ES nubalsavo už 45% tarifus kiniškiems elektromobiliams, Kinija griežtai prieš

Papildyta Kinijos prekybos ministerijos komentaru.
Europos Komisija dabar gali pradėti įgyvendinti naują muitų, kurie galios penkerius metus, tvarką, „Bloomberg“ teigė su anonimiškumo sąlyga kalbėję šaltniai. Nurodoma, kad bent kelios šalys balsuodamos susilaikė. Kaip „Verslo žinios“ rašė rugsėjo mėnesį, labiausiai tokiems muitams priešinosi Vokietija. Tokios šalys kaip Prancūzija, Italija, Graikija ir Lenkija buvo išreiškusios palaikymą naujų tarifų kiniškiems automobiliams įvedimui, nurodo dw.com.
Europos Komisija dabar spręs, ar importo muitai įsigalios jau lapkričio pradžioje. Komisija nurodo, kad muitai gali būti panaikinti, jei Kinija atsižvelgs į ES susirūpinimą keliančius klausimus.
ES sprendimą priėmė po to, kai atlikus tyrimą nustatyta, kad Kinija nesąžiningai subsidijavo savo pramonę. Pekinas neigia šį teiginį ir pagrasino savo muitais Europos pieno, brendžio, kiaulienos ir automobilių sektoriams.
Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen beveik prieš metus pradėjo antisubsidijų tyrimą ir jo pabaigoje rekomendavo taikyti 8–35% muitus Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams. Šie skirtumai atsirado dėl to, kad kai kurios bendrovės (pavyzdžiui, „Tesla“) bendradarbiavo atliekant tyrimą, o kitos (pavyzdžiui, SAIC) – ne, ir dėl to, kad Komisija padarė išvadą, jog jos gavo skirtingo dydžio valstybės subsidijas.
Pekinas penktadienį pareiškė, kad griežtai nepritaria Europos Sąjungos planui nustatyti papildomus muitus kiniškiems elektromobiliams.
„Kinija griežtai prieštarauja nesąžiningai, reikalavimų neatitinkančiai ir nepagrįstai ES protekcionistinei praktikai šiuo atveju ir griežtai priešinasi tam, kad ES nustatytų antisubsidijų muitus kiniškoms elektrinėms transporto priemonėms“, – rašoma Kinijos prekybos ministerijos pareiškime, kuriuo pasidalijo valstybinis transliuotojas CCTV.
Tyrimų grupės „Rhodium“ duomenimis, kad Europos rinka taptų nepatraukli Kinijos elektromobilių eksportuotojams, tarifai turi siekti 50%. Dar labiau vertikaliai integruotiems gamintojams, tokiems kaip BYD, ir šis skaičius gali būti per mažas. Savo ruožtu dalis ekspertų teigia, kad Kinijos elektromobiliai išliks konkurencingi Europoje, nepaisant papildomo ES apmokestinimo, nes muitai yra tiesiog per maži.