Saugiau ir greičiau: kibernetinių iššūkių akivaizdoje į pagalbą ateina naujas sprendimas „Dell XC Plus“
Tradicinė įprastai naudojama infrastruktūra susideda iš serverių, programų bei atskirų saugyklų, kur laikomi duomenys. Hiperkonverguotos infrastruktūros (HCI) sprendimo esmė yra ta, kad atskiros dedikuotos saugyklos nėra. Vietoje jos, serveriuose, kuriuose dirba programos, veikia programinė saugykla (angl. software defined storage).
Lyginant su tradicine, hiperkonverguota infrastruktūra pasižymi daugeliu privalumų. Pirmiausia tai – lengvesnė priežiūra bei administravimas. Jei tradicinėje architektūroje gali reikėti trijų administratorių – serveriams, tinklui ir saugykloms – šiuo atveju iš esmės užtenka vieno žmogaus, kuris administruoja serverius. Esminė administravimo dalis yra kritiškai svarbūs reguliarūs atnaujinimai: laiku jų nesudiegus, gali kilti lemtingų padarinių duomenims. Čia vėlgi HCI laimi, nes atnaujinimai vyksta automatiškai. Taip sutaupoma daug laiko.
HCI, sujungiantis visą valdymą į vieną virtualizuotą sistemą, yra sprendimas, artimiausias debesijos aplinkai. Kaip ir debesyse, priežiūros čia reikia minimaliai, o resursus skirstyti labai paprasta. Tai padeda greičiau kurti naujas paslaugas, lengviau vykdyti duomenų apsaugos politiką ir sparčiau atkurti sistemas sutrikimų atveju. Verslui HCI sprendimai leidžia įgyvendinti ekspertų rekomenduojamą hibridinės debesijos, kai dalis duomenų iškeliama į debesis, o dalis laikoma pas save, strategiją.
Vienas pagrindinių privalumų yra tai, kad hiperkonverguotą įrangą galima gerokai greičiau instaliuoti ir paleisti, o ji visa – ir serverinė dalis, ir programinė saugykla – valdoma iš vienos valdymo konsolės, į kurią gaunami ir atnaujinimai. HCI pranašesnė ir saugumo prasme, nes kuo mažiau įrangos, tuo mažiau ir potencialių įsilaužimo taškų.
„Tiesa, hiperkonverguota infrastruktūra gali kainuoti kiek daugiau nei tradicinė, tačiau tik jei vertinsime pradines investicijas, neskaičiuodami visų naudojimosi išlaidų (angl. Total cost of ownership). Įvertinus, kiek per visą įrangos naudojimo laiką sutaupoma samdant mažiau žmonių infrastruktūrai prižiūrėti, naudos svarstyklės nusvyra hiperkonverguotų sprendimų pusėn“, – pažymi Edvardas Paulavičius, kibernetinių grėsmių prevencijos srityje jau tris dešimtmečius veikiančios bendrovės „Santa Monica Networks“ Duomenų centrų sprendimų pardavimo vadovas.
Naujas etapas HCI evoliucijoje
Praėjusių metų rudenį du industrijos lyderiai sujungė jėgas ir rinkai pristatė neeilinį produktą. „Dell“, žinomas patikimų serverių gamintojas, ir „Nutanix“, viena pirmaujančių programinės įrangos kompanijų, sukūrė jungtinį produktą: „Dell XC Plus“. Tai – galingas, moderniai IT aplinkai sukurtas hiperkonverguotos infrastruktūros sprendimas, kurio dėka organizacijos gali būti užtikrintos dėl svarbiausių verslo procesų tęstinumo, o kartu ir sėkmingai įgyvendinti plėtrą, inovacijas bei adaptuoti turimas sistemas ateities poreikiams.
„Šios bendrovės bendradarbiauja jau 14 metų, o naujasis produktas įkūnija abi svarbias IT galias: solidžias „Dell“ infrastruktūrines galimybes bei lankstumą, lengvą valdymą ir inovatyvumą, kuriuo garsėja „Nutanix“ platforma. Vienas iš pagrindinių „Dell XC Plus“ išskirtinumų – jį nuo pat pradžių „Dell“ ir „Nutanix“ kūrė kartu. Tai įgalino gilią ir apgalvotą technologijų integraciją, užtikrinant, kad neliktų pamirštas nė vienas aspektas. „Dell XC Plus“ įranga sukurta taip, kad įmonės galėtų supaprastinti savo IT infrastruktūrą, ženkliai paprasčiau ją valdytų ir turėtų galimybę greičiau reaguoti į verslo poreikius“, – kalba Aurimas Pažėra, Dell Enterprise sprendimų vadovas Baltijos šalims (TD Baltic).
Gan dažnai manoma, jog užtenka turėti bet kokį sertifikuotą serverį, ir jau galima sėkmingai naudotis „Nutanix HCI“ platforma kaip atskira paslauga. Visgi „Dell XC Plus“ yra kito lygio sprendimas. Aparatinės ir programinės įrangos integracija ne tik leidžia išvengti suderinamumo problemų, dažnai kylančių naudojant atskirų gamintojų sprendimus, bet ir sukuria papildomų naudų, kurias įmonės tikrai pajus.
Viena jų – produkto palaikymas. Su „XC Plus“ toliau dirba daugiau nei 60 inžinierių, operacijų ir pardavimų darbuotojų. Šią komandą sudaro maždaug 40 „Dell“ specialistų (žmonių, dedikuotų dirbti su „Nutanix“, „Dell“ turi daugiau nei bet kuris kitas įrangos gamintojas) ir 20 „Nutanix“ ekspertų. Kas savaitę rengiami komandų susitikimai, kuriuose bendrai sprendžiama, kaip plėtoti produktą, kad jis atitiktų naujausius rinkos poreikius.
„Dell“ netgi įsteigė specialų „Nutanix Certified XC Plus“ dalių sandėlį – kad prireikus visos dalys būtų lengvai ir greitai prieinamos, ir kliento organizacijos veikla būtų sutrikdoma kuo mažiau.
Savo ruožtu tokia partnerystė į kitą lygį kilsteli ir aptarnavimo kokybę. Naudojant standartinę infrastruktūrą ir atsiradus gedimams, aparatinės įrangos gamintojai dažnai beda pirštu į programinės įrangos tiekėjus, o šie siunčia atgal pas serverių kompaniją, ir įmonei tai reiškia papildomą galvos skausmą ir užgaištą laiką.
Turint „Dell XC Plus“ viskas kitaip: nesvarbu, kokie trikdžiai iškilo, abiejų kompanijų inžinieriai bendradarbiauja juos spręsdami. Sistemų būklę stebi proaktyvūs įrankiai, tokie kaip „iDRAC“ su „SupportAssist“, jie įspėja apie galimus sutrikimus, o jei aptinka problemą, automatiškai sukuria užklausą palaikymo padaliniui.
Greitai įdiegiamas, lengvai atnaujinamas, didesnis kibernetinis atsparumas
„Dell XC PLus“ yra ne tik gerokai greičiau už tradicinius įdiegiamas sprendimas: skaičiuojama, kad jo instaliavimas užtrunka maždaug 66 proc. trumpiau. Laikas taupomas ir žvelgiant iš administravimo perspektyvos. Dėl jau minėto integruoto valdymo modulio „iDRAC“, serveriai visus atnaujinimus (tiek aparatinės, tiek programinės įrangos) vykdo persikraudami tik vieną kartą, o kai kurios funkcijos atnaujinamos išvis be perkrovimo.
„Tai didelis privalumas. Jei integracijos nėra, atnaujinant serverius gali tekti perkrauti du, tris ar net keturis kartus, kas žymiai prailgina atnaujinimų diegimo laiką. Jeigu turite 10 serverių, reiškia, standartiškai atnaujinant perkrauti teks 40 kartų arba maždaug 20 valandų. Su „Dell XC PLus“ užtruksite keliskart trumpiau“, – dėsto E. Paulavičius.
Hiperkoverguotų sprendimų tarpe „Dell XC Plus“ išsiskiria ir kibernetiniu atsparumu dėka itin patikimų „Dell PowerEdge“ serverių pasižyminčių vadinamąja silicon root of trust technologija. Kartu su iDRAC tai sukuria aukšto pasitikėjimo grandinę visame tinkle, apsaugotą pagal Nacionalinio standartų ir technologijų instituto (NIST) nulinio pasitikėjimo (angl. zero trust) rekomendacijas.
Užbėga problemoms už akių
„Dell“ turi sofistikuotą dirbtiniu intelektu grįstą IT operacijų valdymo sprendimą, kuris automatizuoja sistemų stebėseną ir prognozuoja problemas dar joms neiškilus. Tai – „Dell AIOps“, kuris rūpinasi, kad visos IT sistemos veiktų sklandžiai.
Šiuo sprendimu naudojasi ir „Dell XC Plus” turinčios organizacijos: paslauga nemokama ir teikiama debesijoje (angl. cloud based as a service), jos nereikia atskirai instaliuoti, o priežiūra rūpinasi pats gamintojas.
