Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

68
  • 2025-10-21T08:11:57+03:00

    Užtat CO2 pėdsakas sumažės ir turės daugiau laiko DEI agendai ir geresniam work-life balansui.

  • 2025-10-21T08:34:13+03:00

    Italai ilgai netrauks. ES vėl paleis pinigų spausdinimą

    • 2025-10-21T08:42:31+03:00

      Gal gali papasakoti kas yra pinigu spausdinimas, kaip tai paveiks ekonomiką?

    • 2025-10-21T10:14:49+03:00

      Infliacija arba pinigo nuvertejimas. Ir dar skurdinimas visu.

  • 2025-10-21T09:01:03+03:00

    Dirbu su vokieciais ir is tiesu ten dideles problemos. Is 4 mano klientu 2 uzsidare, tai buvo ne nauji zaidejai o senos imones. Like du labai sumazine apimtis, toks vaizdas kad bando isgyventi. Labai liudnos nuotaikos ten. Del kainu irgi teisingai ivardinta straipsnyje, viskas nukrito i 2005m, tik beda tame kad iki 2025 visos darbo sanaudos isaugo bent 3 kartus. Sandeliai perpildyti, tu prekiu verte neaiski kai poreikis sustojas. Viso to rezultatas yra masiskai uzsidarancios imones, tas labai liecia pramone. Tas Izgorodino komentaras kad tai sansas Lietuvai yra perdetas optimizmas, joks tai ne sansas, nieks nebegs cia ir ne statys nauju gamyklu, Lietuva jau seniai nera patraukli kas liecia investicijas. Realiai neturi ka pasiulyti.

    • 2025-10-21T11:15:56+03:00

      Izgorodinas remiasi igalaikiais faktiniais rezultatais - kiekvienas krizė ir susvyravimas, baigiasi tiekimo grandinių persistumdymu, kur laimi net ne pigiausias, o lanksčiausias. Lankstumu lietuviai ir pasižymi, rezultatas visada buvo eksporto augimo šuolis. Neturi ką pasiūlyti? :D Remiantis kuo?

    • 2025-10-21T11:55:10+03:00

      Kai buvo 200€ mma vokiečiai čia nejo, per žemas darbo lygis buvo, ka gali pareikalaut mokedamas 200€ men?

    • 2025-10-21T11:55:28+03:00

      Dabar pats tas

    • 2025-10-21T12:06:02+03:00

      Galit plačiau apie lietuvių lankstumą - skamba gražiai, bet kas tai yra? Kažkokie mistiškai maži lead time'ai būtent Lietuvos teritorijoje ar tiesiog mes pripratę prisitaikyti? Ar tiesiog mes save dar nespėjome užreguliuoti taip, kaip old EU? Tas šansas Lietuvai yra daugiau retorika, negu insight'as. Kaip ir nesustabdomas Lietuvos augimas yra tik PRas.

    • 2025-10-21T12:14:09+03:00

      Siuo atveju deja krize uzsitese ir skinasi savo vaisius. As irgi remiausi savo patirtimi nes ne viena krize esam isgyvene. Kad krize bus jau matesi praeitu metu Lapkriti, krizes isgyvena tik tie kurie uzaugina gera sluoksni lasiniu ir iveda griezta vidaus finansu valdymo drausme. Bet tiesa ta kad Izgorodinas speja o ne remiasi, tai yra didelis skirtumas. Niekas nesitikejo tokiu turbulensiju po covido ir dabar vis dar esamo karo. Tai nera ta standartine situacija, tai jau kazkas naujo. Del to ta EU domino pradejo byreti, tas labai gerai atspindi kas vyksta Prancuzijos, Vokietijos politikoje. Kas liecia apie Lietuva tai nesivelsiu i diskusija nes ji per ilga, labai jau daug reiks rasyti.

  • 2025-10-21T09:24:20+03:00

    Tai žadintuvo skambutis Lietuvos pramonei. Nes euro biurokratija laimi prieš verslą. Socializmas laimi prieš verslą. Verslas demonizuojamas, parodomas kaip visų bėdų ir lengvo žmogaus egzistavimo trukdis.

    • 2025-10-21T11:17:13+03:00

      Prašau, konkrečiai įvardinkite, kuris/kurie eurobiurokratijos punktai nulėmė Vokietijos pramonės stojimą. Ne bendromis frazėmis, kurios rodo, kad nieko neraukiate, tiesiog, kad nepatinka Europos kryptis, net neaišku, ar bendrai esate prieš ES, ar kažkuris ES aspektas nepatinka.

