2014-06-06 03:01

Ledų gamintojai varžosi ir skoniu, ir dėl vietos parduotuvėje

Valgomųjų ledų „Dadu“ gamintoja UAB „Vikeda“ sezonui jau paruošė naują produktą – natūralaus jogurto ledus. Asortimentą vasarą atnaujina visi ledų gamintojai, vietos rinkoje vis smarkiau konkuruojantys dėl kiekvieno pirkėjo ir dėl vietos prekybininkų šaldytuvuose.
Gintaras Jasionis, UAB „Vikeda“ generalinis direktorius: „Jei naujas produktas pasitvirtins Baltijos šalyse, kitų metų sezonui pasiūlysime jį ir kitoms rinkoms.“
JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.


10,8
Tiek mln. litrų valgomųjų ledų jau pagaminta Lietuvoje per pirmus keturis šių metų mėnesius. Pernai per sausį–balandį buvo pagaminta apie 7,5 mln. litrų ledų. ŠALTINIS: STATISTIKOS DEPARTAMENTAS

Pagaminta valgomųjų ledų Lietuvoje, mln. litrų
2011 m. 18,05
2012 m. 23,77
2013 m. 29,33
ŠALTINIS: STATISTIKOS DEPARTAMENTAS Alvydas Malakauskas, AB „Premia KPC“ generalinis direktorius, sako, kad naujų produktų idėjų šiemet gimė itin daug, tačiau sprendimas gaminti ar ne labai priklauso nuo pardavimo galimybių.
„Net jei reklamoje skambiai kalbėsi, bet nepakliūsi į lentyną, jei vartotojas tos naujienos neras, ji pasmerkta. Pirmiausia, svarbu sudominti prekybininkus, sutarti, kokios bus pozicijos lentynose, kiek plačiai jie siūlys produktą vartotojams“, – sako p. Malakauskas. Dėl didelės konkurencijos šaldytuvuose jau gana ankšta. Didelę įtaką pardavimams daro ir nuolaidų akcijos, jų sėkmė priklauso dar ir nuo tuo metu esančio oro. Nors šiemet pavasaris lepino šiluma, stipriai augti vietos rinkoje nelengva, tad gamintojai stengiasi įtikti ir eksporto rinkoms. „Premia KPC“ taip pat didina eksportą į Vokietiją, Didžiąją Britaniją. „Mūsų rinka maža ir ji traukiasi, konkurencija aštri. Yra daug stiprių savų gamintojų, visi pešamės, o laimi vartotojai ir prekybos tinklai. Bet visi stengiasi išlaikyti gamybos pajėgumą, auginti pardavimus, tad ir dairosi į Vakarų rinkas“, – sako p. Malakauskas. Laimonas Blažinskas, Kėdainių UAB „Vikeda“ prekybos direktorius, pritaria, kad derybos su prekybininkais dėl vietos yra labai svarbi pardavimų dalis. „Vikeda“ taip pat kalbasi su tinklais, kad ledų šaldytuvų būtų ne tik pagrindinėse prekybos salėse, bet ir greitojo apsipirkimo salelėse, kur parduodami žurnalai, saldumynai, tabako gaminiai. Vartotojams čia nereikėtų laukti eilėse. Bandomieji bendrovės šaldytuvai jau pastatyti kai kurių parduotuvių greitojo apsipirkimo vietose.
„Skatiname pačią idėją, kad tinklai skaidytų parduotuvę į zonas su pagrindiniu srautu, eilėmis ir į greitojo apsipirkimo kampelius. Norėtume, kad ledų būtų abiejose šiose zonose“, – būdus auginti pardavimus mato p. Blažinskas. Jis pripažįsta, kad tai gana sudėtingas projektas, ir daug kas priklauso nuo prekybininkų, jų parduotuvių plano ir pan.
52795
130817
52791