2006-07-14 00:01

AB Lietuvos paštas subsidijų nuo 2006 m. negauna

"Lietuvos paštas" subsidijos degutu teptos", VŽ, Nr. 129, 2006 07 05
Vykdydama ES direktyvų reikalavimą, Lietuva Pašto įstatyme įpareigojo valstybės įmonę Lietuvos paštą (nuo 2006 m. sausio 3 d. įmonė reorganizuota į akcinę bendrovę) teikti universaliąsias pašto paslaugas. Pašto įstatyme numatyta, kad universaliųjų pašto paslaugų tarifai privalo būti pagrįsti teikiamų universaliųjų pašto paslaugų sąnaudomis, tačiau prieinami visiems pašto paslaugų naudotojams, skaidrūs ir nediskriminuojantys. Jeigu Vyriausybė universaliųjų pašto paslaugų teikėjui didžiausius universaliųjų pašto paslaugų tarifus nustato mažesnius už pašto paslaugų sąnaudas, šių sąnaudų ir tarifų skirtumas dengiamas Vyriausybės nustatyta tvarka iš valstybės biudžete numatytų lėšų.
Universaliųjų pašto paslaugų teikimas akcinei bendrovei Lietuvos paštui yra nuostolingas ir iki 2005 m. universaliųjų pašto paslaugų sąnaudų ir tarifų skirtumas buvo dengiamas iš valstybės biudžete numatytų lėšų. Tačiau 2006 m. valstybės biudžete universaliųjų pašto paslaugų nuostoliams padengti jokių papildomų lėšų nėra numatyta ir AB Lietuvos paštui nebus dengiami nuostoliai už universaliųjų pašto paslaugų teikimą.
Vadovaudamasi Pašto įstatymu, Ryšių reguliavimo tarnyba nustato universaliųjų pašto paslaugų teikėjui pagrindinius sąnaudų apskaitos tvarkymo principus ir sąnaudų apskaitos sistemai keliamus reikalavimus. AB Lietuvos paštas 2004 metais pakeitė universaliųjų pašto paslaugų sąnaudų apskaitos sistemą, kuri yra svarbi nustatant universaliųjų pašto paslaugų tarifus ir tvarkant verslo valdymo apskaitą. Taikant šią sistemą galima pateikti duomenis ne tik pagal paslaugų rūšis, bet ir pagal jų kategorijas.
Jonas Šalavėjus, AB Lietuvos pašto generalinis direktorius
52795
130817
52791