Tarp pilietiškumo ir verslo intereso
Reklamdavys Reklamos biudžeto („gross“) dalis* 2013 m. sausis – rugpjūtis Reklamos biudžeto („gross“) dalis 2014 m. sausis – rugpjūtis Išlaidų pokytis per metus
„Studio Moderna“ 18,3% 19,5% –36,5%
„Telebaltics“ – 7,3% –
„Procter & Gamble“ 9,3% 6,4% –58,9%
„4Finance“ 5,7% 5,4% –44,0%
„Provident finansai“ – 3,2% –
„Unilever“ 4,7% 2,8% –64,3%
„Olifėja“ 2,1% 2,8% -22,2%
„Beiersdorf“ 1,5% 2,6% 2,8%
„Henkel“ 4,3% 2,6% –64,3%
„Reckitt Benckiser“ 1,9% 2,5% –19,1%
„Walmark“ 0,6% 2,3% 120,9%
„Maxima LT“ 1,4% 2,3% –0,5%
„Loreal“ 2,2% 2,1% –44,5%
„Palink“ 1,5% 1,7% –31,1%
„Bitė“ 1,4% 1,7% -27,3%
„Mars“ 1,4% 1,6% –28,8%
„MCB Finance group“0,9% 1,6% 5,2%
„Jysk“ 1,2% 1,5% –24,7%
„Omnitel“ 2,5% 1,5% –64,8%
„Ferrero“ 1% 1,5% –16,7%
„Novartis“ 0,9% 1,3% –18,3%
„Sandoz“ 0,8% 1,1% –14,9%
* Reklamuotojui tenkanti dalis % nuo viso šių kanalų reklamos biudžeto (be nuolaidų, „gross“). Pvz., bendrovei „Studio Moderna“ 2014 m. sausį – rugpjūtį teko 19,5% viso kanalų „NTV Mir“ ir PBK „gross“ biudžeto.
ŠALTINIS: TNS LT
Šimtukui priklausančių reklamdavių, naudojančių kanalą reklamai, skaičius
Kanalas 2013 m. 2014 m.
„RTR Planeta“ 50 43 „NTV Mir“ 71 47 PBK 75 56
„Ren TV“* 15 49
*„Ren TV“ reklama parduodama Lietuvoje tik nuo 2013 m. rudens
ŠALTINIS: OMD, TNS LT
Kanalams tenkanti reklamos biudžeto dalis (be nuolaidų, „gross“)
Kanalas 2014 m. sausis 2014 m. rugpjūtis 2014 m. sausis – rugpjūtis TV3 36,3% 34,4% 35,1%
LNK 22,3% 25,2% 26%
BTV 7,3% 7,9% 6,9%
„Lietuvos rytas TV“ 7,8% 6,3% 5,9% TV6 4,2% 4,5% 5,2%
PBK 3,5% 4,4% 4,2%
LRT 4,5% 2,8% 4,1%
TV1 3% 4,4% 3,9%
„NTV Mir Lietuva“ 5,9% 2,9% 2,4%
TV8 1,5% 2% 2,1%
„Ren Lietuva“ 1,1% 1,8% 1,8%
„Info TV“ 0,8% 1,8% 1,4%
„RTR Planeta“ 2% 1,5% 1,1%
ŠALTINIS: TNS LT „Nė viename iš rusiškų kanalų mūsų reklamos nėra“, – lakonišku komentaru apsiriboja Andrius Baranauskas, didžiausios reklamdavės Lietuvoje – mobiliojo ryšio bendrovės „Tele2“ – korporacinės komunikacijos direktorius.
Mobiliojo ryšio operatorė „Bitė Lietuva“ skelbia, kad rusiškuose kanaluose nebesireklamuoja nuo rugpjūčio pradžios. „Įmonės vadovų ir darbuotojų pilietinė pozicija lėmė, kad Lietuvos ir kitų šalių atžvilgiu propagandiniame kare dalyvaujančiuose žiniasklaidos kanaluose neturi būti mūsų įmonės užsakomos reklamos“, – tokio sprendimo priežastis dėsto Žana Jakevičienė, UAB „Bitė Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė.