    • 2025-10-21T12:06:24+03:00

      1. ES socialinės direktyvos (darbo laiko, atostogų, darbo saugos) sumažino lankstumą gamybos sektoriuje. 2.ES aplinkosaugos normos automobiliams „Euro 7“ surišo rankas ir kojas automobilių pramonei ir davė suėsti Kinijai 3.ES direktyvos (pvz., Habitat Directive, Water Framework Directive) reikalauja ilgo derinimo dėl bet kokios gamyklos įrengimo 4. ES konkurencijos teisės ribojimai State Aid Rules, patys sau surišo rankas prieš kinų dempingą 5. ES emisijų kvotos (ETS, CBAM) pabrangino energiją, ypač pramonės sektoriui. Nesu prieš ES atvirkščiai. Bet biurokratai turėtų išeiti iš savo kabinetų ir pamatyti realybę

    • 2025-10-21T16:12:28+03:00

      1. Kokios ES direktyvos reguliuoja darbo laiką, atostogas, ir kokios darbo saugos taisyklės sumažino lankstumą? 2. Totaliai nesąmonė. Kinai autopramonę sulesti baigia ne nukonkuruodami su Euro4 neatitinkančiais VDV automobiliais, o su elektromobiliais. Čia kritika galėtų būti, kad ES leisdama bent centą investuoti į VDV tobulinimą, leido kinams suėsti ES gamintojus. 3. Čia galėčiau pritarti, vėlgi, esančių gamyklų konkurencingumo nelabai daug veikia. 4. Iš dalies taip, bet prieš dempingą kovojama muitais, ne savo pramonės subsidijavimu. Taip pat ES gamintojai irgi subsidijuojami, tik per vartotojo kišenę, bet gamintojai užsispyrę, ir nenoriai persiorientuoja. 5. ES emisijų kvotas jau sprendžia nuo sausio 1 d., bet ne jos nulėmė esamą situaciją. Šiek tiek paspartino. Ir kas juokingiausia, aiškinate, kad kinai nukonkuravo, bet kinai yra tie, kurie daugiau nei bet kas kitas pasaulyje, tiek absoliučiai, tiek santykinai, investuojantis į AEI, CO2 mažinimą ir t.t. Vakarų pasaulis sugebėjo sukurti geras technologijas, ir kai reikėjo scale'inti gamybą, kad pradėti realią masinę gamybą, užstabdė tie patys gamintojai, tiek su savo lobistais, aiškinančiais, kad jokios žmogaus sukeltos klimato kaitos nėra, kad maskolių dujos geriau, kad reikia bazinio elektros gamintojo, kad dyzelio dūmai turi sielą, ir gydo žmonių sielas, ir t.t. Ir kinai pasiėmė tą visą gamybą bei išvystė pas save. Ir dabar kinai pirmauja žaliųjų technologijų gamyboje ir diegime visais kampais. Ir tada aiškinate, kad žaliųjų technologijų diegimas nulėmė ES konkurencijos pralaimėjimą, gaminant žaliųjų technologijų produkciją. Teks išsirinkti vieną, negali būti, kad kinai mus lenkia, dėl to, kad žaliųjų technologijų gamybą perėmė, nes ES per sparčiai spaudžia ant žaliųjų technologijų pereiti.

  • 2025-10-21T09:49:03+03:00

    Vokietija prisidarė gilių struktūrinių problemų. Jeigu jas išvis išspręs, tas užtruks daugiau nei 10 metų. Vokietija artimiausią dešimtmetį bus probleminė ekonomika 1/x (pratęsimas apačioje)

    • 2025-10-21T11:30:26+03:00

      Na ir vėl su savo lozungais? 1. Kaip BASF buvo priklausoma nuo rusiškų dujų? T.y. pakeitus dujų tiekėją, kas pasikeitė? Dujos kitaip pradėjo smirdėti? Aplamai, kokia įtaką BASF turi dujos? 2. Kas yra ta pigi elektra? Kiek kainuotų 1KWh pagamintas iš atominės elektrinės? Pvz. Astravo kažkada siūlė Lietuvai pirkti po 4,5cnt/kwh, čia pigu? 3. "1/3 biudžeto nepriteklium", skaičiais galima?

    • 2025-10-21T11:44:46+03:00

      Palaikyk bent minimalius bendravimo higienos standartus. Bent minimalų mandagumą. Ne tik man rašydamas, bet apskritai čia rašydamas.