„Dell AIOps“ realiu laiko apdoroja duomenis remdamasis DI analize, kad organizacijos IT komanda galėtų sutelkti dėmesį į strateginius uždavinius, o ne nuolat gesinti gaisrus. Dirbtinio intelekto algoritmai ne tik pastebi anomalias tendencijas, bet ir siūlo išsamius sprendimus – o tai reiškia greitesnį reagavimą, mažesnius prastovų kaštus ir didesnį sistemos patikimumą. Šiandienos verslo aplinkoje, kur kiekviena sekundė ir kiekvienas sistemos gedimas gali kainuoti tūkstančius, toks įrankis yra nepakeičiamas.
Pasak A. Pažėros, kibernetinio saugumo rizikos pranešimai apie netinkamą infrastruktūros saugumo konfigūraciją ir patarimai apie pastebėtas silpnąsias jos vietas leidžia sutaupyti valandas, kurias praleistų IT specialistai, tikrindami tai patys.
„Dell“ klientų tyrimas parodė, kad šis įrankis sutaupo vidutiniškai vieną IT darbuotojo dieną per savaitę. Tad „Dell AIOps“ yra tarsi papildomas IT komandos narys, tik keliskart našesnis, kuris ant savo pečių perima visą rūpestį IT infrastuktūros sveikata bei kibernetiniu saugumu.
„Jis leidžia įmonėms greitai nustatyti priežastis ir eliminuoti sutrikimus, kol jie dar nepaveikė verslo procesų, ir padaryti tai su mažesnėmis veiklos sąnaudomis bei optimizuotais ištekliais. Be to, šis sprendimas lengvai integruojamas su esamomis IT valdymo platformomis, todėl jo diegimas yra sklandus, o grąža – greita ir pastebima“, – pažymi ekspertas.
Planuojantiems ateitį
„Dell“ ir „Nutanix“ bendradarbiavimas kuriant „Dell XC Plus“ sprendimą yra išskirtinis pavyzdys, kaip turėtų atrodyti modernių IT produktų sinergija, įsitikinęs Darius Spaičys, „Nutanix“ plėtros vadovas Baltijos šalims.
VERSLO TRIBŪNA
„Patikima „Dell“ aparatinė įranga čia natūraliai susilieja su „Nutanix“ debesų platformos lankstumu ir inovatyvumu. Gili technologinė integracija bei stipri bendra palaikymo komanda eliminuoja įprastus IT sistemų suderinamumo ir aptarnavimo iššūkius, o „Nutanix Cloud Platform“ (NCP) dar labiau išplečia galimybes – leidžia kurti tvarią, saugią ir lengvai plečiamą infrastruktūrą, orientuotą į šiuolaikinio verslo poreikius. Tai sprendimas tiems, kurie nori ne tik išlikti konkurencingi, bet ir strategiškai pasiruošti ateities iššūkiams“ – sako D. Spaičys.
„Santa Monica Networks“ ekspertas tikina, kad hiperkonverguota infrastruktūra, ypač integruoti sprendimai kaip „Dell XC Plus“, yra tinkama bet kokio dydžio ir sričių įmonėms, kurioms aktualu efektyvumas, paprastumas, saugumas ir mažesnės ilgalaikės išlaidos.
„Dell XC Plus“ turėtų rimtai apsvarstyti organizacijos, norinčios savo hibridinę debesijos aplinką šiek tiek palengvinti, ją „apgyvendinant“ vienoje platformoje, ir taip paspartinti skaitmeninę transformaciją, optimizuoti našumą ir pasiremti moderniam verslui pritaikytomis programine ir aparatine įranga. Šis sprendimas yra puikiai pritaikytas augančioms įmonėms – sistema gali būti plečiama be jokių reikšmingų prastovų ar perkonfigūravimo. „Nutanix“ programinė įranga automatiškai integruoja visus naujai pridėtus resursus, užtikrindama sklandų veikimą. Tai labai praverčia dinamiškose verslo aplinkose, kuriose ypač svarbu greitis ir lankstumas“, – apibendrina E. Paulavičius.
Diegiant pažangius kibernetinio saugumo sprendimus, svarbu ne tik rinktis technologijas iš lyderiaujančių gamintojų, bet ir dirbti su patikimais partneriais, kurie gali profesionaliai įgyvendinti šiuos sprendimus ir teikti juos kaip produktus ar paslaugas. Vienas tokių partnerių – Santa Monica Networks, viena iš Lietuvos ir Baltijos šalių rinkos lyderių.
„Santa Monica Networks“ jau tris dešimtmečius veikia kaip infrastruktūros ir saugumo sprendimų integratorius, teikiantis įvairias paslaugas, įskaitant kibernetinio saugumo sprendimų diegimą, priežiūrą, projektavimą, bei SOC paslaugas. Kompanijos klientai – energetikos bendrovės, valstybinės institucijos, stambios ir vidutinės verslo įmonės (telekomunikacijų ir interneto paslaugų tiekėjai, finansų ir draudimo sektorius, prekybos ir pramonės įmonės).