VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-05-14 10:09

Lietuviškas startuolis „uhealth“ užsimojo išjudinti sveikatos sektorių: gydytojų konsultacijos be eilių tampa realybe

„uhealth“ produkto vadovas Andrius Zygmanta.
„uhealth“ produkto vadovas Andrius Zygmanta.
Visuomenei senstant, medicinos paslaugų poreikis nenumaldomai didėja. Iš kitos pusės, medicinos personalo pritraukimas ir išlaikymas tampa vis sudėtingesnis. Augant takoskyrai tarp medicininių paslaugų poreikio ir pasiūlos, sprendimų ieškoma pasitelkus inovacijas. Lietuvoje sveikatos priežiūros ekosistemos efektyvumo didinimo ėmėsi startuolis „uhealth“.

Sparčiai populiarėjanti naujovė 

2022 m. pradėta vystyti ir pernai pristatyta programėlė „uhealth“ tampa vis populiaresnė – šiandien ji turi virš 20 tūkst. aktyvių vartotojų, kurie gali greitai gauti nuotolines gydytojų konsultacijas ir kitas sveikatos priežiūros paslaugas iš bet kurios vietos – net ir būdami užsienyje. 

„Platforma įkūnijo naujas gerąsias vartotojų elgsenos praktikas, kuomet sveikatos priežiūros paslaugos pasiekiamos beveik taip pat paprastai ir greitai kaip maisto užsakymas į namus. Mums pavyko rasti žmonių įpročius bei esamus poreikius atliepiantį sprendimą – vien šiais metais naudotojų skaičius išaugo 12 kartų, o užsakomų paslaugų kiekis didėja dviženkliais tempais. Matome, kad maždaug trečdalis vartotojų „uhealth“ paslaugomis naudojasi pakartotinai – tai reiškia, kad jie ne tik išbando naujovę, bet ir mato sprendimo suteikiamą vertę“, – sako „uhealth“ produkto vadovas Andrius Zygmanta. 

Anot jo, „uhealth“ platforma sprendžia šiuo metu Lietuvos sveikatos priežiūros sistemai kylančius iššūkius. Sprendimu siekiama skaitmenizuoti fizinę mediciną ir didinti paslaugų prieinamumą, suteikti pacientams geresnes patirtis, savalaikio tęstinio gydymo galimybes. 

Gydytojo konsultacija – be eilių ir iš bet kurios pasaulio šalies 

Šiuo metu „uhealth“ platforma besinaudojančius klientus konsultuoja licencijuotos Medicinos diagnostikos ir gydymo klinikos „Hila“ gydytojai. Anot A. Zygmantos, dėl bendradarbiavimo tariamasi ir su kitomis klinikomis. Programėlėje populiariausios e. receptų išrašymo, gydytojo konsultacijų žinutėmis ir vaizdo konsultacijų paslaugos, auga susidomėjimas ir kitomis platformos galimybėmis. Pastaraisiais mėnesiais itin – daugiau nei dvigubai – augo laboratorinių tyrimų siuntimų ir rezultatų peržiūros su gydytojo komentarais paklausa. 

„uhealth programėlė suteikia daugiau lankstumo ir leidžia greičiau išspręsti vartotojų sveikatos problemas – daugeliu atveju pasikonsultuoti su šeimos gydytoju galima vos per kelias valandas nuo registracijos. Tam ypač pasitarnauja neseniai pristatyta susirašinėjimo su gydytojais galimybė. Prognozuojame, kad ateityje tokie, prie konkretaus laiko nepririšti pokalbiai sudarys apie 80 proc. per programėlę suteikiamų konsultacijų“, – sako A. Zygmanta. 

Jo teigimu, ateityje „uhealth“ planuoja tapti dar universalesne sveikatos priežiūros platforma, kuri ne tik leis greitai gauti gydytojo pagalbą tiek Lietuvoje, tiek užsienyje gyvenantiems tėvynainiams, bet ir suteiks žmonėms daugiau galimybių aktyviai rūpintis savo sveikata. Tarp numatomų naujovių – profilaktiniai laboratorinių tyrimų paketai, integracija su išmaniaisiais įrenginiais, tokiais kaip „Apple Watch“, personalizuoti sveikatos priminimai, platesnis konsultuojančių gydytojų specializacijų spektras. 

60 proc. fizinių apsilankymų pas gydytojus – nebūtini 

Valstybinės ligonių kasos (VLK) duomenys rodo, kad maždaug 6 iš 10 vizitų pas šeimos gydytojus Lietuvoje yra nebūtini. Medicinos diagnostikos ir gydymo centro „Hila“ direktorius Deividas Praspaliauskas sutinka, kad vienas pagrindinių būdų mažinti gydytojams tenkantį krūvį ir eiles pacientams – minimizuoti nebūtinų vizitų pas specialistus skaičių. Tą leidžia padaryti inovatyvūs skaitmeniniai sprendimai. 

„Hila“ direktorius Deividas Praspaliauskas.

„Nemažai paslaugų, kurias pacientai gauna atvykę į medicinos įstaigas, gali būti suteikiamos nuotoliniu būdu. Atlikti pirminį sveikatos būklės įvertinimą, išrašyti receptus galima ir be gyvo gydytojo bei paciento susitikimo. Tai leidžia taupyti abiejų pusių laiką, mažina užkrečiamų ligų plitimo pavojų ir, žinoma, didina sveikatos priežiūros sistemos efektyvumą. Nuotolinių konsultacijų dalis Lietuvoje nuosekliai auga – VLK duomenimis, pernai jos sudarė penktadalį visų šeimos gydytojų konsultacijų. Tačiau skaitmeninės sveikatos priežiūros prieinamumą svarbu didinti toliau“, – įsitikinę D. Praspaliauskas. 

Svarbu užtikrinti paslaugų tęstinumą 

D. Praspaliausko teigimu, skaitmeninė medicina nepakeis gyvų specialistų konsultacijų, kurios reikalingos rimtiems ar netipiniams sveikatos sutrikimams nustatyti ir spręsti. Pavyzdžiui, daugelis antrinio lygio konsultacijų bei tyrimų paslaugų ir toliau bus teikiamos sveikatos priežiūros įstaigose. Tačiau skaitmeninė medicina gali padėti efektyviau panaudoti resursus. 

„Kad skaitmeninė medicina padėtų spręsti sveikatos priežiūros sektoriaus problemas, būtina pasirūpinti tinkama jos integracija su nacionaline sveikatos priežiūros sistema bei užtikrinti paciento gydymo tęstinumą. Džiaugiamės, kad vystant „uhealth“ platformą itin didelis dėmesys buvo skirtas integracijai su valstybine E. sveikatos platforma. Programėle besinaudojančių pacientų duomenys yra saugomi E. sveikatos sistemoje, į kurią suvedami visi įrašai po nuotolinių konsultacijų. Dėl to nuotolinių konsultacijų duomenys ar e. receptai matomi paciento ligos istorijoje ir prieinami kitiems specialistams“, – sako D. Praspaliauskas. 

Vertę mato ir draudikai 

Prie „uhealth“ jungiasi  ir draudimo bendrovės. Pirmoji iš jų – „Ergo“, kurios klientai jau gali patogiai ir greitai pasinaudoti sveikatos draudimo suteikiama apsauga. Pavyzdžiui, atostogų užsienyje metu įvykus draudžiamajam įvykiui, sveikatos draudimą turintys bendrovės klientai gali operatyviai gauti gydytojų konsultacijas lietuvių kalba be būtinybės vykti į vietines gydymo įstaigas, o taip pat lengviau sutvarkyti administracinius klausimus. 

Informacija apie suteiktas paslaugas draudimo bendrovei perduodama automatiškai, todėl apdraustiesiems nereikia rūpintis medicininių išrašų ar sąskaitų pateikimu. 

„Ergo“ Lietuvoje Sveikatos draudimo žalų projektų vadovas Tomas Bakanas. 

„Kiekvieną mėnesį nuotolinėmis konsultacijomis besinaudojančių klientų skaičius sparčiai auga. Mūsų duomenimis, per pirmąjį šių metų ketvirtį jis padidėjo 3 kartus. Nuotolinės konsultacijos yra labai patogus būdas apsidraudusiems klientams pasitarti su gydytoju. „uhealth“ pasiūlytas sprendimas leidžia taupyti laiką ir yra finansiškai patrauklesnis pasirinkimas nei gyvas apsilankymas medicinos įstaigoje. Be to, ši paslauga lengvai pasiekiama iš daugelio pasaulio šalių“, – teigia draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje Sveikatos draudimo žalų projektų vadovas Tomas Bakanas. 

„Hila“ klinikos vadovo D. Praspaliausko įsitikinimu, „uhealth“ platforma – svarbus proveržis skaitmeninės medicinos Lietuvoje vystymui ir kuria vertę tiek pacientams, tiek gydymo įstaigoms. Eksperto manymu, sisteminėms problemoms spręsti reikiamus pokyčius įgyvendinti nėra lengva, tačiau tai daryti būtina. Dėl to jis viliasi, kad ir kiti medicinos sektoriaus atstovai Lietuvoje aktyviau įsitrauks į skaitmeninių inovacijų vystymą. Tai yra svarbu Lietuvoje kuriant pažangią ir šiandienos iššūkiams atsparią sveikatos priežiūros sistemą. Inovatyviu sprendimu paremtos virtualios klinikos atsiradimas skatina efektyvesnį medicinos įstaigų resursų panaudojimą ir stipriai palengvina pacientų patekimą pas pirminio lygio specialistus.

 „uhealth“ programėlę galima atsisiųsti per „App Store“ ir „Google Play“ platformas.

52795
130817
52791