    • 2025-10-21T11:45:33+03:00

      1. Dujų kaina pasikeitė. Stipriai pasikeitė. Due to skyrocketing production prices as a result of the energy crisis, the company — one of Germany’s biggest individual gas consumers — announced last year that it would seek to cut costs of 500 million euros annually by 2024. BASF faced additional energy costs of 3.2 billion euros in 2022, of which 84 percent was accrued in Europe. CEO Brudermüller said both higher energy costs and “overregulation” were becoming a burden for the region. https://www.cleanenergywire.org/news/chemicals-producer-basf-axe-jobs-energy-intensive-production-sites-germany Pilnas internetas info, kur BASF patys komentuoja kad išsikelia dėl pasikeitusios dujų situacijos.

    • 2025-10-21T11:48:49+03:00

      2. Neapsimetinėk. Pažiūrėk kiek už elektrą moki, ypač brangiais periodai ir bus akivaizdu. (Atsakant į klausimą nevertinu priklausomybės nuo Baltarusijos ir su tuo ateinančiom gausybe problemų)

    • 2025-10-21T11:54:05+03:00

      3. LT biudžetas 2026 (milijardai eurų) Išlaidos 27,5 Pajamos 21 Nuo pajamų atmesk ES priedą ir trūksta gana lygiai 1/3. https://finmin.lrv.lt/lt/naujienos/vyriausybe-patvirtino-2026-m-valstybes-biudzeto-projekta-SPyZ/ https://www.delfi.lt/verslas/naujienos/2026-metu-valstybes-biudzeto-projektas-jau-seime-120163588 Dar priedo: Lietuva 2024 įsiskolino 7 milijardus. Kitąmet planuoja 10 milijardų.

    • 2025-10-21T12:06:28+03:00

      Čia ta prasme prie jau esamos skolos... Bam +7 milijardai per vienerius metus. Kitąmet dar bam +10 milijardų. Per du metelius virš 12000 eurų paskolos per dirbantį lietuvį. Apart jau esamą skolą ir dar kiek pridės po kitų metų.

    • 2025-10-21T16:13:38+03:00

      Iš Lietuvos biudžeto išimk, kiek pervedama į ES.

    • 2025-10-21T16:58:23+03:00

      Įdomų, kur "įžeidžiau" tamsta? Ar esi tas, kuris visada baisiai įsižeidžia, jei kažkas nesutinka su tavo nuomone? Pili čia teksto tonas, ištisus straipsnius, išimant tik kažkokius faktus, skaičius iš konteksto, kurie neva turi sudaryti kažkokį įspūdį "kaip blogai ir bus dar blogiau". Kalbi apie pabrangusias dujas, nurodai Vokietijos atskira bendrovę, kurios veikla tarp kitko beveik nepriklauso nuo dujų kainos ir būtinai su pastaba "atsisakė pigių rusų dujų". Nežinau tos įmonės, greit paguglinau ir perskaičiau, kad nieko bendro su dujomis ji neturi, tai ne Azoto gamyklos, kurios tiesiogiai priklauso nuo dujų kainos. Jei nežinai, pasakysiu - vyksta karas. Europa iki šiol atsiperka tik pinigais (remiant Ukrainą), jei nustot tai daryt, jau niekas neabejoja, kad Ivanai ateis pas mus, o tai reiškia mirtys ir naikinami ištisi miestai. Dabar gali vėl "įsižeisti" nes Šveicarijoje karas nevyksta ir visi kas remia Ukrainą yra durne.liai. Toliau, rašant kiek valstybė skolinsis, reikia lygint su BVP o ne biudžetu (taip priimta standartuose), be to parašyti kiek bus grąžinta pinigų. Viską paskaičiavus bendrą skola nuo BVP padidės ~5 procentiniais punktais. Ar tai daug? Gal ir daug... Ar tai "baisiai baisu", tikrai ne. Toliau, Ignalinos atominė. Ar žinai, kiek ES skyrė uždarymui? Virš 2mlrd ir pinigai dar plaukia, nes dar nepabaiga. Ar labai blogai, kad neturime atominės? Ir taip ir ne. Pats rašai, kad Lietuva šiai dienai patenkina savo poreikius virš 80%, dar keli metai ir turėsime perteklių. Klausi kiek moku už elektrą? Nedaug, nes turiu Saulės Elektrinę. Kiek kainuoja išlaikyti SE - NIEKO, nulis Eur. Dabar vėl palygink SE su atomine. Jei sunku suprasti, kuo toliau, tuo mažiau reikia dujų, nes nors ir lietai, bet stabiliai pereinamame prie atsiniaujančių energetikos šaltinių.

