2025-10-09 05:45

Pigių skrydžių verslo modelis rodo silpnumo ženklus

Didžiausios JAV pigių skrydžių bendrovės „Spirit Airlines“ išlikimo galimybės kelia daug abejonių. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Didžiausios JAV pigių skrydžių bendrovės „Spirit Airlines“ išlikimo galimybės kelia daug abejonių. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) keleivinės aviacijos rinka laikoma diktuojančia tendencijas visame pasaulyje, todėl čia matomi pokyčiai vertinami kaip realistinė prognozė verslui likusiame pasaulyje. Dabar didžiausia šioje šalyje pigių skrydžių bendrovė „Spirit“ antrą kartą per metus prašo apsaugos nuo kreditorių. Negalavimus rodo ir didžiųjų Azijos kompanijų finansiniai rezultatai, o Europoje padėtis kitokia.

Prieš mažiau nei metus apsaugos nuo bankroto paprašiusi ir šiemet bankroto išvengusi „Spirit Airlines“ rugpjūtį vėl paskelbė apie tai, kad jos išlikimo dar bent metus galimybė yra „labai abejotina“ dėl tebesitęsiančių nuostolių ir nedidėjančių pajamų. Rugsėjo pradžioje bendrovė vėl pateikė apsaugos nuo kreditorių prašymą ir paskelbė ketinanti mažinti savo orlaivių parką, maršrutų tinklo apimtį, atleisti šimtus pilotų, taip žadėdama metines išlaidas mažinti „šimtais milijonų dolerių“.

„Spirit“ praranda pinigus dar nuo 2020-ųjų pandemijos. Pasak naujienų portalo CNN, nuo šių metų kovo, kai kompanijai pavyko išvengti bankroto, patirti nuostoliai siekė 256 mln. USD (apie 218 mln. Eur), o naujausios ataskaitos rodo, kad pajamos šiemet yra 20% mažesnės nei atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu.

52795
130817
52791