Kiekvienas klientas išskirtinai svarbus

Indrė Morozienė, rankų darbo kosmetikos gamyba, kvapų terapija ir mokomaisiais seminarais užsiimančios UAB „Aroma Boutique“ savininkė, sako, kad savo verslo ėmėsi supratusi, kad samdomuosiuose darbuose galimybių realizuoti visas savo idėjas neišnaudoja.
„Visi darbai, kuriuose dirbau, buvo įdomūs, bendravau su įdomiais žmonėmis, gavau naudingos patirties, ėjau ir vadovaujamas pareigas, tačiau, kai manęs klausdavo, kodėl išeinu, galėdavau argumentuoti tik tuo, kad man reikia naujų patirčių, išnaudoti savo kūrybiškumą. Samdomasis darbas man to suteikti negalėjo, todėl nusprendžiau kurti verslą, kuriame veiklos ir vietos idėjoms niekad nebus per mažai“, – dėsto p. Morozienė.
Moteris Kaune prieš metus atidarė kvapų terapijos studiją ir joje konsultuoja klientus, kuria rankų darbo kosmetiką, rengia įvairius pažintinius seminarus, terapijos seansus.
„Konkurentų, kurie užsiimtų vien tuo, Kaune daugiau nėra. Yra vietų, kurios bando daryti ką nors panašaus, tačiau tai nėra aromaterapijos studijos, mes išskirtiniai. Idėja kurti būtent tokį verslą kilo iš pomėgio. Seniai tuo domėjausi, užsiimdavau namuose, tačiau labai norėjosi žiniomis ir malonumu pasidalinti ir su kitais žmonėmis“, – tikina pašnekovė.
Svarbiausia – žmogus
Verslininkė sako pastebėjusi, kad kiekvienam į jos studiją užsukusiam klientui reikia parodyti išskirtinį dėmesį ir pagarbą. Būtent patirtis klientų aptarnavimo srityje šiame versle yra pati svarbiausia.
„Žmonėms labai patinka, kai jie jaučiasi svarbūs, matomi ir girdimi. Juk daugybėje įstaigų į juos niekas nekreipia dėmesio, o mes stengiamės, kad visi jaustųsi kuo maloniau. Prie žmogaus reikia mokėti prieiti, jis turi būti patenkintas paslauga visu 100%. Jei žmogus išeina laimingas, jis būtinai mus rekomenduoja kitiems. Atėjusių klientų klausiame, iš kur apie mus sužinojo. Dažniausiai ir išgirstame, kad iš draugų, kolegų, šeimos narių. Iš lūpų į lūpas sklindanti informacija labai svarbi“, – kalba p. Morozienė.
Jos teigimu, įmonės vadovui svarbiausia turi būti ne jo paties alga, o darbuotojai ir klientai.
„Jei žmonės, kurie kartu su manimi kuria šį verslą, yra patenkinti, jei klientams viskas patinka ir jie grįžta, man to užtenka“, – sako pašnekovė.
Neišbandęs nesužinosi
Verslo pradžiai p. Morozienė pinigų skolinosi iš Akademinės kredito unijos. Jos teigimu, skolintos lėšos sudarė maždaug pusę visų pradinių investicijų. Tiesa, verslininkė sako negalinti vienareikšmiškai atsakyti, reikia pradedant verslą skolintis ar ne.
„Kiekvienas atvejis yra individualus, žmonės yra skirtingi, kai kuriems turimos paskolos gerokai apsunkina gyvenimą. Žinoma, jei turi savų pinigų, tai skolintis neverta, tačiau jei nestokoji idėjų, labai nori imtis verslo, tačiau neturi iš ko, dabartinėmis aplinkybėmis tikrai galima pasiskolinti. Procedūra nėra labai sudėtinga, kompensuojamos palūkanos. Sąlygos tikrai palankios. Tereikia labai tiksliai žinoti, kur pinigai bus naudojami, turėti labai aiškų verslo planą“, – tikina įmonės vadovė.
Anot jos, net ir neturint daug verslo kūrimo teorinių žinių viską perprasti galima pradėjus steigti įmonę.
„Pradedi dirbti ir po truputį visko išmoksti. Žinoma, klausimų ir įvairiausių niuansų atsiranda kasdien, reikia rasti žmonių, kurie gali visais tais klausimais pakonsultuoti“, – priduria p. Morozienė.