    • 2025-10-21T17:03:47+03:00

      https://ignitis.lt/verslui/naujienos/2025-vasario-gamtiniu-duju-rinkos-apzvalga Kurioje vietoje dujų kaina "stipriai" pasikeitė nuo 2022 metų ? 2023 metais? Įdomus faktas, ane, dujų kaina pigiausia per paskutinius 3 metus, bet kažkokia ten gamykla Vokietijoje būtent šiais metais užsidaro nes "atsisakė pigių rusiškų dujų"

    • 2025-10-21T22:41:28+03:00

      Įveik matematinę užduotį (išrašas iš FinMin https://finmin.lrv.lt/lt/naujienos/apie-2024-m-valstybes-skolinimasi-leidinyje-valstybes-skola/): Valstybės skola 2024 m. pabaigoje buvo lygi 29 972,4 mln. eurų, tai sudarė 38,2 proc. BVP. 2025 m. Vyriausybė planuoja skolintis apie 8,8 mlrd. eurų. Prognozuojama, kad valdžios sektoriaus skola 2025 m. pabaigoje sudarys apie 35 mlrd. eurų arba 42,4 proc. prognozuojamo BVP. Kaip čia taip gaunasi, 2024 skola buvo 30mlrd, 2025 paskolinome dar 8,8mlrd ir bendra skola sudarė 35mlrd? Ar jie ten ministerijoje skaičiuoti nemoka, ar kas ten darosi? Dabar supranti beprasmiškus savo komentarus apie skaičius, kuriuos nesupranti.

    • 2025-10-21T23:51:31+03:00

      Atrašysiu kai palaikysi bent minimalią bendravimo higieną.

    • 2025-10-21T23:52:58+03:00

      BASF vadovas daug kartų sakė kad augančios energijos kainos juos verčia išsikelti iš Vokietijos. Jei New York Times netinka, rasi 100+ kitų šaltinių ta pačia tema. The German chemical giant blamed a drop in profits on stubbornly high natural gas prices https://www.nytimes.com/2023/02/24/world/europe/basf-layoffs-germany.html

  • 2025-10-21T09:55:08+03:00

    2/x Vokietija neseniai uždarė 17(!!!) atominių reaktorių dingo galimybė gaminti pigią elektrą. Tie reaktoriai buvo seni ir seniai išmokėti. Statant naujus, turint omenyje kiek jie kainuoja, pigios elektros jau nebebus. Kad suprasti ką 17 reaktorių reiškia, štai palyginimas. a) 2022 metais Lietuva pagamino 4,23 TWh elektros. Čia viskas kartu sudėjus, vėjas, saulė, hydro, anglis, dujos, šiukšlių deginimas. Viskas kartu sudėjus b) Ignalinos AE 2004 metais pagamino 19,24 TWh. Šitas palyginimas padės suprasti kokio mąsto savisabotažas buvo uždaryti 17 jau išmokėtų atominių reaktorių kurie gamino pigią elektrą. Dabar bandant taisyti klaidą ir statant naujus, pigios elektros ilgą laiką nebus dėl tų reaktorių kainos. Tą pigią elektrą didele dalimi pakeitė rusiškomis dujomis. BASF

    • 2025-10-21T11:30:14+03:00

      2/x Seni, seniai išmokėti, reikalaujantys kapitalinio remonto toliau veikti. Kapitaliniam remontui pinigų nesukaupta. Kapitalinio remonto pinigų atidirbti negali. Ką reiškia absoliutus pagamintos elektros kiekis? Absoliučiai nieko. Prancūzija išimtinai elektrą gaminasi iš atominių, elektros kaina 2022 m. Prancūzijoje daug didesnė nei Vokietijoje. 2023 metais apyligi. Prancūzijoje elektros tinklo patikimumas žemas, tinklas nudrožtas ir reikalauja astronominių investicijų, kokių nematė per visą šį amžių. Elektros gamybą per 15 metų visą iš naujo reikia pastatyti. Pinigų esamoms atominėms uždaryti - nesukaupta beveik. Kodėl? Nes elektros kainą žemyn spausti reikėjo. Maskoliškomis dujomis pakeitė, bet apskritai dujų suvartojimas krito, ir dar labiau krito maskoliškų dujų importas. Sumoje SGD ir GD, ne atskirai imant. Bet kaip ten sakoma, negadint faktais geros istorijos. Tuo tarpu nenori matyti pastatyto socializmo, nenori matyti ekonomikos ir kultūros nelankstumo, atsilikimo nuo inovacijų ir t.t.

    • 2025-10-21T11:56:11+03:00

      Pagrįsk visus tuos kapitalinius remontus skaičiais ir išoriniais šaltiniais. Tada bus matyti kiek reali problema o kiek išpūstas burbulas. Jei ne pats sugalvojai, bus ir skaičiai ir išoriniai šaltiniai.

    • 2025-10-21T16:15:33+03:00

      Pats nieko negrindi, bet aš tau turiu pagrįsti :D Užvedžiau ant kelio, norėsi, lengvai susirasi. Daug informacijos Prancūzijoje. Nes gaišti man dabar valandą, kad surinkti tau faktus, kai tu apsisukęs po kitu straipsniu, vis tiek tą patį komentuosi - bent tiek savigarbos turiu, kad negaišti tiek laiko.

  • 2025-10-21T10:03:35+03:00

    3/x Dingus rusiškom dujom, BASF Vokietijoje uždarė 11 gamyklų ir visą šitą produkciją perkelia į Kiniją. Būtų graudu jeigu finale europietiška produkcija su rusiškom dujom, tik gaminama Kinijoje. Šitos BASF gamyklos, kurių nebeliko, padarydavo ženkliai daugiau produkcijos nei visa Lietuvos industrija. Dingus BASF, labai suprastėja sąlygos visiems vietiniams BASF tiekėjams ir aptarnaujančiom įmonėm. Čia tiek Vokietijoje tiek aplinkinėse šalyse. Didelė dalis aptarnaujančių įmonių buvo labai aukštos pridėtinės vertės, pvz. robotika.

    • 2025-10-21T11:30:42+03:00

      3/x BASF gamyba persikėlė į Kiniją? :D Iš kur Kinija gauna žaliavą? Gal daugiau persikėlė į Saudo Arabiją? Atominės niekaip nebūtų padėjusios BASF gamybą išlaikyti, nebent tik Ukrainos atidavimas maskoliams, ir karinės paramos teikimas maskoliams. .../x piarinė tr***, bandant susieti su žaliąja politika, bet ignoruojant "fundamentus", t.y. priklausomybė nuo pigių žaliavų iš autokratijos, nelankstumą populiacijos, išsikerojusį socializmą, kuris jau stabdo verslumą, technologinį ir žinių atsilikimą, ir t.t. O žalia politika - kinai, kurie neva pagal tave labiausiai d*** ant jos, yra daugiau nei visas likęs pasaulis kartu sudėjęs į tai investuojantis. Ar bent supranti kodėl? Todėl, kad kinai nenori būti priklausomi nuo kitų, todėl, kad jau prieš kelis metus pasiektas toks mastas, kad tai yra pigiau nei bet koks kitas energijos šaltinis. Todėl, kad kinai suprato, kad pirmiems pasiekus tikrą masto ekonomiją, užsiims rinką ir išstums visus.

    • 2025-10-21T11:57:58+03:00

      Taip, persikėlė. Milestone for BASF’s US$10 billion investment project in China https://www.basf.com/dz/fr/live/News/2019/11/p-19-403 Kad suprast kokio dydžio yra 10 milijardų USD vertės gamykla, surask kur ES per paskutinį dešimtmetį buvo pastatyta gamykla bent arti 10 milijardų USD.

    • 2025-10-21T11:59:31+03:00

      BASF patys buvo komentavę kad tų 11 Vokietijoje uždarytų gamyklų produkcija bus gaminama Kinijoje

    • 2025-10-21T13:28:53+03:00

      rusiškos dujos Vokietijoje atsirado tik maždaug 10 metų iki Ukrainos karo. BASF gamykols veikia daugiau nei šimtmetį. Kur tos dujos, kuriomis jos pirmus 90 metų naudojosi, kas joms atsitiko???

    • 2025-10-21T13:32:45+03:00

      BASF labai konkrečiai įvardino kad jiem energija Vokietijoje pabrango keliais milijardais per metus. Čia dujos ir elektra.

    • 2025-10-21T15:56:21+03:00

      Neatsakei į mano klausimą kaip BASF išgyveno anksčiau. Tarsi be rusų dujų Vokietijos ekonomikos prieš tai nebūtų buvę. Beje, NordStream'u tiekiamų dujų didelė dalis buvo net ne rusiškos, o turkmėniškos.

    • 2025-10-21T16:17:26+03:00

      Tai kur šaltinis? Ir kad ta produkcija nebuvo skirta eksportui į Kiniją, ir kad tose gamyklose buvo gaminami azoto junginiai, t.y. naudojama daug dujų. Atistiktinius teiginius rankioji, ir neva mozaiką dėlioji, bet primena su plaktuku ir klijais, bet kaip sumestą šiukšlių krūvą, ta tavo mozaika.

