VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-10-14 04:00

E. parduotuvė dvigubai pigiau ir greičiau? Lietuvos įmonė įrodė – tai įmanoma

„PrestaRock“  įmonės vadovas Ričardas Šmaižys.
„PrestaRock“ įmonės vadovas Ričardas Šmaižys.
Elektroninė prekyba per pastaruosius kelerius metus tapo viena sparčiausiai augančių sričių. Vis daugiau verslų ieško būdų, kaip turėti profesionalią e. parduotuvę, tačiau dažnai susiduria su didele kaina, ilgu kūrimo procesu ir nuolatiniais apribojimais. Lietuvos bendrovė „PrestaRock“ siūlo sprendimą, kuris leidžia turėti aukšto lygio e. parduotuvę dvigubai pigiau ir dvigubai greičiau. Apie tai kalbamės su įmonės vadovu Ričardu Šmaižiu, daugiau nei penkiolika metų dirbančiu e. komercijos srityje.

– Pastaruoju metu vis daugiau kalbama apie tai, kad e. parduotuvių kūrimas brangsta. Kodėl taip yra?

– Taip, šiandien e. parduotuvė dažnai kainuoja dešimtis tūkstančių eurų ir jos sukūrimas užtrunka pusę metų ar net ilgiau. Kodėl? Nes kiekvienas projektas pradedamas beveik nuo nulio: kuriamas unikalus dizainas, programuojami sprendimai, diegiami moduliai, visa tai bandoma suderinti, kad  procesai vyktų pagal kliento pageidavimus ir sklandžiai. Tačiau ar tikrai jūsų pirkėjui reikia originalaus dizaino ir originalios e. parduotuvės struktūros?

Dirbdamas penkiolika metų šiame versle ir kaip programuotoju bei analitikas, su komanda kurdamas e. komercijos sprendimus didžiausioms Lietuvos ir Europos įmonėms, pastebėjau tendenciją: atliekami vartotojo patirties tyrimai rodo, kad 80 proc. visų parduotuvių turi tą pačią struktūrą ir panašius poreikius. Iš esmės verslui nereikia „išradinėti dviračio“ ir kiekvieną e. parduotuvę kaskart kurti nuo nulio, nes standartizuoti sprendimai, jau veikiantys ir pasiteisinę moduliai leidžia e. parduotuvės kūrimą gerokai sutrumpinti ir atpiginti.

– Ir būtent čia atsiranda jūsų sukurtas sprendimas?

– Taip. Mes sukūrėme „PrestaRock“ karkasą – tai bazinis pagrindas, ant kurio „statome“ kiekvieną naują e. parduotuvę. Jis paremtas „PrestaShop“ ir “Sylius“ atviro kodo sistemomis, tačiau patobulintas taip, kad būtų pritaikytas realiems verslo poreikiams. Galutiniam pirkėjui, o tuo pačiu e. parduotuvės administratoriui, tai atrodo kaip visiškai unikalus sprendimas – su individualiu dizainu, pritaikymu konkrečiai verslo nišai – nesvarbu, ar tai bus padangų, ar drabužių, ar rankdarbių e. parduotuvės. Mūsų patirtis ir žinios šiai dienai jau leidžia pastebėti dėsningumus, kas kiekvienai nišai reikalinga ar aktualu ir į karkasą įtraukti net ir specifinės konkrečios produktų nišos aktualius funkcionalumus. Apskritai, mūsų tikslas paprastas, – kad e. parduotuvė kainuotų dvigubai mažiau nei rinkos standartas ir būtų įgyvendinta dvigubai greičiau.

– Skamba per gerai, kad būtų tiesa. Kur „paslėptos“ išlaidos?

– Jų nėra. Mes išvengėme nereikalingo darbo kartojimo. Turime savo sukurtų modulių paketą ant atvirojo kodo Lietuvoje populiariausių „PrestaShop“ ir „Sylius“ platformų, kuris leidžia klientui turėti lojalumo programas, aiškų pirkinių krepšelių žingsnių seką, visus būtinus ir reikalingus marketingo įrankius, optimizuotą paiešką ir ne tik. Į šį sprendimą sudėjome savo daugiau nei penkiolikos metų brangių perkamų tyrimų, patirties iš matomų realių klientų pardavimų ir asmeninę patirtį. Visa tai yra sprendimas ir funkcijos, kurios bet kokiu atveju reikalingos 9 iš 10 parduotuvių. Kiekvienas mūsų modulis yra ištestuotas ir paprastas naudoti – nereikia programuotojo įsikišimo administruojant. Kitaip tariant, klientas neperka „katės maiše“ – gauna stabilų, patikrintą sprendimą, kuris dar ir pritaikytas jo rinkos segmentui.

