„LTG Cargo“ veža „LTG Cargo“ veža „LTG Cargo“ veža „LTG Cargo“ veža „LTG Cargo“ veža

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-10-02 06:00

Nuo rekordinio grūdų derliaus iki „karinės parengties“ logistikoje – kas Lietuvą daro konkurencingą

„LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė, Karolis Šimas, Lietuvos grūdų perdirbėjų ir prekybininkų asociacijos prezidentas bei UAB „Agrokoncerno grūdai“ direktorius ir moderatorė Vilija Rmanauskienė.
„LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė, Karolis Šimas, Lietuvos grūdų perdirbėjų ir prekybininkų asociacijos prezidentas bei UAB „Agrokoncerno grūdai“ direktorius ir moderatorė Vilija Rmanauskienė.
Lietuvos grūdų derlius šiais metais arti rekordinio – nuimta per 8 milijonų tonų, daugiausia dėl padidėjusių pasėlių plotų. Tačiau lietinga vasara kėlė ir iššūkių – didelė dalis derliaus labiau tinkama pašarui, o tai keitė prekybininkų išankstinius pardavimų planus ir privertė peržiūrėti kainas bei laviruoti tarptautinėse rinkose.

„Šiltesnis rugsėjis ir rugpjūčio pabaiga leido ūkininkams pabaigti darbus ir nuimti derlių“, – sako Karolis Šimas, Lietuvos grūdų perdirbėjų ir prekybininkų asociacijos prezidentas bei UAB „Agrokoncerno grūdai“ direktorius.

Kintantis ir sunkiai nuspėjamas žemės ūkio verslas tiesiogiai lemia ir LTG grupės krovinių pervežimo geležinkeliais bendrovės „LTG Cargo“ darbą. Grūdai sudaro apie 16% visų bendrovės pervežimų, o geležinkelininkai grūdų sezono metu maksimaliai mobilizuoja resursus.

„Grūdų sezonas geležinkeliams reiškia buvimą parengtyje - darbuotojai grįžta iš atostogų ir mes maksimaliai visus žmones ir visus technologinius resursus paruošiam šitam 16% išgabenti“, – pasakoja „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė.

Logistika yra svarbi grūdininkų kaštų dalis. Pasak Lietuvos grūdų perdirbėjų ir prekybininkų asociacijos prezidento Karolio Šimo, sėkmė priklauso ne tik nuo gamtos, bet ir nuo efektyvios logistikos grandinės: „Tai nėra toks stand alone verslas, tai visa grandinė, iš kurios uždirba visos tos grandinės dedamosios“.

Lietuvos konkurencinis pranašumas šioje srityje pasauliniu mastu remiasi paveldėtu geležinkelio tinklu ir mažais atstumais iki Klaipėdos uosto, kas leidžia greitai ir nebrangiai eksportuoti produkciją, aiškina K.Šimas.

Siekiant šį pranašumą išnaudoti maksimaliai, ypač netekus tranzito iš rytų, kuris sudarė didelę dalį bendro krovinio srauto, „LTG Cargo“ įgyvendino ilgai lauktą strateginę investiciją. Bendrovė nupirko 500 naujų grūdinių vagonų už 36 milijonus eurų. Šis žingsnis ne tik trečdaliu padidino pajėgumus, bet ir pakeitė anksčiau iš Baltarusijos nuomotus vagonus.

Nauji, talpesni vagonai, įsigyti iš Ukrainos ir registruoti europiniame registre, leis papildomai išvežti apie milijoną tonų grūdinių kultūrų kasmet.

„LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė pabrėžia šio sprendimo svarbą: „LTG Cargo ir LTG istoriškai nėra pirkusi nei vieno grūdinio vagono. Džiaugiamės, kad projektas į pabaigą. Paskutiniai vagonai yra jau techniškai parengiami važinėti po Lietuvą“.

Nors vagonų apyvartumas gerėja, iššūkių lieka. Kad geležinkelis išlaikytų konkurencingumą prieš autotransportą, būtinas valstybės subsidijavimas, kitaip infrastruktūros kaštai taptų per dideli. Strateginis matymas ir sinergija, skatinanti investicijas kurtis prie geležinkelio trasų, yra esminiai veiksniai, užtikrinantys ilgalaikį šalies ekonomikos stabilumą, neabejoja „Verslo tribūnos“ pašnekovai, klausykite plačiau.

52795
130817
52791