RUBRIKOS NAUJAUSI
                            2025-10-18 14:14
                        
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                                    
                            2025-10-08 20:11
                        
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                                    
                            2025-09-05 12:56
                        
                    
                    
                    
                    
                                            
                    
                    
                                     
                         
                                     
                                     
                                     
                         
                                     
                                     
                         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                         
                         
                                     
                                     
                         
                         
                         
                         
                        
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Net neabejoju kiniečio pergale.
Kada nors bus ir Kinijos gamintojo pergalė. Bet dar tikrai ne šiemet.
Jeigu reikėtų spėti kas laimės, manau Renault 4 turi labai gerus šansus. Čia tas pats Renault 5, tik su kita išvaizda ir be esminio Renault 5 trūkumo - per mažai vietos galinėse sėdynėse. Praeitais metais Renault 5 laimėjo gausybę "car of the year" apdovanojimų, įskaitant "European car of the year". Renault 4 yra geresnė Renault 5 versija ir turėtų būti vienas iš stipriausių kandidatų.
Kia EV4 dar vienas labai stiprus pretendentas laimėti.
Su Kinijos gamintojais kol kas problema ta pati. Trumpai naudojant, atrodo labai patrauklus elektromobilis. Ilgiau naudojant pradeda visko lįsti. Vėluojančios ar nelogiškai brangios taisymo detales. Dalis komponentų neilgaamžiai. FAW Hongqi E-HS9 gerai iliustruoja šią problemą. Tai yra 100k kainavęs Kinijos gamintojo elektromobilis. Dalis ankstyvų apžvalgų lygino su Rolls Royce Cullinan nei Bentley Bentayga. Viskas atrodė labai gerai. Ir pradėjo lįsti nenumatytos problemos. Vieniem pirkejam reti gedimai, kitiem reti programinės įrangos bug'ai. Kai reikėjo taisyti, pvz po smulkios avarijos, detalės kainuodavo komiškai daug ir reikėjo laaaaabai ilgai jų laukti. Savininkai net "classaction lawsuits" darė prieš gamintoją. Antrinėje rinkoje, tai buvo greičiausiai nuvertėjantis automobilis. Vos 1-2 metų senumo buvo pardavinėjamas už 30k eurų, daugiau nei 3 kartus pigiau.
Taisau rašybos klaidą. Parašyta: Dalis ankstyvų apžvalgų lygino su Rolls Royce Cullinan nei Bentley Bentayga. Turėjo būti: Dalis ankstyvų apžvalgų lygino su Rolls Royce Cullinan bei Bentley Bentayga. Komentaras: B ir N klaviatūroje kaimynai ir ne tą paspaudžiau.
"Elektromobiliai bus bandomi automagistralėje, važiuojant 130 km/val. greičiu." Tai kad jau užporyt leistinas maksimalus greitis automagistralėse bus 110 km/h :)
