2025-09-23 05:45

Lenkai plukdys krovinius per Arktį, sako – gali pakeisti geležinkelius 

Gdansko uostas. Mildos Ancevičės nuotr.
Gdansko uostas. Mildos Ancevičės nuotr.
Laivyba Arkties vandenimis nuo šiol yra ne tik didžiausių pasaulio ekonomikų, nepatenkintų sunkumais Sueco ir Panamos kanaluose, reikalas. Maršrutą iš Kinijos į Europą per Arktį atidarė Lenkijos logistikos bendrovė „ATC Cargo“.

Kaip VŽ jau skelbė, galimybė Arkties vandenimis plukdyti krovinius iš Azijos į Europą ar Ameriką ir atvirkščiai domina ne vieną valstybę. Toks kelias yra kur kas trumpesnis nei tradicinis maršrutas per Sueco kanalą. Be to, kai pastarajame laivus nuolata puldinėja hučių sukilėliai, laivybos bendrovės dėl saugumo keliauja aplink Afriką, pro Gerosios Vilties kyšulį. Toks pasirinkimas lemia gerokai didesnius kaštus, be to, kroviniai galutinį tašką pasiekia tik per 50–60 dienų. 

Pavyzdžiui, plaukiant iš Roterdamo uosto Nyderlanduose į Tokiją Japonijoje, maršrutas per Sueco kanalą siekia 20.000 km. Plaukiant aplink Afriką, pro Gerosios Vilties kyšulį, prie jau minėto maršruto prisideda dar apie 12.000 km. Jei laivas iš Roterdamo į Tokiją plauktų Šiaurės jūrų keliu, atstumas siektų apie 13.000 km. Be to, Šiaurės vandenimis nusidriekęs laivybos kelias pasiekia ir Šiaurės vakarų jūrų kelią, vedantį pro Kanadą ir JAV, tad aplenkti galima ne tik Sueco, bet ir Panamos kanalą. 

52795
130817
52791