2025-10-08 13:48

„Ryanair“ sako stabdanti plėtrą dėl per didelių mokesčių, LTOU vadovas tai vadina įprasta bendrovės taktika

Jasonas McGuinnessas, vyriausiasis „Ryanair“ komercijos vadovas. BNS nuotr.
Jasonas McGuinnessas, vyriausiasis „Ryanair“ komercijos vadovas. BNS nuotr.
Airijos žemų kaštų skrydžių bendrovė „Ryanair“ ragina Lietuvos oro uostus (LTOU) mažinti mokesčius, stabdančius įmonės planus Lietuvoje. Tuo metu LTOU vadovas Simonas Bartkus sako, kad tokie „Ryanair“ pareiškimai yra įprasta bendrovės komunikacinė taktika.

Papildymai visame tekste 

Įmonė teigia, kad dėl per didelių oro uostų mokesčių šį žiemos sezoną neplanuoja jokios plėtros, tačiau tikina norinti plėstis Lietuvoje, kur jau daug investavo, trečiadienį pranešė „Ryanair“.

„Nebus jokios plėtros vien dėl augančių kaštų“, – spaudos konferencijoje Vilniuje sakė „Ryanair“ finansų vadovas Jasonas McGuinness'as.

„Pristatysime planą Lietuvos valdžiai. Norime plėstis Lietuvoje, kur jau gausiai investavome, (...) manau, jog galime padvigubinti savo srautus per artimiausius metus“, – teigė jis.

„Ryanair“ teigimu, LTOU turėtų atšaukti 30% didesnius mokesčius Vilniaus oro uoste, palyginti su mokesčiais, taikytais prieš pandemiją. 

Vilniaus oro uostas rinkliavą padidino 2023 metais.

„Mums reikia tik to, kad mokesčiai būtų sumažinti iki buvusio lygio. Kitaip nebus plėtros nei Vilniuje, nei Kaune, nei Palangoje“, – sakė „Ryanair“ vadovas.

Kaip teigia bendrovė, per dideli oro uosto mokesčiai „stabdo atsigavimą, riboja susisiekimą ir trukdo Lietuvai pasiekti savo ekonominį ir turistinį potencialą bei sukurti daugiau darbo vietų“.

Įmonė pabrėžia, kad konkuruojančios kitos valstybės, pavyzdžiui, Lenkija, Vengrija ar Švedija, oro uosto mokesčius mažina bei taip skatina savo aviaciją, kai „Lietuva juda priešinga kryptimi“.

„Oro uostai itin aktyviai konkuruoja dėl to, kur plėsis aviakompanijos, nes labai mažai oro linijų plečiasi. Tad šis 30% kilstelėjimas yra priešprieša tam, kas dabar vyksta Europos aviacijoje. Todėl Lietuvoje nebus plėtros, kol tai nebus pataisyta“, – kalbėjo J. McGuinness'as.

Jis taip pat abejojo, kad „Ryanair“ konkurentai galėtų užimti bendrovės vietą: „Wizz Air“ čia nebebus po metų ar dviejų, tai bankrutuojančios oro linijos. „Air Baltic“ rūpinasi tik Ryga, jie neužims atsiradusios vietos Vilniuje.“

Kauno oro uostas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Ryanair“ lėktuvai Kauno oro uoste. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pasak „Ryanair“ atstovo, bendrovė planavo metinį keleivių srautą padidinti iki 2,8 mln., atidaryti 10 naujų krypčių ir trimis orlaiviais iki penkių padidinti Lietuvoje laikomų lėktuvų parką.

LTOU vadovas: tai įprasta taktika

Su J. McGuinness'u trečiadienį susitikęs S. Bartkus teigė, kad tokie „Ryanair“ pareiškimai yra įprasta bendrovės komunikacinė taktika: „Kurią jie naudoja turbūt visoje Europoje ir visur, kur tik skraido.“

Jis pabrėžė, kad Vilniaus oro uoste rinkliavas siekiama išlaikyti konkurencingas: jos nekinta nuo 2023 m. ir jų planuojama nekelti bent iki 2026-ųjų, nepaisant to, jog į oro uostą investuojama, auga jo išlaikymo kaštai.

„Sakyčiau, kad čia turbūt geras mūsų pasiekimas“, – žurnalistams trečiadienį sakė S. Bartkus.

Jis taip pat pastebėjo, jog „Ryanair“ kol kas neuždaro nė vieno skrydžio bei jos veikla Lietuvoje auga, priešingai nei Estijoje, kur bendrovė trečiadienį pranešė atšaukianti penkis maršrutus.

„Ryanair“ keleivių srautas šiaip Lietuvoje augo pernai ir užpernai, auga ir šiemet. Matome, kad „Ryanair“ bus paaugusi 9%, kai Lietuvos oro uostų augimas bus apie 7%. Jie netgi truputį greičiau auga nei visi kiti“, – teigė S. Bartkus.

Paprašytas įvertinti „Ryanair“ pareiškimus, jog Vilniuje mokesčiai auga, kai konkuruojančiuose oro uostose jie mažinami, S. Bartkus teigė, jog rinkliavas kelia daug Europos oro uostų.

„Europoje veikia keli šimtai oro uostų, tai galima rasti pavyzdžių, kurie kažkur kažką sumažino, bet aš apie tuos pavyzdžius nelabai esu girdėjęs. Tikiu, kad jų yra, bet bendra tendencija, kad Europoje oro uostų rinkliavos auga iš esmės visur, 95% visų oro uostų“, – kalbėjo S. Bartkus. 

Naikina reisus Estijoje

Kaip trečiadienį pranešė estų dienraštis „Postimees“, „Ryanair“ 40% sumažins žiemos sezono skrydžių iš Talino pajėgumą. Iš žiemos skrydžių tvarkaraščio bus išbraukta iš viso 110.000 keleivių vietų ir penki tarptautiniai maršrutai. Vasarą „Ryanair“ skelbė, kad sumažins pajėgumą 45%, arba 230.000 vietų.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Pernai spalį „Ryanair“ pranešė, jog Kauno oro uoste šiemet planuoja pastatyti dar vieną orlaivių remonto ir techninės priežiūros angarą. Investicijos į jį sieks milijonus eurų, jame numatoma įdarbinti apie 150 žmonių. Dabar Kaune veikia du bendrovės angarai.

Tuo metu bendrovės konkurentė Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizzair“ rugsėjį pranešė iki kitų metų pavasario pasiūlysianti septynias naujas kryptis iš visų trijų Lietuvos oro uostų, o nuo gruodžio Vilniaus oro uoste laikys jau trečią orlaivį.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791