“Konkursą” laimės labiausiai prie jo finansiškai prisidėjęs gamintojas. Klausimas, kodėl nei viename iš “Lietuvos metų automobilio” konkursante nėra nei vienos lietuviškos detalės?
@Orbit Gali būti kad yra kažkokia smulki Lietuvoje gaminta detalė. Lietuvoje yra keletas automobilių detalių gamintojų - Continental ir Hella bei tas Klaipėdos gamintojas kur laidus daro. Nepamenu pavadinimo. Ir čia galimai ne viska, čia tik ką aš žinau. Jeigu spėčiau kodėl Lietuvoje nedaug automobilių pramonės: 1) silpni universitetų pajėgumai automobilių pramonėje. Viena iš priežasčių yra mažėjantys inžinerijos studentų skaičiai. Mažai akademinio R&D finansavimo. Įrangos trūkumas ir t.t. 2) geografinė izoliacija Iš Lietuvos brangiau nusiųsti krovinius iki Europos automobilių gamyklų nei iš Lenkijos, Vengrijos ar Slovakijos. 3) energijos kainos Automobilių pramonei dažnais atvejais reikia daug energijos. Ir energijos kainos Lietuvoje...
Manau esminės priežastys čia: nėra daug žmonių, rūdos, anglių kasybos, metalurgijos ir kt. sunkiosios pramonės, taigi nėra sunkiosios pramonės inžinerinės tradicijos. Ir pasekmė - nėra automobilių gamybos.
Na yra kas dirba su prototipavimu, ir už tai gerai uždirba. Priežasčių ir daugiau yra, pvz. kiek pirminio metalo gamybos yra Lietuvoje ar aplink? Darbo kaštai irgi nebėra tiek maži, kad imlius darbui procesus atiduoti. Einant toliau, tai VDV pramonė iš vis sparčiai traukiasi, esamų gamintojų daugiau nei pakanka patenkinti pasiūlai, ir tarpusavyje kapojasi. Niekas nenori naujų gamyklų atidarinėti tokioje aplinkoje. Būtų galima elektromobilių sektoriuje kažką statyti, bet vėlgi, daugelis detalių yra tos pačios, kaip VDV, o akumuliatorių celes gaminti - neturime jokių privalumų. Nei žaliavos, nei lengvos aplinkosauginės sąlygos, nei itin pigi energija, nei itin didelė paklausa vietoje, nei ypatingi technologiniai gebėjimai. Bet ir nebūtina, tokiai mažai šaliai, kaip Lietuva, su 3 milijonais gyventojų ir ~1,3-1,4 mln. dirbančiųjų būti visuose sektoriuose. Pasaulyje yra įmonių, kurios vienoje gamykloje turi beveik tiek darbuotojų.
Geras, įdomu. Kas Lietuvoje dirba su prototipavimu?
Ne mano įmonės, neturiu teisės skelbtis. Nežinau ar neturi kokių konfidencialumo sutarčių. Tik pasakyti galiu, kad atskirų dalių prototipavimų, ne viso automobilio. Kas yra vieša, tai pvz. komercinio transporto galutinį surinkimą vykdančių įmonių turime, kurios santykinai didelės ir Europos mastu.
Įmonės veikla visais atvejais nebūna slaptas duomuo. Klientai ar sutarčių salygos taip, bet ne įmonės pavadinimas ir ką veikia. Elinta gal kažką smulkaus daro, bet skambėjo kad turim didesnių.
Kas, apart Altas Auto (ir tą kitą įmonę iš Vilniaus, kurios pavadinimo nepamenu) daro surinkimą?
O tai neužtenka? Apie surinkimą ir turėjau omeny. Įmonės pavadinimas ir ką veikia nėra slapta. Sutartys su klientais - taip. Taip pat ir ką pvz. lietuviai veikia su lustais - irgi slapta, bet veikia. Ir yra dalis pažangiausių procesorių kūrimo. Ir ne, tai ne Teltonika. Tiesiog daug pačios įmonės norėtų pasigirti, bet net negali. Dar nemaža dalis girtis net nenori, o tada visiems ir atrodo, kad nieko pažangaus neveikia lietuviai. Tik yra kvaila norėti, kad šalis su 1,2 mln. dirbančiųjų būtų kiekvieno produkto tiekimo grandyje, ir dar reikšmingoje dalyje, ne esmė, kad net jei visi dirbantys Lietuvoje būtų aukštos kvalifikacijos, vis tiek tam neužtektų žmonių. Deja aukštos kvalifikacijos ir pusės nėra.
