2014-12-09 01:01

Prieš šv. Kalėdas – žuvies produktų vartojimo pikas

AB „ICECO“ duomenimis, gruodį žuvies pardavimai Lietuvoje padidėja net 4-5 kartus. Tuo tarpu pardavimai užsienio šalyse gruodį pakyla 2-3 kartus.

Lietuvos gyventojai prieš Kalėdas suvalgo daugiausiai žuvies ir jos produktų, todėl žuvies suvartojimas mūsų šalyje prieškalėdiniu laikotarpiu išauga net keletą kartų. Marijampolės žuvies ir valgomųjų ledų gamintojos UAB „ICECO“ duomenimis, gruodį žuvies pardavimai Lietuvoje padidėja net 4-5 kartus. Tuo tarpu pardavimai užsienio šalyse gruodį pakyla 2-3 kartus.

Prieš Kalėdas – žuvies metas
Pasak UAB „ICECO“ Marketingo skyriaus vadovės Sigitos Dabulės užsienyje žuvies žmonės valgo dažniau ir reguliariau nei lietuviai. „Apie 60 proc. savo žuvies produkcijos eksportuojame į užsienį, todėl galime palyginti lietuvių ir Vakarų Europos bei JAV gyventojų žuvies vartojimo įpročius. Akivaizdu, kad mūsų šalies gyventojai žuvį dažniau „prisimena“ prieš Kalėdas ir prieš Velykas. Tuo tarpu vakariečiai žuvies produktus reguliariai renkasi ištisus metus“, - sakė S. Dabulė.

Pats didžiausias žuvies pardavimų metų šuolis mūsų šalyje – antrąją gruodžio savaitę. „Apžvelgdami 2013 metų duomenis, matome, jog pernai per dvi savaites iki Kalėdų žuvies produktų buvo nupirkta 3 kartus daugiau nei per dvi savaites iki Velykų. Taigi, Kūčios ir Kalėdos yra tas laikotarpis, kuomet žuvies mūsų šalyje suvartojama daugiausia ir ji yra pati populiariausia“, - sakė Marketingo skyriaus vadovė Sigita Dabulė.

Silkė Lietuvoje – populiariausia
Artėjant šventėms, daugiausia Lietuvoje yra parduodama silkės, o užsienyje vienodai populiarios ir silkė, ir lašiša. Lietuvoje prieškalėdiniu laikotarpiu populiariausia – klasikinė, mažai sūdyta silkė, sūdyta silkė skardose bei šaltai rūkyta lašiša. „Vis dėlto, vartotojų įpročiai šiek tiek ima keistis – šiemet pirkėjai renkasi ir jau paruoštas vartoti silkių mišraines bei kitus žuvies produktus, kuriuos galima iškart patiekti į stalą“, - pastebi S. Dabulė.

Silkė ir jos produktai Lietuvoje išlieka pati populiariausia žuvis ištisus metus. „Žuvies ir žuvies produktų vartojimo“ tyrimo, kurį „ICECO“ užsakymu pernai atliko bendrovė „SIC“, duomenimis, silkę per pastaruosius 12 mėnesių vartojo dauguma – 75 proc. – apklaustų žuvies ir žuvies produktų vartotojų. Lašišą ir jos produktus renkasi 46 proc. respondentų. Lietuvoje populiari ne tik šviežia, bet ir šaldyta žuvis. Bent kartą per mėnesį ją renkasi 53 proc.

Lietuvoje žuvies valgoma per mažai
Tyrimo duomenimis, Lietuvos gyventojai, ypač jaunimas, vartoja per mažai žuvies. Bent kartą per mėnesį žuvį ir žuvies produktus vartoja 80 proc. apklaustųjų, tik 35 proc. apklaustųjų šiuos produktus vartoja bent kartą per savaitę, o kelis kartus per savaitę – vos 10 proc. Žuvį dažniau vartoja kiek vyresni, 50–59 metų žmonės, tarp retai vartojančių (kartą per 3 mėn. ir rečiau) bei nevartojančių daugiau yra vyrų ir jaunimo.

Šie rezultatai parodė, jog mūsų šalies gyventojai suvartoja nepakankamą kiekį žuvies – šio produkto rekomenduojama valgyti bent dvi porcijas per savaitę, po 100-140 g. Žuvies baltymai yra vertingi ir gerai pasisavinami organizmo, su žuvimi gaunama naudingų polinesočių riebalų rūgščių (omega-3), riebaluose tirpių A ir D vitaminų, o su jūrų žuvimi – ir mineralų.

Apie UAB „ICECO“
Marijampolės žuvų produktų ir valgomųjų ledų gamybos įmonė „ICECO“ įkurta 2011 m. gamybinėje bazėje, veikiančioje nuo 1995 m. Bendrovei priklauso prekės ženklai „Aurum“, „Tirpukas“, „Zigmas“, ir „Junga“. Apie 60 proc. savo produkcijos bendrovė eksportuoja į Europos Sąjungos šalių rinkas ir JAV. Šiuo metu „ICECO“ priklauso 17 firminių parduotuvių keturiolikoje Lietuvos miestų. Bendrovėje nuolat dirba 430 darbuotojų.

Daugiau informacijos:
UAB „ICECO" Marketingo skyriaus vadovė
Sigita Dabulė
Mob. +370 650 93 057
[email protected]
www.iceco.lt

52795
130817
52791