2013-04-05 03:01

Medinių namų gamintojų kryptis – Alpių regionas

Ne visi praminti eksporto takai medinių namų gamintojams vienodai sėkmingi. Daugumoje Europos šalių paskolas naujai statybai bankai sunkiai išduoda, o medinių namų kainos nekinta jau keletą metų, tad gamintojai vis ieško naujų rinkų, nors ne visos jos – svetingos.
Medinių namų gamintojai jau kiek lengviau atsikvepia – sunkmetis išgyventas, tačiau nestabilumas Europos šalyse vis dar veikia gamintojus, todėl ir gaminių kainos per 3 pastaruosius metus nesikeitė. Palyginti su 2008–2009 m., jos pakilo apie 20%.
Tomas Braškys, Medinių namų gamintojų asociacijos direktorius, sako, kad 1 kv. m sienos priklausomai nuo žaliavos tipo, jos apdirbimo ir storio svyruoja 250–400 Lt. Esą kainos išsilaiko, nes rinkoje realiai nesumažėjo medinių namų gamintojų, konkurencija tebėra gana aštri. „Vieni pasitraukė, kiti reorganizavosi ir vėliau vėl ėmė plėtoti veiklą, dabar gamintojų skaičius nemažėja, yra stabilus. Kita vertus, ekonomika dar neatsigavo, namus statosi tie, kurie turi grynųjų pinigų, o medžiagų kaina šiek tiek didėja, kaip ir darbo užmokestis“, – kainų lygio veiksnius aiškina p. Braškys. Pasak jo, eksporto rinkos nesikeičia, gamintojams išlieka atvira Skandinavijos šalių rinka. Šveicarija neįsileidžia
Tačiau viena iš didžiausių šalies medinių namų eksportuotojų UAB „Dolena“ jau seniai į antrą planą nustūmė Skandinavijos šalis, esą šioje rinkoje kiek galėjo, tiek nuveikė, konkurencijai aštrėjant bendrovė ėmė ieškoti naujų kelių ir produkciją užsimojo tiekti į Alpių regiono šalis. Jau penkerius metus dirbdama šia kryptimi, „Dolena“ turėjo ne vieną projektą Italijoje, Vokietijoje, Austrijoje, norėjo įžengti ir į Šveicarijos rinką, tačiau per šį laiką nepavyko. Kaip sako Egidijus Norvaišas, „Dolenos“ vadovas, šveicarai savo gamintojus labai saugo. „Šveicarijos rinka yra protekcionistinė. Šalis nepriklauso Europos Sąjungai, tad prisikūrė sertifikatų, standartų, kurie iš esmės yra europinių kopijos, bet be jų negali ten darbuotis. Žmonės ten įtariai žiūri į kitų šalių gamintojus“, – Šveicarijos specifiką apibrėžia p. Norvaišas. Tačiau rankų nenuleidžia, nes esą gaila įdirbio, todėl bendrovės tikslas – toliau skverbtis į Alpių regiono šalis užsakovų ieškant tiesioginiais kontaktais.
52795
130817
52791