  • 2025-10-21T10:09:20+03:00

    4/x Dabar Vokietijoje įsisuka spiralė žemyn. Fundamentai industrijai yra žymiai prastesni nei prieš 20 metų. Tikėtis naujos industrijos yra nerealu. Apart tai, dar ir miršta senoji. Ir ta mirimo spiralė tik prasideda. BASF su savim nusitemps dešimtis mažesnių. Ramūno komentaras viršuje tą gerai iliustruoja. Cituoju @RamunasJ1974: Dirbu su vokieciais ir is tiesu ten dideles problemos. Is 4 mano klientu 2 uzsidare, tai buvo ne nauji zaidejai o senos imones. Like du labai sumazine apimtis, toks vaizdas kad bando isgyventi. Labai liudnos nuotaikos ten. Ta spiralė žemyn jau ne pirmus metus, bet dar minimum penkmetį tęsis.

  • 2025-10-21T10:18:20+03:00

    5/x Dar ant viso šito galima pridėti kokio XXL dydžio problemų prisidarė su imigracija iš trečiųjų šalių. Ten XXXXXXXL dydžio problema. Švedija, beje, siūlo 350 tūkstančių kronų kiekvienam imigrantui iš trečiųjų šalių kuris palieką šalį ir be teisės grįžti. Dabar siūlo. Tas pasiūlymas, kiek žinau, negalioja lietuviams. Ir labai mažai imančių šį pasiūlymą. Nepaisant to kad šeima iš kokio nors Somalio galėtų grįžti į Somalį kaip tame regione turtingi žmonės. Beje, 350 tūkstančių yra per žmogų. Yra kažkoks viršutinis limitas, nepamenu kiek. Vokietijos imigracijos problemos yra didesnės nei Švedijos. O Švedijoje tos problemos XXXXXXXL dydžio.

    • 2025-10-21T14:45:44+03:00

      Taip, Merkel užsikvietė migrantus, tą nuostabią darbo jėgą į Vokietiją jos pramonę kelti. Dabar Vokietijoje imigrantų masė, o dirbti nėra kam. Pensininkus, jei jie tik dirbs, atleidžia nuo mokesčių. Taip kad tas imigracijos problemų ratas tikrai to XXXXXXXL dydžio. Ir ne tik Vokietijoje.

    • 2025-10-21T15:04:43+03:00

      Prancuzijoje kas darosi. As su seima buvau pries du metus, tai lankemes Luvre as jai jau tada sakiau kad po metu cia Napoleono soste sedes juodukas ir bus jo karuna uzsidejas. Tai po 2 metu nuo musu pasylankymo Luvre jie ta karuna voge ir netycia begdami pamete ziopliai :). Va tokios pranasystes is kuriu mes tada juokemes bet siandien tapo tikrove. Baisiai nesaugus miestas, mane dar metro apvoge. Miestas grazus bet paverstas visisku bomzynu ir siukslynu, baisiai nejauku kai kariai vaiksto po 5 automatais ginkluoti lyg tai butu kazkokia karo zona.

    • 2025-10-21T18:58:08+03:00

      Kiekviena kart ten apsilankius vis kitaip issigastu nuo daugiaukulturiskumo pasekmiu. Taip pat ir Londone, Briuselyje..

  • 2025-10-21T10:36:50+03:00

    6/x Lietuvos atveju turim susitaikyti su realybe kad gyvenam regione kuris savisabotažo principu save žaloja. Europos Sąjunga prie to labai stipriai prisideda. Dabar neseniai paskelbė kad investuos 42 milijardus eurų plečiant Erasmus mainų programą į Alžyrą, Libiją, Egiptą ir kitas aplinkines šalis. Netikėjau kad EU gali tokį savisabotažą daryti, bet darys: https://www.politico.eu/article/eu-expand-erasmus-program-southern-mediterranean-africa-middle-east/ Lietuvos atveju reikia tapti brutaliai nepriklausomiems ir stipriems. Su elektros gamybos deficitu, švietimo sistemos skylėmis, sveikatos apsaugos sistemos skylėmis, biurokratijos nekompetencija, 1/3 biudžeto nepriteklium (t.y. biudžeto pajamos dengia tik 2/3) ir masiniais kasmetiniais įsiskolinimais, kol kas esam labai toli nuo nepriklausomų ar stiprių.

  • 2025-10-21T10:39:17+03:00

    7/x Visa valstybės kryptis turėtų būti perorientuota į tapimą stipriais ir nepriklausomais, kol esam regione kuris skęsta ir toliau save sabotažina. Pats save sabotažina.