Keista, kai proteguojama strateginio EU (tame tarpe ir Lietuvos) priešo - Kinijos produkcija.....
Nieko keisto, kai Europos gamintojai reaguodami į kinų pažangą, sako, kad mažina EV plėtros apimtis ar net gamybą, t.y. renkasi dar labiau atsilikti. Ir tada jau vartotojas kaltas, kad renkasi pažangesnį ir pigesnį. Gal metas gamintojams atsibusti, o tai Nokia likimas beldžiasi į duris.
Kas pirks tą kiną? Nu nebent eksperimentui koks influenceris, ar šiuolakinis silikoninis pankas.
O jei ant kiniečio uždėsi europietišką ženkliuką? Eksperimentui, su 7 ar 10 metų garantija atstovo Lietuvoje ar ES? Vokietijoje ar Norvegijoje jų jau nemažai. Vilniuje ir matau kasdien. Tiesą pasakius ir aš, didele dalimi kinų dalių pagrindu, pagamintu EV važinėju. Perkant labai nesidomėjau toliau to, kas yra surinkėjas ir garantiją kas suteikia. Ir na kinų gali nemėgti, bet sakyti, kaip gali pirkti kiną, kai eilėje industrijų, net nėra realių alternatyvų kinui - tai kaip vartotojas, tu ir renkiesi tai kas tau geriausia. Tame tarpe ir aš tą darau. Kai formuoju mintį, kaip politikos formuotojas, tai ir formuoju iš to kas svarbu šaliai/regionui, bet sprendimus priiminėju kaip vartotojas, ypač dėl didelių pirkinių.
Kažkada apie japonus taip sakė, paskui korėjiečius.. o vat žiūrėk dabar. Jau ir taip gatvėse, bent Vilniaus, pastebėt galima.
Žvelkite plačiau. Kalba apie komunistinės diktatūros (jos ideologijos aukų skaičius ženkliai viršyja bet kokių kitų diktatūrų skaičių ) galimybes tapti lyderiu bet kokioje visuomenės gyvenimo sferoje, yra niekinė. Gal būt laikinai tam tikruose ekonomikos sektoriuose tai ir įmanoma, tačiau bendrame kontekste suspausta savo pasirinkimuose visuomenė jokiu būdu negali aplenkti savo iniciatyvomis ir galimybėmis laisvos visuomenės individų iniciatyvas ir jų verslus. Neužmirškime ir to fakto, jog 100 proc visos kinų technologijos yra pavogtos pačiu įžuliausiu būsu iš pragmatiškųjų vakariečių, kurie sumokėjo (ir tebemoka) tokią žioplumo kainą, vaikydamisi pigesnės darbo jėgos.
EV srityje kinai jau senokai lyderiauja ir kuria technologijas patys. Taip, nesilaiko patentų ir intelektinės nuosavybės apsaugų. Vakariečiai irgi ne be dėmių - kolonizmo laikais tiek prisiplėšė iš tos pačios Kinijos ir kitų Azijos šalių, kad suteikė jiems pranašumą ilgam. Ir ne intelektinę nuosavybę pavogė, o išteklius.
Wishful thinking.
„Lietuvos metų automobilis 2026“ dalyviai: 🇩🇪 „Audi A5“ 🇩🇪 „Audi A6“ 🇩🇪 „Audi A6 Avant“ 🇩🇪 „Audi Q5“ 🇨🇳 „BYD Dolphin Surf“ 🇨🇳 „BYD Sealion 7“ 🇫🇷 „Citroën C5 Aircross“ 🇷🇴/🇫🇷 „Dacia Bigster“ 🇨🇳 „Dongfeng Box“ 🇨🇳 „Forthing T5 EVO“ 🇨🇳 „GWM Wey 03“ 🇰🇷 „Hyundai IONIQ 9“ 🇰🇷 „KGM Musso“ 🇰🇷 „Kia EV4“ 🇰🇷 „Kia Sportage“ 🇨🇳/🇸🇪 „Lynk & Co 02“ 🇨🇳/🇸🇪 „Lynk & Co 08“ 🇯🇵 „Mazda 6e“ 🇩🇪 „Mercedes-Benz CLA“ 🇨🇳/🇬🇧 „MG HS“ 🇨🇳/🇬🇧 „MG S5“ 🇨🇳/🇬🇧 „MG ZS“ 🇯🇵 „Nissan Ariya NISMO“ 🇩🇪 „Opel Grandland“ 🇫🇷 „Renault 4 e-Tech“ 🇨🇿 „Škoda Elroq“ 🇯🇵 „Subaru Forester“ 🇺🇸 „Tesla Model Y Juniper“ 🇯🇵 „Toyota Corolla Cross“ 🇩🇪 „Volkswagen Tayron“ 🇨🇳 „Voyah Courage“ 🇨🇳 „Xpeng G6“ 🇨🇳 „Xpeng G9“