– Kokias naudas pasinaudojęs jūsų sukurtu modulių paketu gauna e. parduotuvės savininkas?

– Pirmiausia – jis taupo pinigus ir laiką. Greitesnis paleidimas reiškia greitesnę grąžą. Antra, e. parduotuvė nuo pirmos dienos yra optimizuota pardavimams – lankytojas greitai randa prekę, kurios ieško, o apsipirkimo procesas aišku. Visa tai didina užsakymų kiekį ir vidutinę krepšelio vertę.

Trečia – nėra nuomos ar licencijų mokesčių. Skirtingai nei „uždaros“ sistemos, mūsų sprendimas priklauso klientui. Jei jis nori plėsti funkcionalumą ar pereiti prie kitos rinkos – nėra jokių apribojimų.

Ir dar vienas svarbus dalykas – palaikymas. Mes užtikriname, kad į kritines problemas reaguojame per valandą darbo metu, reguliariai teikiame atnaujinimus ir konsultacijas. Verslui tai reiškia, kad sistema visada veikia, o e. parduotuvė ne tik gyvuoja, bet ir nuolat uždirba daugiau.

– Kas dažniausiai kreipiasi į jus?

– Mūsų klientai dažniausiai yra įmonės, kurios jau turi patirties su e. komercija – jos nori antros ar trečios parduotuvės, bet nebenori brangių ir ilgų projektų. Taip pat kreipiasi verslai, kurie supranta, kad vien šabloninė parduotuvė neužtikrins augimo. Kam investuoti į tai, ką vėliau teks išmesti? Aš siūlau savo klientams iškart investuoti į gerus pamatus, gerą sprendimą, kurį galės vystyti, o vystymo kaštai taip pat bus pigesni. Mūsų „PrestaRock“ karkasas leidžia turėti ir konkrečiai verslo nišai pritaikytą unikalų dizainą, ir kartu išvengti milžiniškų kaštų bei mėnesių mėnesiais trunkančio kūrimo.

– Kaip atrodo rezultatas, gaunamas bendradarbiaujant su jumis?

– Rezultatas paprastas: kokybiška, patikima ir pardavimus generuojanti e. parduotuvė už pusę įprastos kainos. Įsivaizduokite situaciją, kuomet mūsų konkurentai šabloną bando parduoti kaip unikalų sprendimą: turbūt nesinorėtumėte būti apgauti, ar ne taip? Įsivaizduokite ir kitą situaciją, kuomet vietoje šimto tūkstančių eurų kainuojančios e. parduotuvės bene daugiau ar tiek pat gaunate už pusė kainos. Ir ji sukuriama per kelis mėnesius, o ne metus.

Pavyzdžiui, kreipėsi baldų furnitūra prekiaujanti įmonė, kuri jau turėjo kelis paskaičiavimus, jog jų pageidaujamo dizaino ir funkcionalumo tinklapis kainuos ne mažiau kaip 120.000 Eur be PVM. Išanalizavę kliento pageidavimus ir pasinaudoję jau turimu karkasu bei moduliais reikalaujamo funkcionalumo e. parduotuvę sukūrėme už vos 55.000 Eur. Kitam klientui, prekiaujančiam namų apdailos ir interjero prekėmis, e. parduotuvę sukūrėme su tris kartus didesniu funkcionalumu, nei siūlė konkurentai. Tokie sprendimai klientui sudarė galimybes išsamiau, įvairias pjūviais analizuoti pardavimus ir priimti sprendimus, kurie didina lankomumą, klientų lojalumą, skatina baigti pradėtus pirkimus ir galiausiai gerokai padidina apyvartą.

Kitaip tariant – mūsų klientai gauna technologinį sprendimą, kuris užtikrina realų konkurencinį pranašumą: jie startuoja greičiau, pigiau ir jau nuo pirmos dienos turi įrankius, padedančius parduoti daugiau.

Taigi, verslui, norinčiam operatyviai susikurti ir turėti funkcionalią bei pajamas patikimai generuojančią e. parduotuvę šiandien nebereikia rinktis tarp kainos ir kokybės. Mūsų klientai, pasirinkę Lietuvoje sukurtą „PrestaRock“ sprendimą jau ne kartą įrodė, kad galima turėti abu dalykus: e. parduotuvę, kuri kainuoja dvigubai pigiau, įgyvendinama dvigubai greičiau ir yra aukščiausios kokybės.

52795
130817
52791