Intermodaliniai pervežimai: kas svarbu verslams?

LTG grupės krovinių gabenimo geležinkeliais bendrovė „LTG Cargo“ yra pasitvirtinusi globalios diversifikacijas strategiją, kurioje suplanuoti verslo pokyčiai susiję su krovinių pervežimo didinimu į Vakarų Europą. 2021 m. Kauno intermodalinį terminalą prijungus prie europinės vėžės (1435 mm) geležinkelio, sąstatai be krovinių perkrovimo keliauja vakarų kryptimi per Lenkiją į kitas ES šalis ir iš jų.

Sprendžia kelias problemas
„Prieš atsakydama į klausimą, kas gali kreiptis į „LTG Cargo“ dėl bendradarbiavimo, pirmiausia atkreipiu dėmesį, kad geležinkeliai jau nėra toks vežėjas, kurį kai kas dar pamena – jei krovinys vežamas keliu, jis toje pačioje taroje gali būti vežamas ir geležinkeliu. Klientui nebūtina turėti didelius krovinių kiekius – intermodaliniuose pervežimuose sujungiame įvairių užsakovų krovinius, kad suformuotume sąstatus, kad krovinių gabenimas geležinkeliu būtų racionalus ir ekonomine, ir ekologine prasme. Mūsų siekis – suformuoti daugiau tam tikrų maršrutų populiariomis kryptimis, kad jais traukiniai krovinius vežtų reguliariai ar net kasdien“, – tikina Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė.
Mindaugas Skunčikas, „LTG Cargo“ Pardavimų ir intermodalumo vystymo vadovas, išskiria bent kelis esminius privalumus, kuriuos teikia intermodaliniai pervežimai geležinkeliu.
„Palyginti su kelių transportu, pirmiausia reikia akcentuoti tvarumą – šimtus kartų mažesnę įtaką visos visuomenės socialinei ekonomikai per CO2 prizmę, avarijas, keliamą triukšmą ir t. t., – vardina „LTG Cargo“ intermodalumo ir tarptautinio verslo vystymo vadovas. – Kitas aspektas – sprendžiame vairuotojų trūkumą. Pavyzdžiui, reguliariu maršrutu Kauno intermodalinis terminalas–Duisburgas (Vokietija) į Vakarų Europą gabendami vilkikų puspriekabes vienu sąstatu „sutaupome“ 36 vairuotojus. Mūsų lankstumas taip pat padeda bendrovėms mažinti transportavimo kaštus“.
Kai pasiūla ir paklausa sutampa
Aidas Urbonas, gyvūnų pašarų, daugiausia žirgų, gamybos bendrovės „Halmeko“ savininkas ir vadovas, intermodalinių pervežimų pasirinkimą labiausiai grindžia tvarumu – bendrovė savo veikloje įvairiais būdais siekia mažinti CO2 pėdsaką: pagamintą produkciją į dešimtis pasaulio šalių pristato geležinkeliu, įsirengė saulės elektrinę, pasirinko elektrinius ar hibridinius automobilius.
„Produkciją, kur tik tai įmanoma, pristatydami ne kelių transportu, o intermodaliniais pervežimais geležinkeliu sutaupome CO2, – pirmą intermodalinio pervežimo naudos kriterijų įvardina „Halmeko“ savininkas ir vadovas. – Taip pat svarbu, kad intermodalinį pervežimą galime pasirinkti tuomet, kai mums jo reikia. O trečia, intermodalinių pervežimų kaina rinkoje kiek geresnė nei kelių transporto.“
„Halmeko“ savo produkciją eksportuoja į daugelį Europos, o taip pat Arabijos pusiasalio šalių, Japoniją, Pietų Korėją. Intermodaliniai pervežimai, pasak A. Urbono, ypač pasiteisina eksportuojant į Vokietiją, Nyderlandus, Belgiją, Prancūziją. Jis tikisi, kad tokius pervežimus „LTG Cargo“ pasiūlys ir į kitas Europos šalis: „Kai tik atsiras galimybė, mes mielai pasinaudosime pervežimais geležinkeliu į savo produkcijos eksporto šalis“.
Nikolajus Roganovas, 800 vilkikų ir per 1200 puspriekabių parką valdančios transporto UAB „Transimeksa“ vadovas, teigia, kad vienas didžiausių iššūkių logistikos versle – atrasti alternatyvius transportavimo sprendimus, kurie padeda mažinti veiklos poveikį aplinkai ir tuo pačiu užtikrina nenutrūkstamą tiekimo grandinę.
