„Maxima Grupė“ įsigijo „Barborą“

„Maxima Grupė“ įsigijo 100% UAB „Radas“ akcijų. „Radas“ valdo 100% UAB „Barbora“ akcijų. Už nepriklausomo turto vertintojo nustatytą rinkos kainą minėtas akcijas pardavė Nerijaus Numavičiaus kontroliuojama UAB „Tema Holdings“ ir Igno Staškevičiaus kontroliuojama UAB „Kalpa“. Akcininkams atitinkamai priklausė 95% ir 5 % perleistų akcijų, teigiama bendrovės pranešime.
„Barbora“ yra savo srities lyderė – išvysčiusi pasiteisinantį verslo modelį, turinti lojalių klientų bazę bei didelį vartotojų pasitikėjimą. Apskritai tikime elektroninės prekybos verslo perspektyvomis, tą matome Latvijoje ir Estijoje, kur elektroninės prekybos kanalas nuosekliai auga“, – sako Alvydas Šustikas, „Maxima Grupės“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius
Anot jo, išaugęs ir sustiprėjęs elektroninės prekybos startuolis barbora.lt, „Maxima“ prekes pristatantis Vilniuje, bus integruojamas su kitomis „Maxima Grupės“ valdomomis elektroninės prekybos įmonėmis Latvijoje ir Estijoje.
Kaip parodė „Barboros“ patirtis, atskirai vystoma elektroninės prekybos sritis auga sparčiau. „Barbora“ veiks „Maxima Grupės“ sudėtyje kaip atskiras verslo vienetas, kurį norime toliau stiprinti. Planuose ne tik „Barboros“ plėtra į kitus Lietuvos miestus, bet ir tolesnė konsolidacija, į „Barboros“ veiklą integruojant Latvijoje ir Estijoje jau veikiančias „e-Maxima“ bendroves, aiškina p. Šustikas.
„Barbora“ iki šiol veikė strateginės partnerystės su „Maxima LT“ pagrindais.
„Barborai“ ir toliau vadovaus ta pati vadovų komanda.
„Maždaug 90% visų startuolių patiria nesėkmę dėl savidestrukcijos. Tai reiškia, kad absoliuti dauguma startuolių žlunga ne dėl rinkos sąlygų ar sėkmės stokos, bet todėl, kad jų kūrėjams stinga pasirengimo, jie priima blogus verslo sprendimus ar tinkamai neįvertina rizikos. Be to, startuolio sėkmei ypač svarbu tinkamai įvertinti jo vystymosi etapą“, – sprendimą parduoti „Barborą“ aiškina Ignas Staškevičius, vienas bendrovės kūrėjų.
„Creditinfo“ duomenimis, „Barboros“ nuostolis 2015 m. siekė 1,12 mln. Eur, o 2014 m. – 693.046 Eur.
2015 m. „Barbora“ gavo apie 2,5 mln. Eur pardavimo pajamų, triskart daugiau nei 2014 m., kai apyvarta sudarė 828.000 Eur. Šiuo metu „Barboros“ asortimentą sudaro apie 8.000 prekių. Vidutinis prekių krepšelis siekia apie 50 Eur. Šiemet į maisto prekėms vežti pritaikytus automobilius investuota 400.000 Eur.
Bendrovę „Maxima grupė“ valdo UAB „Vilniaus prekyba“.
„Vilniaus prekybai“ dar priklauso „Euroapotheca“, „Ermitažas“, „Akropolis group“.
Šiuo metu maisto pristatymo į namus paslaugą siūlo e. parduotuvė zzz.lt. Planų žengti į šią sritį turi prekybos tinklas „Rimi Baltic“. Šis tinklas VŽ patvirtino, kad planuoja imtis elektroninės prekybos maisto produktais visose trijose Baltijos šalyse. Šiuo metu nagrinėjama, koks modelis būtų tinkamiausias.
Apsiperka išmaniai
VŽ rašė, kad e. prekyba maisto produktais sparčiai plečiasi ir JAV, ir didžiosiose Europos rinkose – ji tampa viena svarbių daugiakanalės prekybos dalių. Paslauga jau rado savo vartotojų, ir šie sutinka mokėti už ją atitinkamus pinigus – tai esminis pokytis, jei lygintume su situacija, buvusia prieš 2–3 metus, pabrėžia Tomas Kibildis, maisto prekių pristatymo į namus bendrovės „Barbora“ direktorius.
Anot jo, vartotojų reikalavimai maisto e. parduotuvėms taip pat auga – pirkėjai nori turėti identišką prekių pasirinkimą kaip fizinėse parduotuvėse, pirkti ir įprastas, ir nišines prekes. Iš esmės e. parduotuvėms reikalavimai keliami net didesni nei fizinėms – tikimasi mažų mažiausiai to paties apsipirkimo potyrio ir dar patogios prekių pristatymo paslaugos.
„Klientai mielai apsiperka išmaniaisiais įrenginiais ir taip išnaudoja vieną pagrindinių e. parduotuvių pranašumų“, – tendenciją nurodo p. Kibildis.