Nestandartinių baldų pirkėjų yra, tik juos sunkiau pasiekti

Rasa Andre, UAB „Lino baldai“ vadovė, pabrėžia, kad pagal konkrečius užsakymus dirbančioms bendrovėms labai svarbu turėti išsamią interneto svetainę, – nuotraukos turi atskleisti bendrovės galimybes. VLADIMIRO IVANOVO NUOTR.
**
Nestandartinių baldų projektavimas ir gamyba užima daug laiko, o užsakovų skaičius Lietuvoje vis dėlto ribotas. Naujų klientų, dirbant pagal vienkartinius užsakymus, gali pritraukti nišiniai produktai, profesionali komanda ir išsamus interneto puslapis, tikina nedidelių baldų gamybos įmonių atstovai.
„Esminis dalykas – reikia turėti savo produktą, o ne dirbti pagal svetimus brėžinius“, – pabrėžia Aurimas Kundelis, minkštų baldų gamintojos UAB „Sedes Regia“ vadovas.
Nors „Sedes Regia“ dar menkai žinoma pasaulyje, pasakyti, kad ji visai nežinoma, būtų netikslu, – šią gamintoją galima rasti pasauliniuose architektūros ir dizaino tinklalapiuose, kur pristatomi unikalių formų Vilniuje gaminami foteliai ir sofos. Daugiau nei pusė bendrovės „Sedes Regia“ gaminių per tarpininkus išvyksta iš Lietuvos. „Masinei rinkai mes negaminame ir mažmeninėje prekyboje mūsų baldų nėra. Dirbame pagal užsakymus, sandėlių neturime. Viskas atliekama konkrečiam klientui“, – aiškina verslininkas.
Tačiau jis atkreipia dėmesį, kad taip dirbti nelengva. Vietos rinka ne tik sekli – pirkėjai itin jautriai reaguoja į krizes. O ilgalaikių sutarčių, kurias pasirašo stambūs baldžiai, sudaryti neįmanoma. Todėl gamybos apimtis svyruoja ir įmonė gali patekti į finansines duobes. Tad, jei neturėtų galimybės tokiais laikotarpiais užsidirbti užsienyje, įmonei būtų sunku.
Krypties nekeis
Ambicijų eiti į pasaulį su savo produktais turi ir UAB „Kitaip“. „Mūsų pardavimo pajamos auga labai nedaug, tačiau keisti verslo krypties neketiname, norime ir toliau dirbti tai, ką sugebame geriausiai“, – sako Marcelinas Sorkinas, korpusinių baldų bendrovės direktorius. Anot jo, Lietuvoje užtenka klientų, kad įmonė galėtų išgyventi, nors standartinių baldų gamyba neužsiima, o kuria savo produktus arba imasi darbų, kurių kiti nesugeba ar nenori. Pavyzdžiui, brangiausi jų pagaminti virtuvės baldai kainavo 100.000 Lt.
Tačiau jis neslepia ir to, kad nestandartinių baldų projektavimas bei gamyba užima daug laiko, o užsakovų skaičius Lietuvoje vis dėlto ribotas, tad augama palengva ir nuosekliai.
„Kitaip“ imasi ir įvairių projektų užsienyje. Iš tokių vienetinių užsakymų įmonės vadovas mini baldų eksportą į Didžiąją Britaniją, čia vilniečiai gamino tai, ko nepajėgia pasaulinių prekės ženklų įmonės. Pavyzdžiui, Londono centre buvo leista šiek tiek išplėsti būsto erdvę, išlaikant tą pačią stilistiką. Užsakovas galėjo įsigyti gerai žinomų gamintojų virtuvės baldus, o užpildyti nišas – nedideles, skirtingo dydžio ar net kreivas – paprašė lietuvių. Darbai užsienyje neliko nepastebėti – „Kitaip“ pateko į architektūros ir dizaino žurnalų puslapius.
**
Nestandartinių baldų projektavimas ir gamyba užima daug laiko, o užsakovų skaičius Lietuvoje vis dėlto ribotas. Naujų klientų, dirbant pagal vienkartinius užsakymus, gali pritraukti nišiniai produktai, profesionali komanda ir išsamus interneto puslapis, tikina nedidelių baldų gamybos įmonių atstovai.
„Esminis dalykas – reikia turėti savo produktą, o ne dirbti pagal svetimus brėžinius“, – pabrėžia Aurimas Kundelis, minkštų baldų gamintojos UAB „Sedes Regia“ vadovas.
Nors „Sedes Regia“ dar menkai žinoma pasaulyje, pasakyti, kad ji visai nežinoma, būtų netikslu, – šią gamintoją galima rasti pasauliniuose architektūros ir dizaino tinklalapiuose, kur pristatomi unikalių formų Vilniuje gaminami foteliai ir sofos. Daugiau nei pusė bendrovės „Sedes Regia“ gaminių per tarpininkus išvyksta iš Lietuvos. „Masinei rinkai mes negaminame ir mažmeninėje prekyboje mūsų baldų nėra. Dirbame pagal užsakymus, sandėlių neturime. Viskas atliekama konkrečiam klientui“, – aiškina verslininkas.
Tačiau jis atkreipia dėmesį, kad taip dirbti nelengva. Vietos rinka ne tik sekli – pirkėjai itin jautriai reaguoja į krizes. O ilgalaikių sutarčių, kurias pasirašo stambūs baldžiai, sudaryti neįmanoma. Todėl gamybos apimtis svyruoja ir įmonė gali patekti į finansines duobes. Tad, jei neturėtų galimybės tokiais laikotarpiais užsidirbti užsienyje, įmonei būtų sunku.
Krypties nekeis
Ambicijų eiti į pasaulį su savo produktais turi ir UAB „Kitaip“. „Mūsų pardavimo pajamos auga labai nedaug, tačiau keisti verslo krypties neketiname, norime ir toliau dirbti tai, ką sugebame geriausiai“, – sako Marcelinas Sorkinas, korpusinių baldų bendrovės direktorius. Anot jo, Lietuvoje užtenka klientų, kad įmonė galėtų išgyventi, nors standartinių baldų gamyba neužsiima, o kuria savo produktus arba imasi darbų, kurių kiti nesugeba ar nenori. Pavyzdžiui, brangiausi jų pagaminti virtuvės baldai kainavo 100.000 Lt.
Tačiau jis neslepia ir to, kad nestandartinių baldų projektavimas bei gamyba užima daug laiko, o užsakovų skaičius Lietuvoje vis dėlto ribotas, tad augama palengva ir nuosekliai.
„Kitaip“ imasi ir įvairių projektų užsienyje. Iš tokių vienetinių užsakymų įmonės vadovas mini baldų eksportą į Didžiąją Britaniją, čia vilniečiai gamino tai, ko nepajėgia pasaulinių prekės ženklų įmonės. Pavyzdžiui, Londono centre buvo leista šiek tiek išplėsti būsto erdvę, išlaikant tą pačią stilistiką. Užsakovas galėjo įsigyti gerai žinomų gamintojų virtuvės baldus, o užpildyti nišas – nedideles, skirtingo dydžio ar net kreivas – paprašė lietuvių. Darbai užsienyje neliko nepastebėti – „Kitaip“ pateko į architektūros ir dizaino žurnalų puslapius.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai