pradėjome mes svarstyti apie autobusų stoties rekonstrukciją ir vyko bendras pasitarimas, tada kilo ta mintis, kad balioną integruotume į pastatą“, – kalba L. Skardžiukas.

Linas Skardžiukas, UAB „Kautra“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Linas Skardžiukas, UAB „Kautra“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Kautros“ vadovas neslepia, kad helio baliono integracija buvo iššūkis.

„Patys gamintojai, prancūzai, kūrybiški žmonės, bendras darbas su jais mums leido projektiniame lygmenyje idėją realizuoti“, – teigia jis.

Medinė stotis

L. Skardžiukas tikina, kad idėja, stotyje įrengti medines konstrukcijas yra architekto Gintaro Balčyčio.

„Druskininkai yra pirmas miestas, kuriame visas viešasis transportas yra elektrinis, ekologiškas. Ir kaip kurortui – reikalinga žalumo programa, – kodėl pasirinko tvarumo idėją paaiškina „Kautros“ vadovas. – Kaip pavyks įgyvendinti, pastatysime, pamatysime. Į paveikslą reikia žiūrėti tada, kai jis pabaigtas.“

G. Balčytis, MB „Balčyčio studija“ vadovas, VŽ pasakoja, kad projektui idėją padiktavo pati vieta.

„Stotis yra prie ežero, praktiškai miške, vidury sklypo yra kalnelis, ant kurio auga 8–10 pušų. Todėl šovė mintis: Druskininkai susiję su M. K. Čiurlioniu, reikalinga čiurlioniška idėja: miško, dangaus ir žemės. Medžiai yra esmė to sklypo, juos galima įtraukti į pastato vidų, ir tai pavyko padaryti: pušų miškelis yra viduryje pastato. Iš gatvės pusės autobusų nesimatys, nes juos pavyko nukelti į priešingą pusę“, – idėją pristato G. Balčytis.

Jis priduria, kad pastato stogas bus apželdintas. Architektas teigia, kad siekia sukurti tvarią architektūrą, kuri sietųsi su aplinka, ne tik išpildyti energetinius ar medžiagų žalumo reikalavimus.

Paklaustas apie helio baliono projektavimą, G. Balčytis sako, jog tai visiškai išskirtinis sprendimas, nes įprastai helio balionai leidžiasi ant žemės ar stogų, o šiuo atveju jis nusileis į pastato vidų.

„Mes būsime pirmieji, tad, jei dar atsiras entuziastų, kurie norės tokio sprendimo, galės semtis mūsų patirties. Balionas sukuria išskirtinį vaizdą ir iš pastato vidaus: suprojektavome stiklinę sieną, per kurią matosi nusileidimo aikštelė, matysis žmonės, kurie kils ar nusileis“, – kalba architektas.

Pasak L. Skardžiuko, šiuo metu rangovė „VA statyba“ atlieka pasiruošimo darbus, o senoji stotis yra nugriauta.

„Šildymas projekte bus geoterminis, todėl statybininkai ruošiasi gręžti reikalingus polius, įrengti pamatus“, – priduria jis.

Projekto techninė prižiūrėtoja yra UAB „Contestus“.

Turi patirties

VŽ primena, kad „Kautra“ Kaune 2017 m. užbaigė stoties rekonstrukciją, kurios vertė – 9 mln. Eur.

13.000 k. m ploto pastate veikia ne tik stotis, bet ir parduotuvės, paslaugų zonos. Autobusų stotyje yra 21 įlaipinimo aikštelė, 3 išlaipinimo aikštelės, vykdomi tarptautiniai, tarpmiestiniai, priemiestiniai reisai. Apkrova – 600 autobusų per parą.

2020 m. bendrovė užbaigė Vilkaviškio autobusų stoties projektą. 3 mln. Eur vertės objekte išplėtotas 2.000 kv. m ploto pastatas, autobusų stoties dalis sudaro 400 kv. m ploto. Likusioje veikia prekybos ir paslaugų tiekėjai. Rekonstruotoje stotyje veikia 6 išvykimo ir dvi atvykimo aikštelės.

Šias stotis taip pat suprojektavo architektas G. Balčytis.

„Stotis vis tiek yra traukos centras, yra keleivių srautas, svarbu, jog jie nenuobodžiautų. Veiklos modelis mums pasitvirtino Kauno autobusų stotyje, Vilkaviškyje. Kaunas vis tiek didmiestis, bet Vilkaviškyje irgi pasitvirtino. Prekybininkai gauna srauto, kurį autobusų stotis suteikia, o mums tai yra investicijų kaštų padengimas“, – tikina L. Skardžiukas, ir priduria, kad visais atvejais, ir būsimojo Druskininkų, pati „Kautra“ bus objekto operatorė.

52795
130817
52791