    • 2025-10-21T11:37:52+03:00

      Viskas ką čia pritaškei, yra tiesiog emocijos. Viską puikiai iliustruoja elektromobilių pramonė. Kinai, nuo visiškų automobilių pramonės outsaiderių per 5 metus tapo rimta grėsme lyderiams - vokiečiams. Kodėl taip? Nes kol vokiečiai sako, kad investuosime į elektromobilius 10-20% savo R&D biudžeto iki 2030-ųjų, bet vis dar investuojame į VDV, kinai 100% metėsi ant elektromobilių čia ir dabar. VW į metus po kelis kartus persigalvoja, tai ar elektromobiliai, ar vandeniliu varomi, ar VDV turi ateitį. Ir bando visur išlaikyti esamus gamybos metodus, esamas stakles, kad tik kuo mažiau keisti. Vokiečių sprendimo būdas? Ne spręsti ir bandyti pasivyti, metant visas pastangas į elektromobilius, ir stabdant bet kokį VDV vystymą, bet siekiama kuo didesnių muitų, ar apskritai uždrausti importą, kad tiesiog galėtų toliau gaminti kaip gamino, nieko nekeičiant. Siekia atidėti ir ES draudimas parduoti naujus VDV. Realiai kartoja Nokia istoriją. Kaip šalis, vokiečiai kartoja italų istoriją. Italai ~1990's nustojo kurti inovacijas savo srityse, ir ten užstrigo. Atitinkamai, realus vidutinis atlyginimas šalyje visą tą laiką ir stagnuoja. Teko bendrauti ir su senaisiais amatininkais, kurie ir sukūrė įrengimus lengvajai pramonei, kurie buvo geriausi pasaulyje, ir niekas nesiginčijo - nenori jų vaikai perimti pačio amato. Geriausia ką padaro - jie daro identiškai kaip darė tėvai, bet nebekuria ir nebetobulina. Tas matosi elementariai net vyno gamyboje ar net picų kepime - yra tradicinė, kurią tėvai/senelei sukūrė, ir savo galvos neturi, todėl yra negerai kažką keisti. O tada piktinamasi, kad kinai nukonkuravo nesąžiningai, ar žalia politika :D

    • 2025-10-21T12:02:45+03:00

      Komentaras įdomus, ne viskas faktiškai teisinga. Neatrašysiu nes nelabai į temą.

    • 2025-10-21T16:19:35+03:00

      Neatrašysi, nes jei surastum konkrečius skaičius, vaizdas būtų dar blogesnis, aš dar pašvelninau. Ir ne į temą, nes kritika jau nebe žaliajai krypčiai, o ekonominiui, socialiniui ir kultūriniui sustabarėjimui. Tau netinka, nes tu ieškai argumentų prieš ES, ir prieš žaliąją politiką, kad maskoliams nemažėtų eksporto rinkos.

  • 2025-10-21T11:28:37+03:00

    O minusų kažkokių naujienoje bus? Veikia sankcijos, tqi tegul veikia. Ir Prancūzijoj ir Anglijij veikia. Reikėtų daugiau ir griežtesnių.

  • 2025-10-21T11:58:26+03:00

    Nauju išradimu ner, muskas sufeilino su marsu, entuziazmas vokiečiu krito, viska jau išbande, lietuviai dar nebuvo Ibizoj, Zanzibare mažai

  • 2025-10-21T13:24:41+03:00

    Na va, mažiau užsakymų, ko jie laukia, galėtų 4 darbo dienų savaitę įsivesti.

  • 2025-10-21T14:00:30+03:00

    Kaip šis straipsnis koreliuoja su šiandien pateiktu Lietuvos biudžeto projektu? Kokios būtų Izgorodino mintys?

    • 2025-10-21T14:39:39+03:00

      Izgoj iz rodinas

  • 2025-10-21T14:16:00+03:00

    Vokietijos pramonės konkurencingumas laikėsi ant pigios energijos, elektra iš atominių ir dujos iš Rusijos, ir abu šie ingredientai buvo pašalinti, nuspėti kad bus toliau nebuvo sudėtinga. Su Kinija nepakonkuruosi jei eisi žalios energetikos keliu, čia yra paprasta realybė ir čia liečia ne tik Vokietiją.

    • 2025-10-21T14:40:35+03:00

      Australija negaun ru duju? Ten gerai su ekonomika

    • 2025-10-21T14:44:13+03:00

      Nežinant, nėra labai sunku pažiūrėti ant ko Australijos ekonomika stovi.

