Nuo „Excel“ failo iki Europos rinkos lyderio: kaip „Ovoko“ pakeitė automobilių dalių prekybą?

Nuo autolaužyno iki tarptautinės platformos
„Ovoko“ istorija prasidėjo dar 2016 metais, kai įmonės įkūrėjas Justinas Baranovskis įsigijo autolaužyną ir kartu su kolegomis ėmė ieškoti būdų, kaip aiškiau sukatalogizuoti turimas detales. Pirmasis katalogas gimė paprasčiausiame „Excel“ faile – tačiau ši idėja greitai išaugo į platformą, kuri šiandien jungia šimtus automobilių dalių pardavėjų ir milijonus pirkėjų 25-iose Europos šalyse.
„Iš pradžių ieškojome sprendimo, kuris leistų vienam autolaužynui dirbti efektyviau, tačiau greitai supratome, kad tokio patogaus įrankio reikia visai rinkai. Šiandien „Ovoko“ padeda pardavėjams realizuoti automobilių dalis, o pirkėjams – patogiai jas rasti ir įsigyti internetu“, – pasakoja „Ovoko“ vykdantysis direktorius Saulius Česnulevičius.
Per devynerius metus įmonė tapo vienu iš rinkos lyderių Europoje. Svarbiausiais lūžio taškais tapo investicijos, leidusios plėsti komandą, tobulinti produktą ir stiprinti pozicijas užsienyje.
„Pirmoji investicija leido mums pradėti samdyti darbuotojus ir kurti tokį produktą, kokį matome šiandien. 2022 metais gauta „Series A“ investicija buvo dar vienas esminis žingsnis – tuomet komanda išaugo daugiau nei šimtu žmonių, o mes pradėjome aktyviai investuoti į rinkodarą bei plėtrą Vakarų Europoje, tapdami ne tik lietuvišku, bet ir pilnai tarptautiniu produktu. Pernai pasiekėme dar vieną etapą – „Series B“ investicija atvėrė galimybes dar daugiau inovuoti. Kiekviena investicija atnešė naujų iššūkių, bet kartu ir leido mums pereiti į naują, aukštesnį lygį“, – sako S. Česnulevičius.
Sujungė pirkėjus ir pardavėjus iš visos Europos
„Ovoko“ privalumas – galimybė vienoje vietoje rasti itin platų naudotų automobilių dalių asortimentą iš įvairių Europos šalių. Pirkėjai gali rinktis iš dešimčių milijonų automobilių dalių už mažesnes kainas ir patogiai jas pirkti internetu – lygiai taip pat, kaip jau tapo įprasta pirkti daugelį kitų prekių.
Tuo metu pardavėjai vertina tai, kad jų prekės gali būti lengvai parduodamos visoje Europoje. Be to, jiems patiems nereikia rūpintis klientų aptarnavimu bei prekių paruošimu.
„Kiekvienoje šalyje automobilių parkas skiriasi, bet mes jungiame autolaužynus iš skirtingų regionų, todėl pirkėjai gauna unikalią galimybę rinktis iš milijonų dalių. Be to, pardavėjams siūlome sandėlio valdymo ir prekybos sprendimus, kurie padeda auginti jų verslą kartu su mumis. Visa tai testuojame savo „M7“ laboratorijoje Kuprioniškėse, kur patys ruošiame dalis ir ieškome būdų, kaip procesus padaryti dar efektyvesnius“, – aiškina S. Česnulevičius.
Verslo augimui svarbi ir logistika
Vystant autodalių verslą ne mažiau svarbus ir logistikos vaidmuo – greitis, kaina, patogumas ir pristatymo būdų įvairovė tiesiogiai lemia gerą pirkėjų patirtį.
„Efektyvi logistika yra būtina mūsų platformos dalis. Net ir geriausia detalė praranda vertę, jei jos reikia laukti pernelyg ilgai, ypač tais atvejais, kai automobilį reikia skubiai remontuoti. Klientams taip pat svarbus patogumas – galimybė pasirinkti pristatymą į namus, darbovietę, paštomatą ar atsiėmimo punktą“, – sako „Ovoko“ logistikos optimizavimo vadovas Vilius Pavilionis.
.jpg)
Jo teigimu, siekiant atliepti šiuos klientų lūkesčius, „Ovoko“ pradėjo bendradarbiauti su siuntų pristatymo bendrove „Venipak“.
„Venipak“ turi stiprią infrastruktūrą Baltijos šalyse – regione, iš kurio ir prasidėjo „Ovoko“ kelionė. Nors ir plečiamės visoje Europoje, Baltijos šalys mums išlieka itin svarbus regionas. Siekiame tiek pirkėjams, tiek pardavėjams suteikti kiek įmanoma geresnę patirtį, todėl bendradarbiaudami su logistikos partneriais, vertiname lankstumą, patikimumą, bei gerą kainos ir kokybės santykį. „Venipak“ komanda greitai reaguoja į iškilusias problemas, siūlo lanksčius sprendimus ir nuolat siekia tobulinti bendradarbiavimą – tai prisideda prie mūsų verslo augimo“, – pabrėžia V. Pavilionis.
Pasak jo, bendrovei svarbu, kad logistikos partneriai ne tik tinkamai vykdo prekių pristatymo įsipareigojimus, bet ir supranta specifinius verslo poreikius.
„Logistika yra pakankamai nusistovėjusi industrija, todėl labai vertiname, jog turime partnerių, kurie supranta „Ovoko“ kuriamą potencialą Lietuvai ir visai Europai, ir geba prisitaikyti prie mūsų besikeičiančių poreikių. Mums, kaip greitai augančiam ir su įvairiomis siuntomis dirbančiam verslui, tai yra ypatingai svarbu“, – dalijasi V. Pavilionis.
Ateityje – dar didesnė plėtra Europoje
Š. Česnulevičius pasakoja, kad bendrovė šiuo metu yra inovacijų ir ilgalaikių investicijų etape – siekia sukurti naujus inovatyvius sprendimus, kurie padės verslui augti.
„Turime ir iššūkių – visi mūsų kuriami sprendimai eina dar nepramintu keliu, o mes siekiame kurti tokius sprendimus, kokių rinkoje dar nėra. Būtent dėl to daug testuojame, ir tik pabandę inovacijas žinosime, kas iš tiesų veikia, o kas – ne. Tačiau drąsiai einame į priekį – nes tik taip galime sukurti kažką, kas iš tikrųjų suteiks vertę ne tik mūsų pirkėjams ar pardavėjams, bet ir visai Europos naudotų automobilių dalių rinkai“, – dalijasi S. Česnulevičius.
„Ovoko“ vadovai sutaria, kad didžiausias potencialas slypi Europos šalyse. Įmonė jau šiandien padeda autolaužynams iš įvairių šalių pereiti į internetinę prekybą, o ateityje planuoja dar aktyviau dirbti su B2B segmentu.
„Naudotų dalių rinka turi milžinišką potencialą. Matome, kad galime padėti dar daugiau pardavėjų pereiti į skaitmeninę erdvę ir pasiekti pirkėjus visoje Europoje. Tuo pačiu daug dėmesio skiriame B2B klientams – servisams, dirbtuvėms, verslams, kurie ieško greitai pristatomų, kokybiškų ir nebrangių dalių. Mūsų tikslas – kad „Ovoko“ taptų dar platesne, dar patogesne platforma, kuri kurtų vertę visiems grandinės dalyviams“, – apibendrina S. Česnulevičius.