Iš rusiškų kanalų pasitraukė ir didžiausia šalies aludarė „Švyturys-Utenos alus“.
Dainius Smailys, UAB „Švyturys-Utenos alus“ korporatyvinių reikalų direktorius, sako, kad šiuose kanaluose 2014 m. bendrovė nesireklamuoja. „Reklamą PBK ir „NTV Mir“ sustabdėme, kai pernai spalį viešai paskelbėme priežastis, kodėl taip pasielgėme, o „RTR Planeta“ ir „Ren TV“ reklamos niekada nepirkome“, – kalba p. Smailys.
VŽ rašė, kad „Švyturys-Utenos alus“ pernai nuo spalio 10 d. nutraukė visas esamas ir planuotas reklamos transliacijas Pirmajame Baltijos kanale.
Aludarė tuomet teigė sprendimą nutraukti reklamą PBK priėmusi dėl šio televizijos kanalo antivalstybinių laidų, niekinančių Sausio 13-osios įvykius. Aludarė tuomet paskelbė, kad reklamos nutraukimas galios mažiausiai metus – t. y. iki 2014 m. spalio.
Tai buvo pirmas atvejis Lietuvoje, kai įmonė nutraukė savo reklamos transliacijas per PBK dėl minėtų laidų. VŽ primena, kad skandalas dėl PBK pernai įsiplieskė, kai šis kanalas viešai 2013 m. spalio 4 d. laidoje „Žmogus ir įstatymas“ paskelbė tikrovės neatitinkančius ir Lietuvos piliečius įžeidžiančius teiginius apie Sausio 13-osios įvykius.
Ponas Smailys sako, kad šių metų spalį baigiasi „Švyturio-Utenos alaus“ paskelbtas moratoriumas reklamai PBK, tad šis klausimas netrukus bus iš naujo svarstomas.
„Studio Moderna“ 18,3% 19,5% –36,5%
„Telebaltics“ – 7,3% –
„Procter & Gamble“ 9,3% 6,4% –58,9%
„4Finance“ 5,7% 5,4% –44,0%
„Provident finansai“ – 3,2% –
„Unilever“ 4,7% 2,8% –64,3%
„Olifėja“ 2,1% 2,8% -22,2%
„Beiersdorf“ 1,5% 2,6% 2,8%
„Henkel“ 4,3% 2,6% –64,3%
„Reckitt Benckiser“ 1,9% 2,5% –19,1%
„Walmark“ 0,6% 2,3% 120,9%
„Maxima LT“ 1,4% 2,3% –0,5%
„Loreal“ 2,2% 2,1% –44,5%
„Palink“ 1,5% 1,7% –31,1%
„Bitė“ 1,4% 1,7% -27,3%
„Mars“ 1,4% 1,6% –28,8%
„MCB Finance group“0,9% 1,6% 5,2%
„Jysk“ 1,2% 1,5% –24,7%
„Omnitel“ 2,5% 1,5% –64,8%
„Ferrero“ 1% 1,5% –16,7%
„Novartis“ 0,9% 1,3% –18,3%
„Sandoz“ 0,8% 1,1% –14,9%
* Reklamuotojui tenkanti dalis % nuo viso šių kanalų reklamos biudžeto (be nuolaidų, „gross“). Pvz., bendrovei „Studio Moderna“ 2014 m. sausį – rugpjūtį teko 19,5% viso kanalų „NTV Mir“ ir PBK „gross“ biudžeto.
ŠALTINIS: TNS LT
Šimtukui priklausančių reklamdavių, naudojančių kanalą reklamai, skaičius
Kanalas 2013 m. 2014 m.
