VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-12-17 06:15

„Holidjob“ ketina transformuoti paslaugų ir darbo paieškos logiką Baltijos regione

„Holidjob“ nuotr.
„Holidjob“ nuotr.
„Už lango 2025-ieji. Turime GPS, dirbtinį intelektą, autonominius automobilius, išmaniuosius miestus, net humanoidinius robotus...

O kai reikia rasti darbuotoją, klientą ar paslaugą, atsidaręs tam skirtus paieškos portalus pasijunti lyg 2005-aisiais. Tas pats „įkelk skelbimą“, ta pati viltis, kad kažkas pamatys. Niekas nesikeičia, išskyrus didėjančias kainas už skelbimų talpinimą“, – sako naujos internetinės paieškos platformos „Holidjob“ kūrėjas.

„Holidjob“ –koncepcija iš pagrindų keičianti paieškos sampratą

Kodėl šitiek metų darbo ir paslaugų paieška nejuda iš vietos? Nes senos sistemos uždirba. Visi moka už viltį, o ne tikslumą – nes niekas nepasiūlė geresnio sprendimo.

O jei atsirastų sistema, tikrai veikianti taip, kaip turi veikti? Be tarpininkų. Be įkainių už kiekvieną papildomą paspaudimą. Be laukimo. Ar bemokėtume ja naudotis? Ar nepasimestume, kai reikalingą rezultatą gautume akimirksniu?..

Tokie klausimai, kuriuos sau uždavė „Holidjob“ autorius, galiausiai atvedė prie naujos platformos sukūrimo. Platformos, kuri gimė ne kaip dar viena „geresnė“ esamų portalų versija, o kaip atsakymas į žmonių nusivylimą ir nepatenkintą rinkos poreikį. Sprendimas, iš esmės keičiantis paieškos logiką Baltijos šalyse.

„Nesiekiu kritikuoti – siekiu parodyti, kad naujas požiūris ir koncepcija gali kurti sprendimus, kurie iš tiesų tarnauja žmonių ir verslų poreikiams, o ne priešingai“, – sako naujo sprendimo autorius.

Marketingas įperša – „Holidjob“ pateikia.

„Holidjob“ yra internetinė erdvė, skirta darbo, paslaugų ir bendradarbiavimo paieškai, kurioje naudojami technologiniai sprendimai leidžia vartotojams rasti tiksliai tai, ko ieško – ne pagal reklamą, o pagal realų turinį, raktažodžius ir geografinę vietą.

Platformoje nebus reklamos ir algoritmų padiktuotų brukalų. Ji neseks vartotojo elgsenos, nerinks jokių duomenų marketingo tikslais, o paieškos rezultatams įtaką turės ne „iškėlimo“ ar „paryškinimo“ mokesčiai, bet vienintelis kriterijus: konkretaus poreikio atitikimas konkrečiam vartotojui konkrečioje vietovėje.

„Holidjob“ skirta visiems: įmonėms, organizacijoms, laisvai samdomiems specialistams, individualią veiklą vykdantiems ar tiesiog žmonėms, ieškantiems darbo vietos ar paslaugų. Vartotojai galės naršyti žemėlapyje, matyti realiu laiku ir aplink aktualią vietovę siūlomas paslaugas ar darbo vietas bei tiesiogiai susisiekti su kitais.

„Sutikite, retas žino, kas iš tikrųjų vyksta aplinkui, kiek naudingų verslų, paslaugų ar darbo galimybių slypi visai šalia. Būtent šią spragą ir užpildys „Holidjob“, kuriai jūsų reklamos biudžetas nebus svarbus. Jus ras vien dėl to, ką siūlote ir kur tai siūlote“, – teigia platformos kūrėjas.

„Mano tikslas nebuvo sukurti dar vieno, „geresnio“ skelbimų portalo – uždavinys buvo pakeisti paiešką iš esmės. „Holidjob“ atsirado iš nuovargio, kaip atsakas pasenusioms sistemoms. Pasitelkiau naują paieškos logiką, kuri efektyvi, taikli ir orientuota į vertę pagal poreikį. Išmani paieška, geolokacija ir klasifikacija leidžia verslams būti surastiems greičiau, tiksliau ir ten, kur iš tikrųjų jie yra reikalingi“, – sako idėjos autorius.

Be to, „Holidjob“ atveria duris visiems be išimties. Net ir neregistruoti vartotojai galės naršyti žemėlapyje, matyti verslų vertės pasiūlymus su darbo vietomis ir tiesiogiai su jais susisiekti.

Ne patobulinta sena, o dar neatrasta nauja

Viskas prasidėjo iš realaus skausmo – neefektyvios, brangios, varginančios ir laiką ryjančios paieškos, atvirai sako pašnekovas, ne vienerius metus dirbęs statybų sektoriuje.

Anot jo, prieš 20 metų sukurti skelbimų portalai vis dar veikia taip pat: mokėk brangiai – talpink skelbimą – gyvenk viltimi. Verslas skiria tūkstančius eurų už tai, kad būtų įrašytas į eilinį sąrašą, kuriame vartotojas blaškosi tarp neaktualios informacijos, taip ir negaudamas tinkamų rezultatų.

Pasaulis juk pasikeitė: žmogaus laikas brangsta, o poreikis rasti greitai ir tiksliai tampa esminis, įsitikinęs „Holidjob“ sumanytojas.  

„Aš žinau tas problemas iš vidaus. Reikia naujų darbuotojų ar paslaugų čia ir dabar. Kur jų realiai ieškoti konkrečioje ar naujoje vietovėje? Nėra nė vienos vietos, kur darbdavys galėtų efektyviai rasti žmonių. Dabartinės sistemos ir verslo modeliai veikia priešingai – sumoki už darbo skelbimą ir tiesiog palieki jį „kabėti“, o pats žvilgčioji į telefoną su viltimi, kad kas nors atsilieps ir tie 500 eurų už vieną darbo skelbimą mėnesiui nebus išmesti į orą. Tačiau dažniausiai būtent taip ir atsitinka.“

Paradoksalu ir tai, kad tradiciniai darbo paieškos portalai ne tik nepadeda darbo ieškantiems greičiau susirasti darbo – jie dažnai dar labiau apsunkina procesą.

Prisiregistravęs portale ir įkėlęs savo CV, žmogus iš esmės atiduoda savo duomenis portalo nuosavybei, o darbdaviai turi susimokėti už galimybę jį pamatyti. „Holidjob“ šį modelį keičia iš esmės – darbo ieškantiesiems grąžinama kontrolė ir laisvė būti matomiems be jokių apribojimų.

Jo teigimu, vadinamosios „CV duomenų bazės“ – tai daugeliu atvejų marketinginis triukas. „Didžioji dalis tų CV seniai pasenę. Žmonės jau dirba kitur, pakeitė specializacijas, o jų senos anketos lieka duomenų bazėse, sudarydamos iliuziją, kad ten laukia tūkstančiai kandidatų. Iš tikrųjų tai – mirusios bazės, o verslas papildomai moka nemažus pinigus už paiešką jose. Dar bandoma eiti į „Facebook“ grupes – raminant save, kad bent jau nemokama. Tačiau juk nėra nieko brangiau už nemokamą.“, – tvirtina kūrėjas.

Tyrimai rodo, kad apie 80 proc. žmonių ieško lokalių paslaugų, tačiau būtent jas rasti greitai ir tiksliai – sudėtingiausia. Šiandien žmogus informacijos vidutiniškai ieško 3–5 skirtinguose šaltiniuose, o vieno skelbimo peržiūra trunka 5–10 minučių. Daugiau nei 70 proc. vartotojų sako, kad internetinė paieška atima per daug laiko, nes informacija – pasenusi ar netiksli. Įprastai paieška trunka nuo 20 iki 40 minučių.

Taigi per metus prarandame  šimtus valandų, kurios galėtų būti skirtos darbui, veiklai, hobiui ar poilsiui. Ir visa tai vyksta technologijoms pasiekus aukščiausią brandos lygį – dirbtinis intelektas, automatizavimas, lokacijos technologijos, realaus laiko duomenys ir panašiai..

Atrodytų, kad tokioje pažangioje aplinkoje paieška turėtų būti greitesnė nei bet kada anksčiau. Tačiau realybė kitokia.  Ir būtent čia, anot kūrėjo, atsiveria viena didžiausių nematomų šių dienų problemų.

„Privalome kiekvienas išmokti vertinti savo brangiausią resursą, kuris neatsinaujina – LAIKĄ“, – kalba kūrėjas.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Efektyvi darbo ir darbuotojų paieška

Baltijos šalių darbo rinka šiandien kenčia ne tiek nuo žmonių trūkumo, kiek nuo neveikiančių jungčių tarp jų. Vieni turi paklausą, bet trūksta darbo jėgos, kiti turi kompetencijas, bet lieka nematomi.

O juk vertę kuria žmogus – tas, kuris dirba, gamina, stato, aptarnauja, moko, padeda ar vadovauja.

„Holidjob“ pradės veikti visoje Baltijos šalių rinkoje ir iš esmės pakeis įprastą darbo bei paslaugų paieškos dinamiką. Ši platforma sujungia visus, kurie kuria pridėtinę vertę – darbuotojus, darbdavius, rangovus, meistrus, gamintojus, tiekėjus ir savarankiškai dirbančius (freelancer) paslaugų teikėjus – į vieną veikiančią ekosistemą.

Toks modelis sugrąžina žmogų į pagrindinę jungties poziciją, nes būtent žmogaus kompetencijos, poreikiai ir reali veikla tampa pagrindiniu kriterijumi platformoje.

Viena svarbiausių „Holidjob“ funkcijų registruotiems vartotojams – darbdavio reikalavimų ir darbo ieškančio įgūdžių sinchronizavimas, leidžiantis akimirksniu įvertinti, kiek tiksliai sutampa abiejų pusių lūkesčiai. Tai ženkliai pagreitina ir supaprastina darbo paiešką: Darbo ieškantysis mato, kuriems darbdaviams jis tinka, o darbdavys gauna tikslų atitikimo signalą apie konkrečius kandidatus.

Kita esminė inovacija – abipusė komunikacija su galimybe siųsti žinutes tiek individualiai, tiek masiškai. Tai leis daug greičiau reaguoti tiek į darbo rinkos poreikius (kai darbdaviui skubiai reikia darbuotojo), tiek į paslaugų paiešką (kai reikia rangovo, meistro ar bet kurio kito specialisto).

„Neregistruotas vartotojas taip pat galės pasinaudoti masinės žinutės funkcija, tačiau tik darbo paieškos režime – tai suteiks galimybę greitai pasiekti potencialius darbdavius net neturint paskyros“, –  teigia autorius.

Vienas profilis – kelios naudos

„Holidjob“ – tai universalus sprendimas darbui, paslaugoms ir B2B ryšiams. Platformoje verslai taps matomi pirkėjams, tiekėjams, partneriams, darbdaviams ir darbuotojams, o fiziniai asmenys galės vienoje vietoje greitai rasti paslaugas, produktus ar darbo pasiūlymus.

Registruodamasis kaip veiklą vykdantis subjektas – nesvarbu, juridinis ar savarankiškai dirbantis fizinis asmuo – vartotojas turės pasirinkti verslo tipą ir vieną ar kelias veiklos kategorijas, kuriose vykdo veiklą: nuo statybos, IT ar medicinos iki prekybos, transporto ar maitinimo.

Veiklos prisistatymo skiltyje pateiktas išsamus aprašymas taps pagrindu, pagal kurį platforma rodys ir pozicionuos įmonę ar specialistą.

Pavyzdžiui, viešbutis, turintis restoraną, SPA ir sanatorinį gydymą, vienu metu gali būti matomas šiose kategorijose: apgyvendinimo – kaip viešbutis, maitinimo – kaip restoranas, pramogų – kaip SPA, medicinos – kaip gydyklos ar reabilitacijos paslaugų teikėjas.

Net veiklą vykdančio ir realiai veikiančio maitinimo paslaugų teikėjo meniu gali tapti tiksliu navigaciniu įrankiu vartotojui, ieškančiam konkretaus patiekalo ar jo sudėties savo buvimo vietos spindulyje. Tai reiškia, kad vartotojas pirmą kartą gali rasti ne tik įstaigą, bet ir konkretų patiekalą pagal savo poreikį, skonį ir tikslią lokaciją.

„Viskas priklausys nuo to, kaip aiškiai apibūdinsite savo veiklą – platforma rodys jus taip, kaip save pristatysite. Kategorijas bet kada bus galima keisti, papildyti ar patikslinti. Turėdami vieną paskyrą, būsite matomi visur, kur esate aktualūs. Žemėlapio lokacija, atstumo filtras, kategorijų klasifikacija ir kontekstinė paieška sukuria lygias sąlygas visiems“, – sako „Holidjob“ įkūrėjas.

„Holidjob“ paieška glaudžiai susieta su vartotojo buvimo vieta. Sistema automatiškai rodo rezultatus, atitinkančius paieškos kriterijus 25 km spinduliu – tiek žemėlapyje, tiek sąraše, nuo arčiausių iki toliausiai esančių. Jei norima ieškoti kitame regione, tereikia perkelti savo žymeklį žemėlapyje – iškart bus rodoma tik tai, kas aktualu pasirinktai vietai.

„Tą patį galės daryti ir veiklą vykdantys verslai – perkėlę savo žymeklį į kitą lokaciją, jie taps matomi naujose teritorijose“, – teigia pašnekovas.

Būti matomu apsimoka

„Holidjob“ platformoje bus matomos realiai veiklą vykdančios Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonės. Jos bus automatiškai priskirtos pagal veiklos sritis, tačiau pirminis priskyrimas ne visada gali tiksliai atspindėti realią įmonės veiklą.

Todėl, norėdamos būti tiksliai matomos ir lengvai randamos savo kategorijoje, įmonės turės prisijungti prie platformos, patikslinti veiklos tipą, pasirinkti tinkamiausias kategorijas ir atnaujinti kontaktinius duomenis.

Svarbiausia, kad įmonės prisistatymo skiltyje tiksliai nurodytų savo veiklas, atnaujintų kontaktus ir pridėtų logotipą. Tai ne tik ženkliai padidins matomumą, bet ir sustiprins įmonės patikimumą. Tokiu būdu didėja tikimybė būti surastiems ne tik klientų, bet ir tiekėjų, darbuotojų, partnerių ar užsakovų“, – pabrėžia „Holidjob“ įkūrėjas.

Kuo išsamesnis įmonės aprašymas, tuo platesnis ir tikslesnis jos matomumas. Įmonės profilis platformoje automatiškai rodomas visose kategorijose, kurioms save priskyrė ir  realiai vykdo veiklą.

Duomenų atnaujinimas yra visiškai nemokamas ir nieko neįpareigoja – net jeigu vėliau verslas nepasirinks planų, simbolinis įmonės matomumas platformoje liks prieinamas visiems vartotojams.

„Verslai Baltijos šalyse yra racionalūs ir skaičiuojantys – jie puikiai supranta, kada moka už vardą, o kada už realią vertę. Todėl neabejoju, kad „Holidjob“ bus vertinama kaip įrankis, leidžiantis verslui spręsti svarbius klausimus greičiau, efektyviau ir pigiau nei bet kuris šiandien rinkoje esantis portalas“, – sako platformos kūrėjas.

Pasak jo, šiandien technologinės galimybės leidžia pasiekti geriausią kainos ir kokybės santykį bei sukurti koncepciją, kuri realiai veikia kiekvieno vartotojo naudai.

„Tokios apimties sprendimo, kuris iš tiesų sujungtų visus rinkos dalyvius – nuo individualių paslaugų teikėjų iki stambių įmonių – šiandien nėra. Todėl lyginti „Holidjob“ su senaisiais portalais – tas pats, kas lyginti „iPhone“ su faksu. Taip, abu skirti ryšiui, tačiau greitis, tikslumas ir vertė – nesulyginami“, – šypsosi platformos sumanytojas.

2026 metų pradžioje pradėsianti veikti paslaugų ir darbo paieškos platforma, anot jos kūrėjo Irmanto Lasausko, taps įrankiu visiems juridiniams ir fiziniams asmenims, kurie supranta, kad reklamos biudžetai šiandien auga neproporcingai rezultatams. „Holidjob“ siekia šią formulę pakeisti – grąžinti vertę vartotojui ir sukurti sistemą, kurioje laimi ne reklamos pinigai, o tikslumas, matomumas ir reali kompetencija.

Holidjob – susirask mėgstamą veiklą ir gyvensi atostogose.

52795
130817
52791