„LTG Cargo“ veža „LTG Cargo“ veža „LTG Cargo“ veža „LTG Cargo“ veža „LTG Cargo“ veža

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-10-30 05:00

Nuo einamųjų remontų iki inovacijų: „LTG Cargo“ užtikrina lokomotyvų patikimumą

Elektriniai lokomotyvai yra greitesni, galingesni, jų mažesni techninės priežiūros kaštai – jie apie tris kartus efektyvesni nei dyzeliniai traukos riedmenys.
Elektriniai lokomotyvai yra greitesni, galingesni, jų mažesni techninės priežiūros kaštai – jie apie tris kartus efektyvesni nei dyzeliniai traukos riedmenys.
LTG grupės bendrovė „LTG Cargo“ teikia ne tik krovinių gabenimo geležinkeliais paslaugą, bet ir technikos – įvairių tipų lokomotyvų, priežiūros ir remonto paslaugas. Pasak Audriaus Puko, „LTG Cargo“ technologinio turto valdymo vadovo, bendrovės veikla Europoje išsiskiria visapusiškumu – klientams belieka galvoti tik apie savo verslą, o su geležinkelio pervežimais ir technikos priežiūra bei remontu susijusius klausimus sprendžia „LTG Cargo“.

„LTG Cargo“ turi per 200 lokomotyvų ir teikia pervežimo bei manevravimo paslaugas: magistraliniais lokomotyvais – pervežimų, manevriniais – vagonų perstumdymo terminaluose, įmonių teritorijose ir pan. Be to, dalis lokomotyvų yra 1 435 mm vėžės, t. y. taip vadinamos europinės, kuri naudojama į vakarus nuo Lietuvos – Lenkijoje ir kitose šalyse. Lietuvoje didžiausią dalį sudaro 1 520 mm pločio vėžė, kuri naudojama Latvijoje, Estijoje ir Ukrainoje, o 1435 mm geležinkelio vėžė, siekianti apie 100 km, nutiesta nuo Lenkijos sienos iki Kauno.

Pagalba – ir europinės, ir plačiosios vėžės lokomotyvams

„Daugiausiai, suprantama, remontuojame savo bendrovės riedmenis, bet prižiūrime bei šias paslaugas teikiame ir išorės klientams – Lietuvos ir užsienio įmonėms, kurios turi savo lokomotyvų parką. Specialia įranga aprūpintos mūsų mobiliosios brigados gali atlikti einamuosius remonto darbus bet kur Lietuvoje, Latvijoje ar šiaurės Lenkijoje, o lokomotyvų remonto depuose atliekame  didesnės apimties remontus, kai tenka iš esmės atnaujinti lokomotyvo mazgus, agregatus ar kitas sistemas, – atkreipia dėmesį A. Pukas. – Šias paslaugas teikiame ir 1 435, ir 1 520 mm bėgiais važiuojantiems lokomotyvams. Europinės vėžės lokomotyvus galime persikelti ir atsigabenti – dėl turimos infrastruktūros „LTG Cargo“ geba pasiūlyti paslaugas dirbant ant abiejų geležinkelio vėžių.“

Audrius Pukas, „LTG Cargo“ technologinio turto valdymo vadovas: „„Daugiausiai remontuojame savo bendrovės riedmenis, bet šias paslaugas teikiame ir kitoms Lietuvos bei užsienio įmonėms, kurios turi lokomotyvų parką.“

Šiuo metu europinė geležinkelio vėžė iš Lenkijos per Šeštokus yra nutiesta iki Kauno. Pasienyje arba Kaune „LTG Cargo“ klientų krovinius, taip pat ir remontuoti skirtus lokomotyvus ar vagonus, gali perkrauti iš vienos ant kitos vėžės.

A. Pukas primena, kad net dyzeliną deginantys lokomotyvai iš tiesų važiuoja ne vidaus degimo variklio varomi, o naudodami elektros traukos variklius, kuriems elektrą tiekia dyzelinio variklio sukamas generatorius – taigi, lokomotyvas yra tartum elektrinė ant ratų.

„Lokomotyvas yra sudėtingas įrenginys. Mūsų specialistų kompetencijos leidžia atlikti reguliarius patikrinimus, periodinius techninius aptarnavimus, smulkius ir didelės apimties bei kapitalinius remontus, kai maždaug kas 10–12 metų visas lokomotyvas yra atnaujinimas pakeičiant apie 70% detalių. Šios paslaugos teikiamos ir LTG grupėje naudojamiems riedmenims, ir išorės klientams šalyje bei užsienyje, pavyzdžiui, Ukrainoje, kur naudojama plačioji vėžė, ir Lenkijos, kur naudojami europinės vėžės lokomotyvai“, – pasakoja „LTG Cargo“ technologinio turto valdymo vadovas.

Gali remontuoti ne tik geležinkelio techniką, ir ne tik depe

Anot A. Puko, „LTG Cargo“ gali teikti priežiūros bei remonto paslaugas ne tik geležinkelio, bet ir kitai sunkiasvorei technikai, jos komponentams, agregatams, nes įmonė turi išvystytą infrastruktūrą, įrangą, techniką bei kompetentingų įvairių sričių specialistų, kurie gali aptarnauti kritinius technikos komponentus: vidaus degimo ir elektros traukos variklius, kuro sistemas, kompresorius, mechaninių pavarų, elektros mašinų ir prietaisų sistemas. Taip pat turima įranga gali atlikti pažangius metalo apdirbimo darbus įvairioms detalėms, įskaitant įvairias suvirinimo technikas, CNC pjovimą, tekinimą, frezavimą ir lenkimą.

„Taip pat teikiame laboratorijos paslaugas: naujausia modernia įranga galime atlikti įvairius sudėtingus ir detalius kuro, alyvų, kitų skysčių tyrimus ar matavimus chemijos ar kitoms transporto įmonėms, – atkreipia dėmesį „LTG Cargo“ technologinio turto valdymo vadovas. – Tai dar labiau praplečia mūsų paslaugų įvairiapusiškumą – jas galime teikti ne tik geležinkelio, bet ir  kitos rūšies sunkiosios transporto technikos, gamybos ar kitos srities įmonėms, kurioms tokios paslaugos reikalingos. Mūsų kompetencijos apima labai platų spektrą.“

A. Pukas pasakoja, kad smulkesniems geležinkelio technikos – lokomotyvų ir vagonų – remonto darbams atlikti yra sukurtos mobilios brigados, kurios paslaugas gali teikti bet kur Lietuvoje, Latvijoje, ir šiaurės Lenkijoje.

„Kai kada racionaliau mobiliai brigadai, kurią pagal poreikį gali sudaryti įvairūs darbuotojai, pavyzdžiui, vidaus degimo varikių specialistai, mechanikai, elektrikai, kokybės kontrolieriai, per valandą ar kelias nuvažiuoti į technikos gedimo vietą ir ją operatyviai suremontuoti, nei techniką pristatyti į remonto dirbtuves. Šią „greitąją pagalbą“ taip pat teikiame ir savo klientams jų teritorijose, kur jie eksploatuoja geležinkelio ar kitą sunkiąją techniką“, – teigia A. Pukas.

„LTG Cargo“ lokomotyvuose diegia ir sumanias nuotolinės diagnostikos sistemas, kurios informuoja apie realią technikos komponentų būklę ir perspėja apie pasikeitusius parametrus, kurie gali signalizuoti būsimus gedimus. Ši prevencinė priemonė padeda nuspėti gedimus ir reikalingą remontą atlikti prevenciškai bei parodo, kad tam tikras mazgas, kuris turėtų būti remontuojamas pagal gamintojo rekomendaciją, veikia patikimai ir jo techninis aptarnavimas gali būti atliktas vėliau.

„Taip taupydami savo kaštus taupome ir kliento kaštus“, – teigia A. Pukas.

Europinis sertifikatas ir elektriniai lokomotyvai

Jis akcentuoja, kad „LTG Cargo“ turi už techninę priežiūrą atsakingo subjekto sertifikatą ECM (angl. Entity in Charge of Maintenance) techninės priežiūros funkcijoms vykdyti. Įmonė, turinti ECM, atlieka svarbų vaidmenį Europos geležinkelių sistemos saugos srityje. Taikydama techninės priežiūros sistemą ji užtikrina, kad transporto priemonės, už kurias ji yra atsakinga, būtų saugios eksploatuoti.

„ECM sertifikatą turime ir europinės, ir plačios vėžės riedmenims prižiūrėti, o taip pat ir su tuo susijusius visus ISO sertifikatus. Kodėl tai svarbu? Pagal Europos teisės aktus kiekvienas lokomotyvo savininkas privalo turėti techninį prižiūrėtoją, kurio statusą apibrėžia ECM sertifikatai. „LTG Cargo“ viena pirmųjų Baltijos šalyse įvykdė visų keturių ECM lygių sertifikavimo reikalavimus ir pagal europinį modelį techninį aptarnavimą gali teikti ir savo, ir kitų bendrovių geležinkelio technikai“, – teigia A. Pukas.

LTG grupė baigia 363 km geležinkelio ruožo Vilnius–Klaipėda elektrifikacijos projektą, kur dyzelinius lokomotyvus pakeis elektriniai. Šis ruožas ypač svarbus – juo vežama apie 16% visų keleivių ir beveik 50% vietinių krovinių, tad „LTG Cargo“ aktyviai rengiasi pasitelkti elektrą.

Eglė Šimė, „LTG Cargo“ vadovė, ir Íñigo Parra, „Stadler Valencia“ vadovas, su elektrinio lokomotyvo modeliu.

„Elektrinių lokomotyvų įsigijimas – svarbus žingsnis ne tik LTG grupės įgyvendinamoje geležinkelio elektrifikacijos programoje. Šis įsigijimas žymi naujo – dar tvaresnio ir patikimesnio – krovinių pervežimo geležinkeliais pradžią, kai klientams galėsime pasiūlyti ne tik žalesnes, bet ir konkurencingesnes krovinių pervežimo paslaugas“, – sako Eglė Šimė, „LTG Cargo“ vadovė.

Šiemet planuojama baigti šiai plačiai vėžei skirtų elektrinių lokomotyvų projektavimo darbus, kuriuos, laimėjusi konkursą, gamins Ispanijos bendrovė.

„Elektriniai lokomotyvai yra greitesni, galingesni, jų mažesni techninės priežiūros kaštai – jie apie tris kartus efektyvesni nei dyzeliniai traukos riedmenys. Jie ruože Vilnius–Klaipėda naudos iš atsinaujinančių energijos išteklių pagamintą elektrą, todėl klientams galėsime pasiūlyti ne tik geresnį aptarnavimą, bet ir tvaresnes, visiškai žalias vežimo paslaugas. Dyzelinius lokomotyvus pakeitus elektriniais per metus šiame ruože į aplinką bus išmetama apie 32 000 tonų mažiau CO2“, – geležinkelio elektrifikavimo nauda dalinasi „LTG Cargo“ technologinio turto valdymo vadovas.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
52795
130817
52791