„RTR Planeta“ 50 43 „NTV Mir“ 71 47 PBK 75 56
„Ren TV“* 15 49
*„Ren TV“ reklama parduodama Lietuvoje tik nuo 2013 m. rudens
ŠALTINIS: OMD, TNS LT
Kanalams tenkanti reklamos biudžeto dalis (be nuolaidų, „gross“)
Kanalas 2014 m. sausis 2014 m. rugpjūtis 2014 m. sausis – rugpjūtis TV3 36,3% 34,4% 35,1%
LNK 22,3% 25,2% 26%
BTV 7,3% 7,9% 6,9%
„Lietuvos rytas TV“ 7,8% 6,3% 5,9% TV6 4,2% 4,5% 5,2%
PBK 3,5% 4,4% 4,2%
LRT 4,5% 2,8% 4,1%
TV1 3% 4,4% 3,9%
„NTV Mir Lietuva“ 5,9% 2,9% 2,4%
TV8 1,5% 2% 2,1%
„Ren Lietuva“ 1,1% 1,8% 1,8%
„Info TV“ 0,8% 1,8% 1,4%
„RTR Planeta“ 2% 1,5% 1,1%
ŠALTINIS: TNS LT „Nė viename iš rusiškų kanalų mūsų reklamos nėra“, – lakonišku komentaru apsiriboja Andrius Baranauskas, didžiausios reklamdavės Lietuvoje – mobiliojo ryšio bendrovės „Tele2“ – korporacinės komunikacijos direktorius.
Mobiliojo ryšio operatorė „Bitė Lietuva“ skelbia, kad rusiškuose kanaluose nebesireklamuoja nuo rugpjūčio pradžios. „Įmonės vadovų ir darbuotojų pilietinė pozicija lėmė, kad Lietuvos ir kitų šalių atžvilgiu propagandiniame kare dalyvaujančiuose žiniasklaidos kanaluose neturi būti mūsų įmonės užsakomos reklamos“, – tokio sprendimo priežastis dėsto Žana Jakevičienė, UAB „Bitė Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė.
Iš rusiškų kanalų pasitraukė ir didžiausia šalies aludarė „Švyturys-Utenos alus“.
Dainius Smailys, UAB „Švyturys-Utenos alus“ korporatyvinių reikalų direktorius, sako, kad šiuose kanaluose 2014 m. bendrovė nesireklamuoja. „Reklamą PBK ir „NTV Mir“ sustabdėme, kai pernai spalį viešai paskelbėme priežastis, kodėl taip pasielgėme, o „RTR Planeta“ ir „Ren TV“ reklamos niekada nepirkome“, – kalba p. Smailys.
VŽ rašė, kad „Švyturys-Utenos alus“ pernai nuo spalio 10 d. nutraukė visas esamas ir planuotas reklamos transliacijas Pirmajame Baltijos kanale.
Aludarė tuomet teigė sprendimą nutraukti reklamą PBK priėmusi dėl šio televizijos kanalo antivalstybinių laidų, niekinančių Sausio 13-osios įvykius. Aludarė tuomet paskelbė, kad reklamos nutraukimas galios mažiausiai metus – t. y. iki 2014 m. spalio.
Tai buvo pirmas atvejis Lietuvoje, kai įmonė nutraukė savo reklamos transliacijas per PBK dėl minėtų laidų. VŽ primena, kad skandalas dėl PBK pernai įsiplieskė, kai šis kanalas viešai 2013 m. spalio 4 d. laidoje „Žmogus ir įstatymas“ paskelbė tikrovės neatitinkančius ir Lietuvos piliečius įžeidžiančius teiginius apie Sausio 13-osios įvykius.
Ponas Smailys sako, kad šių metų spalį baigiasi „Švyturio-Utenos alaus“ paskelbtas moratoriumas reklamai PBK, tad šis klausimas netrukus bus iš naujo svarstomas.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai