2024-12-06 00:45

„Rimi“ e. pardavimai augo trečdaliu

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Trijose Baltijos šalyse 2024 m. sausį–rugsėjį „Rimi“ internetu pardavė prekių už 47,4 mln. Eur – 33,1% daugiau nei 2023 m., kai ši suma sudarė 35,6 mln. Eur, rodo bendrovę valdančios „ICA Gruppen“ ataskaita investuotojams.

Vien trečiąjį ketvirtį e. parduotuvės pajamos siekė 15 mln. Eur ir buvo 29,9% didesnės nei pernai tuo pačiu metu, kai ši suma sudarė 11,5 mln. Eur.

Pardavimai internetu nuo visos „Rimi Baltic“ apyvartos šiemet sudaro 3,4%.

Grupės trijų ketvirčių bendros pajamos lyginamuoju laikotarpiu didėjo 4%, iki 1,384 mlrd. Eur. Vien Lietuvoje mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ per šių metų tris ketvirčius pardavė prekių už 350,7 mln. Eur (be PVM) – tai 5,5% didesnė apyvarta nei tuo pat metu pernai.

Beje, šiuos pasiekimus kaip gerus įvertino ir konkurentė – Nijolė Kvietkauskaitė, „Iki Lietuvos“ generalinė direktorė, kalbėdama VŽ podkastų studijoje.  

Aktyvi plėtra

Elektroninės „Rimi“ parduotuvės Latvijoje ir Estijoje savo veiklą pradėjo 2019 m., o Lietuvoje prasidėjus pandemijai – 2020 m.

Vaidas Lukoševičius, „Rimi Lietuvos“ generalinis direktorius, VŽ sako, kad šiuo metu prekės surenkamos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose esančiuose centruose, o pristatymo geografija nuolat plečiama ir atnaujinama.

„Galime pasidžiaugti, kad iš didžiųjų prekybos tinklų turime bene plačiausią pristatymo teritoriją. Jau pristatome prekes į namus ir Kelmėje. Apskritai daugelis pirkėjų, užsisakančių prekes, dažniausiai renkasi šį prekių pristatymo būdą“, – sako V. Lukoševičius.  

Vaidas Lukoševičius, „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vaidas Lukoševičius, „Rimi Lietuvos“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Be to, anot jo, populiarėja ir „Drive“ paslauga, kuri šiuo metu teikiama 18-oje parduotuvių ir kurią artimiausiu metu planuojama dar labiau plėsti. 40-yje parduotuvių galima atsiimti internetu užsakytas prekes.

„Populiarus yra greitasis pristatymas, kai, prireikus ar užmiršus nusipirkti vieną ar kitą produktą, jie pristatomi per 90 minučių. Šia paslauga galima pasinaudoti užsakant iki 20 produktų“, – sako V. Lukoševičius.

Konkurentų netrūksta

„Rimi“ dėl e. užsakymų tenka konkuruoti su pirmąja į šį verslą žengusia ir labiausiai jį išplėtojusia „Barbora“. Taip pat – su „Iki“ prekes pristatančia „Last Mile“. Likę du didieji maisto mažmenininkai „Lidl Lietuva“ ir „Norfos mažmena“ kol kas šio prekybos kanalo neplėtoja. Tiesa, Maciejus Urbanskis, „Lidl“ vadovas, interviu VŽ neatmetė galimybės kada nors ir Lietuvos pirkėjams pasiūlyti apsipirkti internetu.

Kaip šiais metais sekasi „Barborai“, galima susidaryti įspūdį iš „Maxima grupės“, kuriai ši e. parduotuvė priklauso, rugsėjį skelbtos informacijos. 

2024 m. pirmąjį pusmetį prekių pardavimai „Barboros“ e. parduotuvėse Baltijos šalyse paaugo 4 mln. Eur, taip pat didėjo ir aktyvių „Barboros“ pirkėjų skaičius.

Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, bendros e. komercijos segmento pajamos Lenkijoje buvo 8 mln. Eur mažesnės.

VŽ rašė, kad „Barbora“, kiek anksčiau atsisakiusi prekių pristatymo keliuose Lenkijos miestuose, nuo šių metų kovo 3 d. visai nutraukė savo veiklą šioje šalyje. 

52795
130817
52791