„Bored Panda“ šiemet tikisi grįžti į spartesnį augimą
„Bored Panda“ augimo tikisi iš portalo

UAB „Pandos“ 2023 m. finansinę ataskaitą Registrų centrui pateikė 2024-iesiems jau einant link pabaigos. Ji parodė, kad bendrovės pajamos užpernai sudarė 28,1 mln. Eur ir, palyginti su 2022 m., nežymiai smuktelėjo (28,3 mln. Eur).
Grynasis pelnas per tą patį laikotarpį sumenko 22,1%, iki 7,7 mln. Eur. Iš viso 2023 m. pabaigoje „Bored Panda“ valdytoja buvo sukaupusi 15,9 mln. Eur nepaskirstytojo pelno.
Paskirstymo projekte nurodoma, kad dividendams išmokėti buvo numatyta 5 mln. Eur.
„Bendros pajamos 2024 m. išliks labai panašios. Turėtume turėti kiek didesnį pelną ir pajamas“, – VŽ atsiųstame komentare teigia Tomas Banišauskas, platformos „Bored Panda“ vadovas, įkūrėjas ir akcininkas.
Prieš maždaug pusantrų metų jis nurodė, kad 2022-ieji buvo lūžio metai „Bored Panda“ istorijoje, nes tuomet buvo nuspręsta „didelę dalį pelno“ skirti naujiems tyrimų ir plėtros (R&D) projektams, o tai savo ruožtu turėjo neigiamą įtaką įmonės pelningumo rodikliams.
Pavyzdžiui, ataskaitoje rašoma, kad dalis 2022 m. pradėtų projektų pradėjo generuoti pajamas, tačiau to nepakako, kad tai atsvertų investicijų išlaidas. Dabar T. Banišauskas teigia, kad pernai įsigijimų nebuvo, tačiau bendrovė šiuo metu peržiūri savo augimo strategijas ir svarsto apie dalies pinigų nukreipimą iš R&D į įsigijimus.
Pasak jo, „Bored Panda“ šiemet tikisi išlaikyti „stiprią rinkos poziciją tiek vaizdo turinio, tiek interneto portalų rinkose“.
„Matome galimybių pasiekti 10–15% pajamų augimą. Pajamų augimo daugiausia tikimės iš portalo „Bored Panda“ veiklos ir vaizdo turinio puslapių „Facebook“ platformoje“, – sako T. Banišauskas.
Nors pernai „Bored Panda“ naujų įsigijimų neatliko, įmonių pirkimas jai nėra svetimas. Pavyzdžiui, 2022 m. bendrovė už 896.000 Eur įsigijo socialinių tinklų paskyrą „TVOvermind“.
Rizika – socialiniai tinklai
„Bored Pandai“, be minėto „TVOvermind“, priklauso tokie internetiniai projektai kaip puslapis boredpanda.com ir įvairūs kanalai „YouTube“ platformoje – „Crafty Panda“, „Kaboom“ ir kiti. 2021 m. pagal pajamas pagrindinę svetainę pirmą kartą bendrovės istorijoje pralenkė vaizdo turinys.
Pasak T. Banišausko, svarbiausios bendrovės veiklos sritys pernai liko tos pačios – boredpanda.com ir do-it-yourself (DIY, angl. pasidaryk pats) turinys „Facebook“ ir „YouTube“ platformose.
„Praėjusiais metais daug investavome į portalo vadovų grandies stiprinimą ir naujų platinimo kanalų paiešką. Supratome, kad kai kur esame per daug lean (angl. liekna – VŽ) organizacija ir, norint toliau sėkmingai vystyti plėtrą, reikia daugiau vadovų“, – teigia jis.

Taip pat, tęsia „Bored Panda“ vadovas, bendrovės neaplenkė dirbtinio intelekto (DI) plėtros įtaka – tai, pasak T. Banišausko, atnešė „Google“ algoritmo pakeitimų, dėl to teko didinti investicijas į SEO. Be to, „Bored Panda“ pernai pradėjo testuoti mokamą portalo versiją.
„"Kalbant apie video turinį, pradėjome daugiau investuoti į outsource gamybą, t.y. gamybą, patikėtą išoriniams partneriams. Tai leido dar greičiau auginti DIY ir kito pramoginio turinio kiekį mūsų kanaluose. – teigia T. Banišauskas. – Taip pat tęsiame investicijas į animacijos studiją. Animuotą turinį kuriame jau keliomis kalbomis, o greitu metu „Go3“ televizijoje pasirodys ir lietuviška mūsų animacijos versija Lietuvos žiūrovams.“
„Dar 2023 m. ataskaitoje „Bored Panda“ pagrindine rizika vadino priklausomybę nuo „Facebook“ ir „Google“ lankytojų srautų pomėgių pokyčių – bendrovė teigia siekianti sumažinti monetizacijos iš šių platformų svyravimų riziką.
„Viena strategijų yra naujų platinimo kanalų įdiegimas. Kita strategija – turinio diversifikavimas tose pačiose socialinių tinklų platformose. Nuosekliai auginame naujus „YouTube“ ir „Facebook“ kanalus, o tai leidžia išvengti didesnių svyravimų“, – sako T. Banišauskas.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai