VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-10-16 06:00

Kaip „Civitta“ finansinį efektyvumą padidino su pasauline finansų valdymo sistema „Payhawk“

Roman Khlibun, „Civitta“ vykdomasis direktorius: „Civitta“ siekia būti priekyje tendencijų – ugdydama lankstumą, investuodama į technologijas ir stiprindama savo įsipareigojimą teikti tvarius bei inovatyvius sprendimus savo klientams.“
Roman Khlibun, „Civitta“ vykdomasis direktorius: „Civitta“ siekia būti priekyje tendencijų – ugdydama lankstumą, investuodama į technologijas ir stiprindama savo įsipareigojimą teikti tvarius bei inovatyvius sprendimus savo klientams.“
Tarptautinė valdymo konsultacijų grupė „Civitta“ savo veiklą nuo trijų Baltijos šalių išplėtė iki 20-ies. Roman Khlibun, „Civitta“ vykdomasis direktorius (angl. Chief Operating Officer, COO), pasakoja, kodėl imtasi tokios plėtros, kokią naudą tai duoda klientams, kuo ir kodėl „Civitta“ skiriasi nuo konkurentų, kokią naudą kompanijai duoda pasaulinės finansų valdymo sistemos „Payhawk“ įdiegimas. Jis taip pat pasidalina įžvalgomis, kokius pagrindinius pokyčius ar tendencijas prognozuoja verslo pasaulyje.

Per 15 m. „Civitta“ veikla nuo trijų Baltijos šalių išsiplėtė iki biurų 20-yje šalių. Kas lėmė šį augimą ir kokie jūsų ateities strateginiai prioritetai?

Mes augome identifikuodami rinkas, kuriose slypėjo neišnaudotas potencialas – dažnai Vidurio ir Rytų Europoje, Balkanų šalyse, o pastaruoju metu ir besivystančiose ekonomikose. Svarbiausia, mes niekada netikėjome, kad kitoms rinkoms galima efektyviai padėti tiesiog atskraidinus ekspertus iš mūsų pagrindinės būstinės. Vietoje to mes kūrėme stiprias vietos komandas, suteikėme joms lyderystės galimybes ir įgalinome plėtoti verslą taip, kaip labiausiai tinka jų kontekstui.

Šį modelį vadinu tarptautine bendradarbystės laboratorija –  pasaulinius konsultavimo standartus ir vietinių įžvalgų bei verslumo junginį. Jis leidžia mums teikti aukštos kokybės, vietos kontekstui pritaikytus sprendimus ir išlikti lankstiems bei greitai reaguoti į kintančius klientų poreikius.

Mūsų neseniai įvykdytas „J.E. Austin“ įsigijimas žymi svarbią pasaulinę „Civitta“ plėtrą, suteikdamas tiesioginį buvimą JAV – didžiausioje pasaulio konsultacijų rinkoje – ir platformą, skirtą teikti pasaulinę vystymosi pagalbą. Suvienijusios jėgas „Civitta“ ir „J.E. Austin“ apjungia savo patirtis, kad įgalintų vietos talentus Rytų Europoje ir kartu spręstų vystymosi iššūkius visame pasaulyje. Šis bendradarbiavimas taip pat atveria galimybes dalintis Rytų Europos patirtimi ir žiniomis su besivystančiomis Afrikos, Azijos ir Lotynų Amerikos rinkomis.

Ateityje, artimiausiu metu, planuojame atidaryti biurus dar keliose šalyse. Bet apie tai paskelbsime, kai ateis tinkamas metas.

Rinkoje yra daug konsultacijų įmonių – „Deloitte“, EY ir kitos – bet „Civitta“ išsiskiria. Kas apibrėžia jūsų unikalų vertės pasiūlymą ir kuo jūs skiriatės?

Skirtingai nei pasauliniai gigantai, kurie dažnai remiasi standartizuotais sprendimais, „Civitta“ taiko fundamentaliai kitokį požiūrį. Mes pritaikome paslaugas pagal konkrečius ekonominius, kultūrinius ir reguliacinius kontekstus rinkose, kuriose veikiame, – daugiausia Vidurio ir Rytų Europoje, Baltijos šalyse ir kitose besiformuojančiose rinkose. Ši lokalizuota strategija yra mūsų tapatybės pagrindas. Mes iš tiesų ugdome ateities lyderius savo regionuose. Per mūsų projektus ir per žmones, kuriuos vystome, mes padedame šalims judėti į priekį. Mūsų komandos nariai yra tyrinėtojai, nebijo rizikuoti ir eiti į neišbandytas teritorijas.

Mes teikiame konsultavimo ir skaitmenines paslaugas. Ką tai reiškia? Padedame įmonėms ir vyriausybėms tobulinti jų veiklą, kad jos galėtų judėti pirmyn. Mūsų patarimai remiasi analize ir faktais, o ekspertai siūlo, kaip institucijos ar įmonės gali veikti efektyviau ir kokia kryptimi judėti, kad greičiau pasiektų savo tikslus.

Turime įvairių disciplinų žmonių: privačiojo sektoriaus valdymo konsultacijų (kuri yra klasikinė konsultacijų rūšis), viešosios politikos, taip pat inovacijų, finansavimo, darbo su startuoliais, ekosistemomis ir naująja ekonomika. Be to, organizacijoje turime pilnai veikiančią programinės įrangos kūrimo įmonę ar skaitmeninę agentūrą.

Tai leidžia mums suburti mišrias komandas, kurios realiai sprendžia problemas. Konsultacijas ir skaitmenines paslaugas darome prieinamas klientams, kurie anksčiau jomis nesinaudojo. Mus įkvepia augimas, mokymasis ir naujovės.

Šis verslo modelis reikalauja greito prisitaikymo prie naujų technologijų ir rinkos tendencijų. Kaip tai valdote operaciniu ir finansiniu požiūriu?

Mes tikime, kad disciplina ir lankstumas yra vienodai svarbūs augimui. Be disciplinos augimas yra ribotas, o be lankstumo – taip pat.

Operaciniu lygmeniu mes koncentruojamės į lanksčių komandų ir procesų kūrimą, kurie galėtų greitai reaguoti į pokyčius. Daug investuojame į nuolatinį mokymąsi, skatiname eksperimentuoti ir ugdome kultūrą, kurioje inovacijos yra kasdienės veiklos dalis. Decentralizuotas bendradarbiavimo modelis suteikia vietos komandoms galimybę priimti sprendimus remiantis realaus laiko rinkos įžvalgomis, taip pasiekiant greitą prisitaikymą neprarandant kokybės ar nuoseklumo.

Finansiniu požiūriu laikomės griežtos biudžetavimo ir prognozavimo sistemos, kuri leidžia strategiškai investuoti į naujas technologijas ir kartu atidžiai sekti investicijų grąžą. Riziką valdome pradėdami mažesnio masto pilotinius projektus prieš juos išplečiant rinkose. Toks laipsniškas metodas padeda kontroliuoti sąnaudas ir užtikrina, kad inovacijoms skirtos investicijos duotų realią vertę. Be to, mes palaipsniui skaitmenizavome savo finansinius procesus.

Galų gale, svarbiausia yra operacinio lankstumo ir finansinės disciplinos integracija, kuri leidžia mums išlikti inovatyviems, tvariems ir efektyviai atliepti klientų poreikius.

Kalbant apie finansus ir skaitmenizacija: kokius procesus „Civitta“ jau skaitmenizavo ir kokią apčiuopiamą naudą tai davė?

„Civitta“ skaitmenizacija yra strateginis prioritetas, nes ji skatina įmonės augimą. Įsisavinę skaitmeninius įrankius mes padidiname efektyvumą, o finansinės operacijos tampa skaidresnės ir lankstesnės.

Mes skaitmenizavome keletą pagrindinių procesų: sąskaitų apdorojimą, išlaidų valdymą ir finansinę atskaitomybę. Didelis žingsnis buvo „Payhawk“, kaip pirmosios mūsų pasaulinės finansų valdymo sistemos, įdiegimas.

Šiandien visi mūsų biurai naudojasi „Payhawk“. Tačiau tik dalis komandos išnaudoja visas jo funkcijas – daugiausia ES biurai. Šiuo metu „Payhawk“ galima naudoti EEE, JK ir JAV, todėl mūsų biurai už šių regionų ribų negali atlikti mokėjimų ar naudoti kortelių. Vis dėlto sistema žymiai supaprastino finansų operacijas.

Vieninga platforma supaprastino patvirtinimo procesus, suteikė galimybę stebėti išlaidas realiuoju laiku ir sumažino rankinių klaidų skaičių.

„Civitta“ veikia daugybėje šalių. Kokius veiksmus atlikote, kad suvienodintumėte finansų procesus tokioje sudėtingoje struktūroje, ir kaip „Payhawk“ padėjo standartizuoti politiką bei užtikrinti atitiktį? Kiek svarbus greitis ir kontrolė?

Tokios sudėtingos struktūros finansų valdymas buvo iššūkis, kuriam reikėjo aiškių taisyklių. Mes įgyvendinome centralizuotas išlaidų politikos gaires ir standartizavome darbo eigas, atsižvelgdami į vietinius ypatumus. „Payhawk“ tapo pagrindiniu įrankiu automatizavusiu išlaidų kontrolę, patvirtinimus ir atitiktį vietos teisinei bazei. Tai suteikė mums tiek sprendimų priėmimo greitį, tiek patikimą kontrolę.

Kokią įtaką „Payhawk“ turėjo jūsų komandoms, ypač kalbant apie kelių įmonių valdymą ir matomumą realiu laiku?

Turime daugiau nei 600 aktyvių naudotojų visoje organizacijoje. „Payhawk“ suteikė vieningą platformą centralizuotam valdymui, patvirtinimų sistemai ir skaidriai realaus laiko išlaidų kontrolei. Dėl lanksčių patvirtinimo grandinių kiekvienas mokėjimas pereina tinkamą autorizaciją be nereikalingų vėlavimų. Tai sutrumpino mėnesio pabaigos uždarymo laiką ir leido greitai reaguoti į biudžeto rodiklius.

Kokios naudos matote optimizavę procesus: ar tai būtų sutaupytas laikas, mažiau neatitikimų, ar geresnė biudžeto disciplina? Kaip matuojate investicijų grąžą ir ką apie tai sako finansų komanda?

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Anksčiau patvirtinimo ir suderinimo procesai užimdavo daug laiko dėl daugybės rankinių žingsnių. „Payhawk“ dėka sąskaitų apdorojimo laiką dideliu mastu sumažinome nuo dienų iki valandų. Tai, ką anksčiau atlikdavo 10 žmonių skirtingose šalyse, dabar padaro vienas darbuotojas. Automatizavimas sumažino klaidų skaičių ir pagerino ataskaitų tikslumą.

Dabar mūsų finansų komandos daugiau dėmesio skiria analizei ir strateginėms užduotims. Nors oficialūs veiklos rodikliai (angl. Key Performance Indicators, KPI) dar nenaudojami, poveikis akivaizdus: procesai tapo greitesni, sumažėjo klaidų, biudžeto kontrolė sustiprėjo, o naudotojų pasitenkinimas išaugo.

Kaip minėjote, Jūs vadovaujate įmonei, kuri veikia konsultacijų, technologijų ir inovacijų sankirtoje. Kokius pagrindinius pokyčius ar tendencijas prognozuojate verslo pasaulyje per artimiausius penkerius metus?

Pasaulis juda labai greitai ir ši spartėjanti dinamika – vienas didžiausių iššūkių daugeliui generalinių direktorių. Per artimiausius penkerius metus įvyks fundamentalių pokyčių, kurie stipriai paveiks verslą, ypač konsultacijų, technologijų ir inovacijų sankirtoje.

Pirma, skaitmeninė transformacija dar labiau spartės, nes tokios technologijos kaip dirbtinis intelektas ir automatizacija taps neatsiejama įmonių veiklos ir konkurencijos dalimi. Jos ne tik padidins efektyvumą, bet ir suteiks galimybę priimti labiau personalizuotus, duomenimis grįstus sprendimus.

Antra, tvarumas bei aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdysenos (angl. Environment, Social, Governance, ESG) klausimai taps verslo strategijos šerdimi. Klientai vis labiau tikisi, kad konsultacijų partneriai padės jiems spręsti šiuos sudėtingus iššūkius, suderinant augimą su atsakomybe.

Trečia, pati darbo rinka keičiasi. Nuotolinis ir hibridinis darbas išliks, o tai reikalaus naujų bendradarbiavimo, talentų ugdymo ir organizacinės kultūros formavimo metodų.

Galiausiai, inovacijų finansavimas ir ekosistemų partnerystės atliks kritinį vaidmenį skatinant augimą. Įmonės, kurios sugebės efektyviai pasinaudoti bendradarbiavimo modeliais, derindamos pasaulinę patirtį su vietinėmis žiniomis, įgis konkurencinį pranašumą.

„Civitta“ siekia būti priekyje šių tendencijų – ugdydama lankstumą, investuodama į technologijas ir stiprindama savo įsipareigojimą teikti tvarius bei inovatyvius sprendimus savo klientams.

52795
130817
52791