    • 2025-10-21T15:35:26+03:00

      Ir nereik čia stumt naratyvo kad be ruso duju visiem bankrotas

    • 2025-10-21T15:52:21+03:00

      Lyginti Vokietiją su Australija tai nelabai protinga, nes Australija labai daug iškasenų turi, pagrindiniai Australijos eksporto šaltiniai: anglis, geležis, dujos, auksas, litis - manau viskas tuo ir pasakyta, nes Vokietijos pramonė yra visai kitokia ir remiasi aukštos pridėtinės vertės gamyba.

    • 2025-10-21T15:54:44+03:00

      Vokietijos įmonėms kurių verslas dalinai stovėjo ant žemų RU dujų kainos, dabar labai prasta situacija. Ir Vokietijoje tokių labai daug. Tuo tarpu Australijoje greičiausiai nei vienos nebuvo, dėl ko Australija ne į temą.

    • 2025-10-21T15:58:30+03:00

      Pažiūrėkit kiek EUR vertė pakilo AUD atžvilgiu per 3 metus ir suprasit, kad Australijoje dabar labai nekokia situacija.

    • 2025-10-21T16:22:32+03:00

      Atominės elektrinės Vokietijoje iš dešimtmečio ~8 metus veikė nuostolingai. Bet taip, dėl atominių viskas čia :D Nors va 2022 m., Prancūzijoje, kur dominuoja atominės elektrinės, elektra buvo brangesnė nei Vokietijoje. Su Kinija nepakonkuruosi, jei NEISI žalios energetikos keliu. Kinija jau dabar yra daugiau nei likęs pasaulis kartu investuojantis į vėjo energiją, saulės energiją, akumuliatorius, elektromobilius ir pan. Investuoja todėl, kad tai pigiau, nei iškastinis kuras. Australijoje situacija šiaip bloga.

    • 2025-10-21T16:29:38+03:00

      o kur jūs matot mano komentare išsireiškimą apie gerą situaciją Australijoje? ne tam žmogui atrašinėjat :)

    • 2025-10-21T16:35:04+03:00

      Kinijos energetiką sudaro tik 19% atsinaujinantys, pagrindas vis dar yra anglis, deja. Total electricity generation: about 10,086.9 TWh. Share of zero‑emission (non‑fossil) generation: approx 38% of the total, reaching ~3,764 TWh. Generation from variable renewables (wind + solar): ~1,842 TWh, around 19% of total generation. Breakdown by major sectors: Thermal power (mainly coal): ~6,171 TWh, ~62% of total generation. Hydropower: ~1,285 TWh, ~13%. Wind: ~989 TWh, ~10%. Solar: ~853 TWh, ~9%. Nuclear: ~444 TWh, ~4%. Biomass: ~193 TWh, ~2%. Kas liečia elektromobilius tai jie tiesiog taip sprendžia oro užterštumo problemą miestuose.

    • 2025-10-21T17:41:55+03:00

      kinija kas 2savaites atidaro naują elektrinę, dažnai anglies.

    • 2025-10-21T18:19:07+03:00

      Apie ateitį kalbi, remiantis retrospektyviais duomenimis :D Kalbame kas bus po 5-10 metų, ne prieš 5-10 metų. Tai per 2024 metus, kaip gamyba keitėsi, t.y. kokios gamybos augo, ir kaip keisis per ateinančius metus, jei augimas išliktų stabilus (o jis šiaip vis dar didėja)? "tiesiog taip sprendžia oro užterštumo problemą miestuose", bet tai kodėl čia automobilių gamintojai verkia, m?

    • 2025-10-21T18:21:55+03:00

      Taip, stato vis dar anglies elektrines, kurių paskutinis statybos leidimas išduotas 2023 metais ir daugiau nebeišduoda. Stato naujas anglies elektrines, bet utilization jų krenta, nes vietoje <20% efektyvumo pastato 40% efektyvumo elektrinę. Taip pat naudoja anglį, nes neturi gamtinių dujų, kuriomis galėtų užtikrinti patikimą elektros energijos tiekimą, t.y. veiks kaip rezerviniai pajėgumai, kurie bus kuriame, esant ilgesniam elektros trūkumui iš AEI. Ir jei kas antrą dieną pastato po anglimi kūrenamą elektrinę (netikrinau), tai į dieną po kelioliką saulės/vėjo jėgainių parkų pastato.

    • 2025-10-21T21:05:11+03:00

      Duju rusas duotu neturi pinigo tai teršia

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791