Šaltinis: https://pressauto.lt/startuoja-konkursas-lietuvos-metu-automobilis-2026-tarp-gerai-zinomu-senbuviu-ambicingi-automobiliu-rinkos-naujokai/
Niekinis konkursas pasidarė kai rinks 13(!) nugalėtojų. Konkurso „Lietuvos metų automobilis 2026“ nominacijos: 1. „Ignitis ON“ Metų elektromobilis 2. „DKV Mobility“ Įmonės automobilis 3. „Febi Metų PRO“ 4. „Nord Security“ Kibernetiškai saugiausias automobilis 5. „Autoplius“ Metų inovacija 6. Metų 4×4 7. Metų saugiausias 8. Tautos automobilis 9. Metų vairas 10. Mažasis metų vairas 11. Metų automobilis iki 35 000 eurų 12. Metų automobilis iki 55 000 eurų 13. Metų automobilis per 55 000 eurų
Šaltinis: https://pressauto.lt/startuoja-konkursas-lietuvos-metu-automobilis-2026-tarp-gerai-zinomu-senbuviu-ambicingi-automobiliu-rinkos-naujokai/
O kaži kodėl nėra metų automobilio iki 20k eurų?
Ar būtų iš ko rinktis? Pigiausias Peugeot modelis, Peugeot 208, prasideda nuo 20k eurų. Ta pati dainelė ir su kitais. Pigiausias Volkswagen, VW Polo, prasideda virš 20k.
Dacia spring 18-19kEur pilnos komplektacijos, puikus miesto automobilis.
Visiškas bardakas su 13 nominacijų. 3 ne automobiliams, bet likusios 10 yra automobiliams. 33 dalyvių, iš kurių dalis visiškai random. Nei geri, nei populiarūs, tiesiog... bele dalyvis. Visos apžvalgos prastai atsiliepa apie Forthing T5 EVO, bet Lietuvoje dalyvaus metų auto rinkimuose. Ppiec. 33 dalyviai ir 10 laimėtojų. Visiem po prizą, bele susimokėk. Toks ir konkursas.
Labai keistai atrodo kai konkurse dalyvaus trečiarūšiai pasirinkimai kaip Dongfeng Box ar Forthing T5 EVO. Labai keistai atrodo ir belekiek apdovanojamų kategorijų. Galima iškart 20 kategorijų padaryti ir pardavinėti laimėjimą. Visiem vietos užteks.
Iš konkurso dalyvių, keletas išsiskiria ypač gerais atsiliepimais tarptautiniuose testuose, pvz Renault R4: – TopGear: 9 / 10 (Renault 4 Review) – Electrifying 9 / 10 (Renault 4 E-Tech Review) – What Car? 4 / 5 (Renault 4 Review) – Car Magazine 5 / 5 (Renault 4 E-Tech (2025) review: like a 5, but better) – AutoExpress 4,5 / 5 (Renault 4 review) – CarExpert 5 / 5 (Renault 4 E-Tech review) Yra daugiau kurie tarptautiniuose testuose gauna ypač gerus atsiliepimus. Bus matys ar vienas iš jų laimės, ar čia yra "susimokėk ir duosim prizą" lygio konkursas.
[[reply to: Personus non politicus]] Iš išvardintų, kai kurie negali laimėti, jeigu sąžiningi apdovanojimai. Šitiem be šansų: 🇨🇳 „BYD Dolphin Surf“ 🇨🇳 „Dongfeng Box“ 🇨🇳 „Forthing T5 EVO“ 🇨🇳 „GWM Wey 03“ 🇰🇷 „KGM Musso“ 🇨🇳/🇸🇪 „Lynk & Co 02“ 🇨🇳/🇸🇪 „Lynk & Co 08“ 🇨🇳/🇬🇧 „MG HS“ 🇨🇳/🇬🇧 „MG S5“ 🇨🇳/🇬🇧 „MG ZS“ 🇨🇳 „Voyah Courage“ 🇨🇳 „Xpeng G6“
Iš išvardintų kiniečių, šitie du ok, bet irgi meh. 🇨🇳 „BYD Sealion 7“ 🇨🇳 „Xpeng G9“
Iš dalyvaujančių automobilių, labai lengva atskirti favoritus: 🇷🇴/🇫🇷 „Dacia Bigster“ 🇰🇷 „Kia EV4“ 🇫🇷 „Renault 4 e-Tech“ 🇨🇿 „Škoda Elroq“ 🇺🇸 „Tesla Model Y Juniper“ 🇯🇵 „Toyota Corolla Cross“ 🇩🇪 „Volkswagen Tayron“
Juokinga šiek tiek. Vw passat, pusę jų easy lenkia.