2013-11-13 23:01

Plečiasi ten, kur pirkti pageidauja klientai

Natūralios kosmetikos ir natūralių kvapiųjų produktų gamybos UAB „Kvapų namai“ lapkritį atidarė ketvirtą savo prekybos saloną. Įsikurti viename iš prekybos centrų paskatino pirkėjų pageidavimai. Bendrovės strategija – daryti kokybiškus gaminius ir kliautis iš lūpų į lūpas keliaujančia reklama.
UAB „Kvapų namai“ bendraturtės Renata Šimelienė ir Rūta Daunoravičienė neslepia, kad jų bendrovės filosofija greičiau mažina, o ne skatina vartojimą, nes klientai suvokia, kad galima nušluoti pilną įprastos kosmetikos lentyną ir palikti vos vieną kitą natūralaus gaminio buteliuką. VLADIMIRO IVANOVO NUOTR.


UAB „Kvapų namai“ pardavimo pajamos, mln. Lt

2011 m. 1,74
2012 m. 1,72
ŠALTINIS: REGISTRŲ CENTRAS


0,332 mln. Lt
Tiek paramos pagal priemonę „Intelektas LT“ gaus UAB „Kvapų namai“. Lėšas bendrovė investuos į laboratorijos infrastruktūrą. „Salonų skaičių didiname, kad klientui būtų patogu. Šiais laikais prekyba vystosi prekybos centruose, mes ilgai juos ignoravome, bet kai kurioms šeimoms ar užimtoms mamoms sunku atvykti į tam tikrą Vilniaus vietą darbo laiku“, – sako Rūta Daunoravičienė, „Kvapų namų“ gamybos vadovė ir bendraturtė.
Lapkritį bendrovė atidarė naują parduotuvę Vilniaus prekybos centre „Ozas“. Tai – trečias salonas Vilniuje šalia anksčiau veikiančių kosmetikos ir kvapų cechų. Renata Šimelienė, bendrovės vadovė, sako, kad ir salonas Kaune duris atvėrė todėl, kad to norėjo vartotojai. Trijų akcininkių – p. Daunoravičienės, p. Šimelienės ir Laimės Kiškūnės, – vadovaujančios kvapų cechui, 2007 m. pradėtas verslas ir klientų ratas plėtėsi daugiausia dėl iš lūpų į lūpas keliaujančių atsiliepimų. „Ilgai neturėjome jokios reklamos. Tačiau vykdėme daug socialinių projektų, edukacinės veiklos“, – sako p. Šimelienė.
Kvapų maišymo, kvepalų, smilkalų dirbtuvės, kosmetikos pamokos bei seminarai ir dabar yra viena iš pagrindinių veiklos sričių. Investuos į asortimentą
Krizės metai „Kvapų namams“ buvo sėkmingi, mat tuo metu natūralios kosmetikos poreikis tik formavosi, nebuvo tiek daug konkurentų ir sekėjų. Tačiau ir dabar, kai ši rinka, anot pašnekovių, bręsta, bendrovė išlaiko pajamas.
„Mes neskatiname vartoti kuo daugiau. Jei iš trijų prekių kurių nors savybės ar poveikis dubliuojasi, taip ir pasakome pirkėjui. Finansiškai galbūt labiau apsimokėtų skatinti pirkti, bet klientai, manau, būtent dėl to yra lojalūs, grįžta“, – apie sąžiningos prekybos privalumus kalba p. Šimelienė. Daug dėmesio bendrovė skiria kokybei. Ir dabar artimiausiuose planuose – ne aktyvi plėtra, o dėmesys asortimentui ir kokybės tyrimams. Siekiama papildyti asortimentą pačių sukurtais ir pagamintais gaminiais. Bendrovė gavo ir daugiau nei 0,3 mln. Lt paramos iš ES pagal priemonę „Intelektas LT+“. Investicijos nuo kitąmet bus skirtos kvapų namų laboratorijos plėtrai. Tai, anot įkūrėjų, leis kurti vien tik iš natūralių sudedamųjų dalių, sudėtingos receptūros kosmetikos ir kvapų produktus. „Būsime vieninteliai, turintys galimybę visapusiškai ištirti ir siūlyti saugius, kokybiškus produktus, turinčius terapinį efektą“, – sako p. Daunoravičienė. O paskui, jei klientai pageidaus, esą bus galima toliau svarstyti plėtros planus.
Kokybė skiriasi
Kokybė šiame versle, pasak pašnekovių, itin svarbi. Pasak p. Daunoravičienės, klastočių augalinių ekstraktų srityje yra begalės, be to, to paties pavadinimo aliejaus ar ekstraktų kokybė gali skirtis itin stipriai. Prieš naudojimą visas iš daugiau nei 60 tiekėjų pasaulyje gaunamas žaliavas darbuotojai ištiria patys. „Augaliniai ekstraktai – kaip vynai. Žmonės supranta, kad iš tos pačios uogos priklausomai nuo daugelio veiksnių gimsta skirtingas vynas, augaliniai ekstraktai taip pat skiriasi“, – vaizdžiai palygina ji.
Kokybiškų aliejų tiekėjų bendrovė randa ir Lietuvoje, tačiau daugeliui žaliavų vietinis klimatas yra neparankus. „Kurdamos natūralią kosmetiką, kvapų terapiją ir turbūt daug ką kita didžioji dalis įmonių orientuojasi pirmiausia į kainą. Ypač tada, kai šalyje krizė, vartojimas smukęs. Mes vis dar bandome išlikti skirdami dėmesio kokybei. Manau, tai teisingas kelias“, – sako p. Daunoravičienė. Pačios bendrovės tikslas yra gaminti tai, ką norisi naudoti pačiam. Tokių prekių nori ir pirkėjai.
52795
130817
52791