„Intermodaliniai pervežimai leidžia suderinti šiuos tikslus, todėl „Transimeksa“ kasmet nuosekliai didina intermodalinių pervežimų apimtis. Matome, kad ši kryptis tampa vis svarbesnė mūsų klientams, kurie taip pat kelia aukštus reikalavimus verslo tvarumui, – teigia N. Roganovas. – Bendradarbiavimas su „LTG Cargo“ yra svarbi šio proceso dalis – jų komanda užtikrina operatyvumą, aukštą paslaugų kokybę ir padeda rasti tinkamiausius sprendimus.“
.jpg)
Intermodaliniai pervežimai – tvariems sprendimams
Svajunas Fokas, Latvijos transporto bendrovės „CargoFlex“, centrus turinčios Rygoje ir Liubeke (Vokietija), logistikos vadovas, pirmiausia akcentuoja tvarumą, kuris pasiekiamas pasinaudojus intermodaliniais pervežimais.
„Su „LTG Cargo“ intermodalinio pervežimo paslaugos vis labiau pasiekiamos Baltijos šalyse. Siekiame atlikti aktyvų vaidmenį remdami Latvijos eksportuotojus ir importuotojus, taip pat prisidėti prie viso Baltijos regiono augimo. Transportas ir logistika sudaro esminį tinklą, kuris palaiko daugybės įmonių veiklą, o mūsų tikslas – būti tikrais verslo partneriais, o ne tik paslaugų teikėjais, – pasakoja „CargoFlex“ logistikos vadovas. – Logistikos sektorius sparčiai keičiasi, o mes siekiame išlikti tarp lyderių – stengiamės būti pirmi ir geriausi visame, ką darome. Mūsų klientai kelia vis didesnius reikalavimus, o šie iššūkiai įkvepia mus kurti naujas idėjas ir išmanesnius sprendimus.“
Tarp šių sprendimų S. Fokas nurodo ir pasitelktus intermodalinius pervežimus.
„Dažniausiai klientų lūkesčiai apima sąnaudų mažinimą, efektyvumo didinimą, sudėtingų projektų supaprastinimą ir aplinkosaugos atsakomybės užtikrinimą. „CargoFlex“ tvarumas yra vienas iš svarbiausių mūsų prioritetų, ir tai glaudžiai susiję su intermodalinio transporto augimu. Matome didelį potencialą jau užmegztuose „LTG Cargo“ ryšiuose tarp Lietuvos ir Vakarų Europos, ypač vertinant „Rail Baltica“ projektą“, – akcentuoja „CargoFlex“ logistikos vadovas. Vien tik dėl įgyvendintų intermodalinių pervežimų sprendimų bendrovė per metus CO2 emisijas sumažino 3.021 tona.
.jpg)
Aktualu turintiems ir nedidelius krovinių kiekius
„LTG Cargo“ pardavimų ir intermodalumo vystymo vadovas M. Skunčikas čia pat priduria, kad intermodaliniai pervežimai sudaro galimybę jų privalumais pasinaudoti ne tik didelius kiekius krovinių norinčiais pervežti bendroves, bet ir tas, kurioms reikia nugabenti nuo vieno konteinerio ar vienos puspriekabės.
„Mes surenkame įvairių užsakovų krovinius į intermodalinius maršrutus ar kitokius pervežimus ir ieškome sprendimų, kaip šiuos krovinius kuo racionaliau nugabenti į paskirties vietas, sudėliojame tinkamą maršrutą. Pavyzdžiui, intermodalinis tris kartus per savaitę vykdomas maršrutas Kaunas–Duisburgas nuo šios vasaros papildytas sustojimu Lodzėje (Lenkija), o tai reiškia, kad dabar galimi dar du intermodaliniai maršrutai: Kaunas–Lodzė ir Lodzė–Duisburgas. Duisburgas yra patogus kroviniams paskirstyti po Vokietiją ir kitas Vakarų Europos šalis bei jų jūrų uostus, o iš Lodzės krovinius racionalu gabenti į Rytų bei Centrinės Europos šalis, Lenkijos jūrų uostus“, – pasakoja M. Skunčikas.