2013-04-29 00:01

Prekių ženklai: ir giriami, ir peikiami

Šiemet geriausia komunikacija išsiskyrė prekių ženklas „Volfas Engelman“ – ir tradicinėje, ir socialinėje medijoje šis ženklas rikiavosi antroje pozicijoje. Gera komunikacija gali pasigirti ir prekių ženklai „Dvaro“ bei „Bosca“, o daugiausia neigiamų atsiliepimų sulaukė „Coca-Cola“ ir „Utenos“, rodo UAB „Mediaskopas“ tyrimas.
Roberto Misiukonio nuotr.
Akvilė Katilienė, UAB „Mediaskopas“ Analizės skyriaus vadovė: „Socialinėje medijoje neigiamų nuomonių apie analizuojamus prekių ženklus užfiksuota daugiau nei tradicinėje žiniasklaidoje, ir įmonės turėtų į tai greičiau reaguoti.“
**
Jei per mėnesį prekių ženklas paminimas viso labo tik 2–3 kartus – komunikacija pernelyg silpna.


Į konkursą įtrauktų prekių ženklų reitingas tradicinėje žiniasklaidoje kovo mėn.

Vieta Prekių ženklas
1. „Lihuanian vodka“
2. „Volfas Engelman“
3. „Bosca Anniversary“
4. „Elmenhorster“
5. „Dvaro“
6. „Kleenex“
7. „Vilkyškių pieninė“
8. „Vilniaus duona“
9. „Natura“
10. „L‘Oreal Paris“
11. „Lavazza“
12. „Gardėsis“
13. „Tarybinė/-ės/-is“
14. „Milka“
15. „Grite“
16. „Paulig“
17. „Nematekas“
18. „Bajorų“
19. „Sobiesky“
20. „Baltasis pyragas“
21. „Bref“
22. „Dansukker“
23. „Head & Shoulders“
24. „Kinder“
25. „Margarita“
26. „Nykštukas“
27. „Viči“
28. „Zewa“
29. „Utenos“
30. „Coca-Cola“

Šaltinis: UAB „Mediaskopas“, kovas, 381 paminėjimai.


Konkurse dalyvaujančių prekių ženklų reitingas socialinėje medijoje kovo mėn.*
Vieta Prekių ženklas
1. „Dvaro“
2. „Volfas Engelman“
3. „Kinder“
4. „Viči“
5. „Bosca Anniversary“
6. „Paulig“
7. „Head & Shoulders“
8. „Tarybinė/-ės/-is“
9. „L‘Oreal Paris“
10. „Grite“
11. „Lihuanian vodka“
12. „Vilkyškių pieninė“
13. „Sobiesky“
14. „Lavazza“
15. „Milka“
16. „Vilniaus duona“
17. „Utenos“
18. „Nematekas“
19. „Coca-Cola“
* Socialinėje žiniasklaidoje kovą minėta 19 ženklų iš 30 tirtų.

Šaltinis: UAB „Mediaskopas“, kovas, 573 paminėjimai. Žiniasklaidos stebėsenos ir analizės bendrovė „Mediaskopas“ įvertino visus konkurso „Metų prekės ženklas 2013 m.“ finalininkus – 30-ies greitai vartojamų produktų prekių ženklų komunikaciją žiniasklaidoje (ir užsakomuosiuose straipsniuose), socialinėje erdvėje šių metų kovą. Į šio tyrimo rezultatus bus atsižvelgta renkant sėkmingiausiąjį metų prekės ženklą.
Akvilė Katilienė, UAB „Mediaskopas“ Analizės vadovė Baltijos šalims, VŽ teigė, jog įvertinus komunikaciją visuose žiniasklaidos kanaluose šį kovą, galima teigti, jog geriausius rezultatus demonstravo „Volfas Engelman“ prekinis ženklas, tuo tarpu ypač gerą įvaizdį tradicinėje žiniasklaidoje puoselėjusi „Lithuanian Vodka“, socialinėje erdvėje buvo beveik nematoma (vos du paminėjimai apie tą pačią produkto reklamą).
„Apibendrinant ir 2012 m., ir 2013 m. atlikto tyrimo rezultatus, matyti, kad laimi tie prekiniai ženklai, į kuriuos yra nuolat ir kryptingai investuojama. Čia geriausiai atrodo prekinis ženklas „Dvaro“ – jis išsilaikė tarp lyderių tiek 2012 m., tiek 2013 m.“, – rezultatus komentuoja p. Katilienė.
Kita pieno produktų gamintoja "Vilkyškių pieninė" geriau komunikuoja kaip įmonė. „Įmonės įvaizdis rinkoje yra stiprus, tačiau pernelyg mažai kalbama apie patį prekių ženklą, kovą jis vos vieną kartą paminėtas socialinėje žiniasklaidoje“, – apibendrina p. Katilienė.
52795
130817
52791